Path of Exile 2 Boss Rehberi - Act IV

Zorlu boss'lar bizleri bekliyor

Path of Exile 2'nin tüm boss'larını derlediğimiz rehberimize Act 4 ile devam ediyoruz. Gelin ana boss'lara ve yapabildiklerine yakından bakalım. Bu arada videoların hepsini "Geek Artist Gamer" isimli YouTube kanalından aldım. Kendisine teşekkür ediyorum.

The Blind Beast

  • Bölge: Isle of Kin
  • Hasar Tipleri: Fiziksel ve Yıldırım

Yeni Act'ın ilk boss'u, hazırlıksız yakalananlar için kabusa dönüşebilir. Yakın menzilli saldırıları ile yüksek hasar çıkartabilen The Blind Beast, beklemediğiniz anda üstünüze de sıçrayabiliyor. Canı belli bir oranın altına düştüğünde ise Raging Combo isimli özel yeteneğini kullanıyor. Bu yetenekle alana 4 tane hızlı saldırı yapan boss, yerde hasar veren bölgeler oluşturuyor.

The Blind Beast için bol bol dodge roll kullanmak önemli. Ağır saldırılardan kaçmayı başardığınız zaman boss'u indirmek çok da zor olmayacak.

Krutog, Lord of Kin

  • Bölge: Volcanic Warrens
  • Hasar Tipleri: Fiziksel ve Yıldırım

Krutog, mideleri kaldıracak bir boss. Aynı The Blind Beast gibi yakın ve ağır saldırılara sahip olan boss, beklenmedik anda yaptığı menzilli saldırısı ile de dikkat çekiyor. Stomping March ve Combo Slam saldırılarından herhangi birine yakalanmanız canınızı sıkabilir. Stomping March'ta yere vurararak üstünüze yürüyen boss, Combo Slam'de de üst üste vuruşlar yapabiliyor.

Krutog'u, ilk boss'tan ayrı kılan detay ise canı azaldıktan sonra gelen yeni saldırıları. Bunlardan ilkinde Krutog midesine bir şeyler indirerek yere kusuyor. Bu saldırının ardından arenada büyük bir bölge yanıyor ve burada durdukça hasar almaya başlıyorsunuz. Bir diğer saldırısı ise hapşurmasını sağlayarak üstünüze sülfür püskürtüyor.

Krutog'un animasyonlarını görerek temel saldırılarından rahatça kaçabilirsiniz. Fakat dediğim gibi eğer hasarınız düşükse, bir anda kendinizi kusmuk dolu bir arenada bulabilirsiniz.

Captain Hartlin

  • Bölge: Journey’s End
  • Hasar Tipleri: Fiziksel, Soğuk, Ateş

Yeni Act'ın temasını en iyi yansıtan boss'lardan biri Captain Hartlin. Ayrıca kendisi, bu yeni macerada bizi zorlayabilecek ilk boss'lardan.

Kaptanın birden fazla saldırısı ve saldırı şeması var. Eğer kendisine yakınsanız, elindeki gemi demiri ile yüksek hasar verebiliyor. Diğer elinde bulunan top ise, kendisinden uzaklaştığınız an devreye giriyor. Fakat kaçınmanız gereken iki ana saldırı var: Spectral Anchor ve Spirit Barrage.

Spectral Anchor, tahmin edebileceğiniz gibi, tepenize dev bir gemi demiri düşürmesini sağlıyor. Bu nedenle yerde oluşan çemberlere dikkat etmek gerek. Aksi takdirde ne olduğunu anlamadan son kontrol noktasına dönmeniz gerekebilir.

Spirit Barrage ise kaptanın üstünüze bir anda ruh yağdırmasını sağlıyor. Bunu bir makineli tüfek gibi düşünebilirsiniz. Dodge roll atarak bu takip eden saldırıdan kaçmak mühim. Gerisi ise hasarınıza kalmış.

Scourge of the Skies

  • Bölge: Shrike Island
  • Hasar Tipleri: Fiziksel

Scourge için çok fazla şey söylemeye gerek yok zira üç sezondur oyunu oynuyorsanız kendisini çok iyi tanıyorsunuz. Trials of Chaos'taki ana 3 boss'tan birinin "farklı renkteki" versiyonu olan bu arkadaşın en tehlikeli saldırısı canı azalınca geliyor. Arenanın büyük bir kısmına kan topları atarak yüksek hasar verebiliyor.

Onun dışında her şey aynı. Çok zorlanacağınız bir boss olmayacaktır. Ani saldırılarından kaçınmak ve Plagueling'i hızlıca ortadan kaldırmak yeterli.

Great White One

  • Bölge: Whakapanu Island
  • Hasar Tipleri: Fiziksel

Bu sezonun en sevdiğim iki boss'unu arka arkaya sıralıyorum. İlki, adından da anlayacağınız üzere dev bir köpek balığı. Zor bir boss olmasa da tasarımıyla yeni sezona çok uyduğunu düşünüyorum.

Efendim kendisi, karada da yaşayabilen bir köpekbalığı. Yakınlaştığınızda ısırarak ya da kuyruğuyla sert saldırılar yapabilen Great White One, kuma dalarak zemin içinden patlamalar yaratabiliyor. Ayrıca arenanın her köşesine pirhanalarla dolu alanlar da açabiliyor.

Canı belli bir seviyenin altına geldiğinde ise yine kuma dalarak bir bölgede hızla dönüyor ve hortumlar oluşturabiliyor. Bu saldırının içinde kalmamak mühim. Hortumlar ise arenada biraz dert yaratıyor olsalar da yavaş oldukları için kendilerinden kaçınabilmek oldukça kolay.

Diamora, Song of Death

  • Bölge: Singing Caverns
  • Hasar Tipleri: Fiziksel ve Donma

Diamora, bu Act içerisindeki favori boss'um. Hem tasarımı hem de ara fazları ile size çok büyük sorunlar yaşatabilecek fakat oynaması da bir o kadar keyifli bir boss.

Öncelikle savaşacağınız bölgeden bahsedelim. Diamora ile simit şeklinde bir arenada karşılaşacaksınız. Arena, Diamora'nın en büyük silahlarından biri.

Eğer Diamora'nın yakınındaysanız, size ağır hasar veren yakın saldırılar yapabiliyor. Lakin kaçmanız gereken saldırılar genellikle yetenekleri ile yaptıkları. Örneğin yerden çıkardığı gayzerler, içinde kaldığınız sürece size hasar veriyor. Haritanın sağından ve solundan gönderdiği dalgaların arasında kalmanız ise kaçınılmaz sonla tanışmanız demek.

Diamora'ın canı belli bir seviyeye indiğinde ise iki yeteneği birden aktif oluyor. Bunlardan ilki, yakınında kalırsanız canınızın epey yanacağı çığlık saldırısı. Diğeri ise arenanın simit şeklinde olmasının nedeni.

Diamora, suya dalarak arenanın ortasından tekrar yükseliyor. Bu esnada koni şeklindeki bir bölgeye siren şarkısını söylemeye başlıyor. Bu koni haritanın etrafında dönerken arenaya da düşmanlar doluşuyor. Amacınız bu koniye yakalanmamak. Çünkü burada kaldığınız sürece donma stack'i kazanıyorsunuz ve en nihayetinde düşmanların arasında taşa dönüşüyorsunuz.

Eğer alan saldırısı olan bir build oynuyorsanız bu boss'ta özellikle rahat edeceksiniz. 

The Prisoner

  • Bölge: Solitary Confinement
  • Hasar Tipi: Fiziksel ve Donma

Özel gimmick'i olan bir diğer boss'umuz, Act 4'ün en güzel haritalarından birinde ortaya çıkıyor. The Prisoner, tüm dikkatinizi isteyen bir boss.

The Prisoner dövüşü iki fazdan oluşacak. İlk fazada boss'un yere attığı shard'lardan ve ağır hasarlarından kaçınmak gerek. Bu esnada yaptığı hızlı saldırılar da baş döndürecek kadar tehlikeli. Mutlaka hareketlerini kontrol ederek doğru zamanlarda dodge roll atmalısınız.

Canı yarıya yaklaştığında ise ikinci faza geçiyoruz. Bu esnada haritada bulunan ballista'lardan ateş etmeniz gerek yoksa The Prisoner tüm canını doldurabiliyor.

İkinci fazda daha sert ve güçlü saldırılar ile karşılaşıyoruz. Özellikle bu fazda Blood Tendrils saldırısına dikkat etmek gerek. The Prisoner elini kaldırdığı zaman üstünüze Tendril atmaya hazırlanıyor. İşte tam bu anda dodge roll atarak kaçmalısınız. Son olarak her yere düştüğünde balista atmayı unutmayın.

Torvian, Hand of the Saviour

  • Bölge: Arastas
  • Hasar Tipi: Fiziksel ve Yanma

Muhtemelen sizi bu yazıya getiren boss bu olacaktır. Anlaması ve savaşması oldukça zor bir boss olan Torvian'ın tüm ipuçlarını sizin için paylaşacağım.

Önce saldırılarından başlayalım. Torvian, kaçması alıştıktan sonra kolaylaşan basit saldırılarla karşımıza çıkıyor. Bunlardan ilkinde oyuncunun üzerine atlayan boss, yaklaştığı zaman üç hareketli bir kombo çıkartarak canınızı kolayca eritebiliyor. Torvian, baltalarını yere sapladığı zaman ise üstünüze taş atmaya hazırlanıyor.

Fakat sizin de fark edebileceğiniz gibi tepelerde bulunan rahipler bir noktadan sonra Torvian'a ilginç buff'lar sağlıyorlar. Öyle ki Torvian'ın saldırıları güçleniyor ve adeta ölümsüz hale geliyor. Peki ne yapacağız? 

Torvian'ın taş atma saldırı animasyonunu iyice ezberleyip, bu taşları rahiplere gönderecek pozisyonu almamız gerek. Torvian taşı öyle bir açıda fırlatmalı ki, iskele üzerinde bekleyen rahipler büyülerini tamamlayamamalı. Taş fırladığı anda dodge roll atarak yoldan çekilmelisiniz.

Torvian zor bir boss olmasa da sadece bu gimmick'i sayesinde pek çok oyuncunun kafasını karıştırabiliyor.

Benedictus, First Herald of Utopia

  • Bölge: The Excavation
  • Hasar Tipleri: Fiziksel ve Yıldırım

Act 4'te beni en çok uğraştıran boss'a geldik. Yüksek hasar vuran yetenekleri ile Benedictus canınızı biraz sıkacak

Benedictus'un hem yakından hem de uzaktan yapabildiği pek çok saldırı var. Yine her zaman olduğu gibi özellikle kaçmanız gerekenleri söylemeye çalışacağım. Bunlardan ilki Earth Pillars yeteneği. Bu yetenekle Benedictus arenada 6 yer işaretleyerek buralara mayın diyebileceğimiz taşlar yerleştiriyor. Bunların üstünden geçtiğinizde kısa süre içerisinde patlıyor ve hem hasar hem de sersemletme yaratıyorlar. 

Bu saldırının en önemli özelliği Benedictus'un bunu sürekli olarak yapması. Yeni eğer arenanın bu taşlarla dolmasına izin verirseniz, hareket alanınız neredeyse kalmıyor. Bu nedenle zor da olsa bu mayınları patlatmak zorundasınız.

Earth Eruption isimli faz saldırısı ise en çok dikkatinizi gerektirenlerden. Bu aşamada Benedictus gücünü toplarken yanına yaklaşmalısınız. Ardından gelen patlama ile birlikte çift çemberli bir labirent oluşacak. Bu labirentten hızlıca çıkmazsanız, aynı hızla kontrol noktasına geri dönüyorsunuz. Özellikle bu noktada, mayınları temizlemek çok önemli. Çünkü eğer çıkışlardan birinde mayın varsa ve bu mayına yakalanıp ufak bir sersemletme yerseniz, saldırıdan kaçamıyorsunuz

Benedictus, canının son çeyreğinde ise bu saldırıyı arenayı kaplayacak şekilde değiştiriyor. 

Sağlam bir can havuzu ve maksimuma yakın bir yıldırım direnci, Benedictus savaşını biraz daha rahat atlatmanızı sağlayabilir.

Yama the White

  • Bölge: Halls of the Dead
  • Hasar Tipleri: Fiziksel ve Kaos

Yama, Çin mitolojisinden tanıdığımız meşhur Maymun Kral'ın PoE2 versiyonu. Aynı onun gibi farklı hileleri ve ilginç saldırıları bulunan Yama the White, oyunculara sorun çıkartabilecek özelliklere sahip.

Öncelikle bu ana kadar üstünüzde hiç kaos direnci olmadığını varsayıyoruz zira daha ana hikayeyi bitirebilmiş değilsiniz. Tam da bu sebeple Yama, bizim için büyük tehlike arz ediyor çünkü yeteneklerinin büyük bir kısmı kaos hasarı veriyor.

Yama'nın kaçmanız gereken standart saldırıları arasındaki en önemlisi Soulrend. Koni şeklinde bir alana saldıran Yama, size debuff da vererek kaos hasarı veriyor. Yama'nın canını erittiğinizde ise Monkey Business saldırısı başlıyor.

Bu faz saldırısında Yama, arenada bulunan tüm sütunların üstünde beliriveriyor. Bu sütunlardan size ateş eden Yama, ciddi hasar verebiliyor. Bu saldırı esnasında amacınız doğru Yama'yı bulabilmek için sütunlara yaklaşmak. Yalnız aman dikkat, doğrusunu bulduğunuzda sütun üzerinden üstünüze atlıyor. Bu atlayışta bile tek yiyebilirsiniz.

Preminision isimli ikinci özel saldırı ise ilkine göre daha tehlikeli. Bu saldırıda Yama zamanı durdurarak etrafa klonlarımızı yolluyor. Etrafında çember oluşturan doğru klonu bulmalı ve yanına koşmalıyız. Aksi takdirde gelen patlama canımızı sıfırlayabiliyor.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum