Medal of Honor Ödüllü Gazi, Savaş Oyunlarını Savaşı Romantikleştirmekle Suçluyor

Hiç de haksız sayılmaz üstelik

Savaş oyunlarının popülerliğini ve savaşı olağan bir şeymiş gibi göstermeleri daha önce de çeşitli tartışmalara konu olmuştu. Belki hatırlarsınız, bundan birkaç ay önce bir savaş gazisi Call of Duty: Modern Warfare'in "bir savaşın içinde olmanın nasıl bir şey olduğunu mümkün olan en gerçekçi şekilde yansıtmak istiyoruz" mesajına tepki göstermiş ve oldukça çarpıcı bir makaleyle bu iddiaları kendi perspektifinden görmemizi sağlamıştı. Bu yazıyı şuradan okuyabilirsiniz.

Şimdi de benzer bir tepki Dakota Meyer ismindeki bir gaziden gelmiş. 2009 yılında Afganistan'da görevli olduğu sırada yaralanan, Medal of Honor sahibi bir asker kendisi.

Meyer, savaş oyunlarının insanların kapıları tekmeleyerek kırmak ve başkalarını öldürmenin eğlenceli veya heyecan verici olduğunu düşünmelerine neden olduğunu, ancak bunların gerçekte kendisini geceleri uyutmayan türde kabuslar olduğunu söyleyerek başlıyor Joe Rogan Experience podcast konuşmasına.

"Acı çekmek, insanlar için normal bir şeye dönüştü. Bir eğlenceye dönüştü. Savaş hakkındaki video oyunları yüzünden savaş artık 'romantikleşti'.  Savaşmak öyle romantikleşti, öyle havalı bir şey oldu ki, insanların "kapıyı tekmeleyerek içeri girmek ve insanları kafalarından vurmak istiyorum" dediklerini duyuyorum. Bunu isteyebildiğinize göre hayatınızda hiç yapmamışsınız demektir. Bu tür oyunların çocuklar tarafından oynandığını düşününce uykularım kaçıyor. Hangi noktada bu şeyleri insanlaştırmaya başladık ki?"


"Bir başkasının hayatını almanın havalı bir tarafı yok. Video oyunları oynarken şu kadar kişiyi öldürdüm diye böbürleniyorlar. Bu çocuklar o ekranlara defalarca bakıyor, gördükleri manzara ne kadar kanlı, ne kadar gerçekçiyse bir başkasının acı çekmesine karşı o kadar duyarsızlaşmaya başlıyorlar. Öyle ki, artık gerçek insanların bu acıları çektiğine dair empati bile yapamaz hale geldik. Bunları gerçekten yaşayan insanlar var."

Tüm savaş oyunlarının şiddeti ve ölümü yüceleştirdiğini söylemek tabii ki mümkün değil, bazı oyunlar savaşın korkunç gerçeklerini anlatmayı tercih edebiliyorlar. Ancak ne olursa olsun, savaş kelimesinin içinin boşaltıldığını düşünenlerin söylemlerine de saygı duymak gerekiyor.

YORUMLAR
Walter o`Dim
24 Ekim 2019 13:51

Git sor bakalım babasının Çanakkalede ne işi varmış ? Buna da sorun bakalım Afganistanda ne işi varmış . Tatava yapmasın .

Ghost AssassiN
24 Ekim 2019 02:11

Çok haklı.Bazen bir film silahlı-öldürmeli bir film izlediğim zaman başrolün kötü adamı öldürmesinden rahatsız olduğum bile oluyor.Bu ya kötü karakterin bilerek veya bilmeyerek yeterince kötü yapılmamasından kaynaklı ya da yaşın verdiği bilinçlenmeyele alakalı bence.Filmde öldürülen sıradan bir insan bile öldürüldükten sonra bana nedense kötü hissettirebiliyor.Özellikle film iyi kurgulanmışsa.

Lakin oyunlarda birkaç örnek hariç bunu pek hissetiğimi söyleyemem.En azından süreyi uzatmaya çalışan diziler gibi yan görev ve açık dünyaya abanan oyunlarda.Yoksa değeri bilinmeyen Inversion oyununun sonunda bile bir duygusallık bir drama vardı.Hatta Mafia 3'te bile [hikayesi iyiydi!].

Darksiders Genesis'in Çıkış Tarihi İlan Edildi

PC versiyonu yıl bitmeden geliyor…

Darksiders Genesis'in Çıkış Tarihi İlan Edildi

Suda51 ve Swery Yeni Bir Korku Oyunu Üzerinde Çalışmaya Başladı

Gizli proje ortaya çıktı

Suda51 ve Swery Yeni Bir Korku Oyunu Üzerinde Çalışmaya Başladı

Oyun dünyasının iki çılgın ismi, Suda51 ve Swery birlikte bir indie korku oyunu üzerinde çalışmaya başladıklarını açıkladı. No More Heroes, Killer7 gibi oyunlarıyla tanıdığımız Suda51 ve Deadly Premonition, D4: Dark Dreams Don't Die gibi oyunlarıyla tanıdığımız Swery'nin ortak çalışmasının da son derece ilginç olacağından şüphe yok.

Oyundan gelen ilk bilgiler ise şu şekilde. Bu yeni korku oyununu ismi Hotel Barcelona ve 1 milyon dolarlık bir bütçeye sahip.

Dağıtımcılığını Devolver Digital'ın yapması düşünülen (henüz kesinleşmiş bir şey yok ama ekip DD ile anlaşmak istiyor) oyun korku türünün kült oyunlarından biri olan Siren'dan ilham alacak (Swery, oyunda Twin Peaks havası olacağını da söylüyor).

Açıklamanın yapıldığı canlı yayın sırasında ikili, Silent Hill ve Siren serilerinin yaratıcısı Keiichiro Toyama'ya mesaj göndererek bu projede yer almak isteyip istemediğini sordular ve evet cevabını aldılar. Bu da gerçekten değişik bir korku oyunuyla karşılaşacağımız düşüncesini güçlendiren bir detay oldu.

 

Parolamı Unuttum