Mafia serisinin sıradaki oyunu Mafia: The Old Country, daha önce birçok kez ifade edildiği gibi bir "köklere dönüş" oyunu. Bunu hem tarihi ve coğrafi anlamda yaparak bizleri 1900'ler Sicilya'sına götürüyor, hem de tarz olarak serinin ilk oyunlarına benzer bir yapı vadediyor.
Mafia 3'teki açık dünya formülünün terk edilip tekrar doğrusal bir hikaye anlatımına dönülmesinin sebebini merak edenler varsa, bu tam da Mafia 3'ten ve sonrasında ilk oyunun yeniden yapımı Mafia: Definitive Edition'dan çıkarılan derslermiş.
IGN, Mafia: The Old Country özel içeriklerine "Exclusive Hands-On Preview" ile devam ederken, burada Hangar 13 ekibinin oyuna yaklaşımına dair bazı hususlar da paylaşılmış durumda
Bu ilk bakışın altında imzası bulunan Ryan McCaffrey, 3 saatlik tecrübesini paylaşmaya geçmeden önce Hangar 13 Başkanı Nick Baines'in tekrar tekrar belirttiği bir noktayı aktarıyor. Hangar 13 ekibinin arzusu, oyuncuların bu oyunun hikayesini tamamlamasıymış. Bu hedef doğrultusunda da serinin yeni oyununun, hem kronolojik olarak hem de oyun tasarımı anlamında köklere döndüğünün altı çiziliyor.
"Oyunun tamamlanması" ifadesiyle doğrudan Mafia 3'e bir göndermede bulunulduğu aşikar. Birçok oyun sever bir süre oynadıktan sonra oyunu kenara bırakmıştı bilindiği kadarıyla, oyunun tamamlanma oranlarıyla ilgili veriler böyle bir tabloya işaret ediyordu.
Aslında açık dünya formülünün uygulandığı oyundan beklentiler yüksekti. Ama o beklentileri karşılayamamıştı. Sonrasında ilk oyunun yeniden yapımının epey ilgi çekmesi ve çok beğenilmesiyle de bir anlamda seriden beklenenin ne olduğu bir kez daha teyit edilmiş oldu.
Geliştirici ekip de buradan hareketle, yeniden çizgisel hikaye anlatımına yönelmeleri gerektiğine karar vermişler ve Mafia: The Old Country'de böyle bir yol izlemişler.
Beklendiği gibi çıkacak, Mafia: The Old Country serinin hayranlarını memnun eden bir oyun olabilecek mi, bunu görmek için 8 Ağustos'u bekliyoruz. Çok yakından takipteyiz.
















