NVIDIA PhysX'le İnanılmaz Su Efektleri

Su animasyonları, hiç bu kadar gerçek olmamıştı.

Her geçen gün oyunlarda sahip olduğumuz grafiklerin kalitesi artıyor. Bundan bir 10 sene önceki grafikleri düşününce, oyunların bu açıdan ne denli geliştiğini görmemek için kör olmak gerekiyor biliyorsunuz. Peki ya oyunlardaki su efektleri?

Eğer oyunlardaki su efektlerinin son derece gerçekçi olduğunu iddia edenleriniz varsa, habere devam etmeden önce PhysX'in "Konum Tabanlı Sıvı Hareketleri" teknoloji demosunu bir izlesin derim önce (aşağıda). Ondan sonra tekrar konuşalım.

İzlediniz mi? Nasıl ama? Su tam da olması gerektiği gibi hareket ediyor değil mi? Nefes kesici bu yeni teknoloji, yapılan açıklamalara göre PhysX'in SDK'sında hâlihazırda bulunan Konum Tabanlı Dinamikler baz alınarak sıvının simule edilmesi ile gerçekleştiriliyor. Böylece, benzer animasyonların aksine aşırı işlem gücü gerekmiyor, ki en önemlisi de bu zaten özellikle de biz oyuncular için.

NVIDIA'dan Macklin ve Müller-Fischer, daha fazla ayrıntı vermekten kaçınıyorlar şimdilik. Bize de bu videonun tadını çıkarmak ve beklemek kalıyor şimdilik.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum