Farklı dünyalar, farklı roller.
Devamını okuPath of Exile 2’nin endgame içeriğ, oyuncuların yüzlerce saatini harcayabileceği, detaylı ve zengin bir sistem sunuyor. Bu yeni sistem, hem mevcut Path of Exile oyuncularını tatmin edecek kadar karmaşık hem de yeni gelenler için adım adım bir öğrenme deneyimi sunacak şekilde tasarlanmış.
Kampanyadan Endgame'e Geçiş
Path of Exile 2’nin erken erişim versiyonunda üç ana Act mevcut ve bu içerik yaklaşık 25 saatlik bir oynanış süresi sunuyor. Ancak endgame oyuncular için esas odak noktası. Grinding Gear Games, kampanyanın geri kalanını (Act 4-6) tamamlamak yerine, güçlü bir endgame deneyimi yaratmaya öncelik vermiş. Bu nedenle, oyuncuların karşılaşacağı şeylerden biri "Cruel" adı verilen yeni bir zorluk seviyesi. Bu, kampanyayı daha yüksek zorlukla yeniden oynayarak seviye 65'e ulaşmayı ve ardından endgame içeriklerine dalmayı sağlıyor.
Endgame İçin Çok Yönlü Yaklaşım
Path of Exile 2’nin endgame tasarımı, oyunculara farklı oyun tarzlarına uygun sekiz ana endgame etkinliği sunuyor. Bu sistem, oyuncuların tercih ettikleri içeriklere göre ilerleme kaydetmelerine ve eşsiz ödüller kazanmalarına olanak tanıyor.
Ascension Trials: Yeni Bir Başlangıç
Ascension Trials, kampanya sırasında tanıtılan ve endgame'de genişleyen bir içerik. Bu sistem, oyuncuların çeşitli zorluklarla yüzleşmesini ve benzersiz ödüller kazanmasını sağlıyor. İlk tanıtılan Ascension Trial, "Trial of the Sekhemas" olarak adlandırılıyor. Bu, Path of Exile 1’in Sanctum League’ine bir devam niteliğinde. Mekanikler, roguelike tarzı bir yapı üzerine kurulu.
Oyuncular her odada farklı zorluklarla karşılaşıyor ve tamamlanan odaların ödülleri birikiyor. Ancak bu ödülleri almak için tüm denemeyi başarıyla tamamlamak gerekiyor.
Trial of the Sekhemas farklı odalardan oluşuyor ve her seferinde rastgele odalar sunuluyor. Bu odalar, oyuncuları çeşitli mekaniklerle sınarken, ödüller için stratejik kararlar almalarını da gerektiriyor. Örneğin, bazı odalar oyuncunun veya minyonlarının hasarını %40 oranında azaltan “Blunt Sword” gibi olumsuz etkilerle gelebiliyor ama sonucunda daha iyi ödüller kazanıyorsunuz.
Odalardan toplanan anahtarlar ve kaynaklar, denemenin sonunda kullanılabilecek sandıkların kilidini açmak için kullanılıyor. Ayrıca Sacred Water gibi kaynaklar, bu denemelerde bir tür para birimi olarak işlev görüyor ve oyuncuların ilerlemelerini destekleyen mağazalarda kullanılabiliyor.
Özgün Ascendancy Sınıfları
Path of Exile 2’nin Ascendancy sistemi, sınıfları daha derinlemesine özelleştirmek için tasarlanmış bir mekanik olarak geri dönüyor. Ascendancy sınıfları, oyunculara benzersiz yetenekler ve oyun tarzları sunarak karakterlerini çok daha güçlü ve farklı kılıyor. Path of Exile 2’deki Ascendancy sistemi, selefine göre daha ilgi çekici ve stratejik detaylarla dolu.
Oyuncular Altar of Ascendancy’yi kullanarak temel sınıflarının bir alt sınıfını (Ascendancy) seçebiliyor. Path of Exile 2’nin erken erişim aşamasında, her sınıf için iki farklı Ascendancy seçeneği mevcut olacak. Diğer seçenekler ise oyunun tam sürümüyle birlikte eklenecek.
Ascendancy sınıfları, pasif yetenek ağacında yalnızca o sınıfa özel düğümler sunuyor. Bu düğümler, başka hiçbir sınıfta bulunmayan benzersiz özellikler içeriyor ve karakterin oynanış tarzını tamamen değiştirebiliyor. Path of Exile 2, bu düğümleri daha anlamlı ve ilginç hale getirmek için büyük ölçüde geliştirilmiş.
Ascendancy sınıfına örnek verebileceğimiz Infernalist, Path of Exile 2’nin minyonlar ve yıkıcı büyülerle odaklanan bir Ascendancy sınıfı. Bu sınıf, hem saldırı hem de savunma mekaniklerini birleştirerek oyunculara çok yönlü bir deneyim sunuyor. İşte Infernalist sınıfına ait iki dikkat çekici yetenek:
Hellhound: Bu yetenek, oyuncunun bir Hellhound (cehennem tazısı) çağırmasına olanak tanıyor. Hellhound, çevresindeki tüm düşmanları ateşe vererek alan etkili hasar vermelerini sağlıyor. Minyon sınıfı odaklı oyuncular için ideal bir destek sunuyor çünkü bu Hellhound aynı zamanda savunma mekanizması olarak da görev yapıyor. Şöyle ki oyuncunun aldığı hasar, Hellhound’a yönlendiriliyor ve bu sayede oyuncunun hayatta kalma şansı artıyor. Hellhound, oyuncunun sürekli yanında bulunan bir “iyi dost” olarak savaşlarda önemli bir rol oynuyor.
Demon Form: Infernalist’in bir diğer benzersiz yeteneği, oyuncunun demon formuna dönüşmesini sağlıyor. Oyuncu demon formundayken sürekli olarak can kaybediyor ama büyü hasarı ve büyü hızı önemli ölçüde artıyor. Dahası bu yetenek hayatta kalma süreniz artıkça daha da güçlenen bir mekaniğe sahip. Yani yüksek miktarda yaşam yenilenmesine (life regeneration) sahip olduğunuz takdirde bu risk-ödül dengesinden en iyi şekilde faydalanabiliyorsunuz.
Relics: Oyuncu Gücüne Yeni Bir Katman
Path of Exile 2’nin Relic sistem, oyuncuların stratejik seçimlerle karakterlerini özelleştirebileceği derinlemesine mekanikler sunuyor. Relic’ler, Ascension Trials sırasında oyunculara avantaj sağlayan eşyalar. Örneğin, bir Relic sayesinde canavarların Sacred Water bırakma ihtimali artırılabilir ya da denemenin başlangıcında ekstra Sacred Water kazanabilirsiniz.
Relic’ler yalnızca hayatta kalmanızı kolaylaştırmakla kalmıyor, risk-ödül dengesini göz önünde bulundurarak oyun tarzınızı şekillendirmenize de olanak tanıyor. Oyunun erken safhalarında basit etkilerle başlayan Relic’ler, ilerleyen seviyelerde çok daha güçlü ve karmaşık özelliklere kavuşuyor. Relic Altar adı verilen bir platformda, bu eşyaları deneme başlamadan önce yerleştirerek avantajlarınızı belirleyebiliyorsunuz. Daha fazla Relic kullanabilmek için ek slotlar açmak da mümkün.
Relic’ler arasında benzersiz (unique) olanlar da var ve bu eşsiz eşyalar, oyunun en büyük ödüllerine erişim sağlarken, genellikle belirli bir zorluk şartını da beraberinde getiriyor. Örneğin bir eşsiz Relic, Trial sonunda özel bir eşyanın düşmesini garantiliyor ama o ödüle ulaşmak için hiçbir hasar almamanızı koşul olarak sunuyor.
Jewel’ler ise pasif yetenek ağacını kişiselleştirmek için kullanılan bir başka önemli sistem. Path of Exile 2’de jewel, hem istatistiklerinizi güçlendiren temel etkiler hem de pasif ağacındaki diğer becerileri etkileyen karmaşık özellikler sunuyor. Örneğin, bir Jewel maksimum enerji kalkanınızı artırabiliyor veya minyonlarınızı tüm elemental dirençlerde güçlendirebiliyor.
Harita Sistemi ve Atlas
Path of Exile 2’nin endgame harita sistemi, önceki oyunlardan çok daha geniş ve yenilikçi bir yapıya sahip. Oyunun merkezinde yer alan harita cihazı, kampanya sonrasında oyuncuların erişeceği ana keşif alanı olarak görev yapıyor. Harita sistemi, The Beast’in (hikayeden gelen bir karakter) neden olduğu yozlaşmayı temizleme hikayesi etrafında şekilleniyor. Oyuncular haritalarda tek seferlik keşiflerle farklı alanları temizlemeye çalışıyor.
Harita sistemi, çeşitli içerikler ve sürprizlerle dolu. Bu içeriklerin arasında güçlü boss’lar, özel mekanikler içeren nadir alanlar, kuleler ve yozlaşma noktaları bulunuyor. Ayrıca, harita boyunca gizlenmiş tüccarlar, keşfedilecek şehirler ve oyuncuların saklanma noktaları gibi öğeler de yer alıyor. Bu çeşitlilik, her harita deneyimini farklı ve heyecan verici hale getiriyor.
Haritalarda yolculuk yapmak için waystone adı verilen özel bir eşya kullanılıyor. Bu waystone’lar, Path of Exile 1’deki harita eşyalarına benzer şekilde çalışıyor ancak crafting yoluyla özelleştirilebiliyor. Her harita rastgele oluşturuluyor ve canavarların yetenekleri de bu rastgelelikten etkileniyor. Canavar çeşitliliği, Path of Exile 2’de büyük ölçüde artırılmış durumda.
Boss sistemi ise oyunculara seçim özgürlüğü tanıyor. Her haritada bir boss bulunma zorunluluğu kaldırılmış. Bunun yerine, oyuncular hangi bölgelerde boss bulunduğunu haritada görebiliyor. Bu, oyuncuların zorlu ve ödüllendirici boss savaşlarını mı yoksa daha hızlı kaynak toplama odaklı bir oyun mu tercih edeceğine karar vermesini sağlıyor. Boss’ların daha nadir hale getirilmesi, onların daha büyük ödüller sunmasını ve savaşların daha özel hissettirmesini mümkün kılıyor.
Haritalar ayrıca crafting ile özelleştirilebiliyor. Oyuncular, Orb of Transmutation gibi eşyalar kullanarak haritalara modlar ekleyebiliyor. Eklenen modlar, haritalara hem avantajlar hem de zorluklar getirebiliyor. Bu sistem, oyunculara haritalarını kendi oyun tarzlarına göre şekillendirme özgürlüğü sunuyor.
Haritalarda ilerledikçe oyuncular Atlas yetenek ağacını açabiliyor. Bu ağacın düğümleri, oyuncuların haritalarındaki zorluk ve ödül seviyelerini artırmasına olanak tanıyor. Ayrıca, belirli lig mekaniklerine odaklanarak oyun tarzlarını daha da kişiselleştirebiliyorlar. Atlas ağacı, oyuncuların endgame deneyimini daha derinlemesine özelleştirmesine olanak tanıyor ve bu da Path of Exile 2’nin keşif ve strateji odaklı yapısını güçlendiriyor.
Atlas ağacındaki düğümler, haritalarda büyülü canavar miktarını artırmak veya waystone sayısını yükseltmek gibi etkiler sunuyor. Keystone düğümleri, nadir ve eşsiz canavarlara ek modlar ekleyerek zorluğu ve ödülleri arttırıyor. Oyuncular, bu sistemle stratejik seçimler yaparak oyun tarzlarını optimize edebiliyorlar.
Pinnacle Boss Savaşları
Endgame’in en zorlu içeriklerinden biri, Pinnacle Boss adı verilen özel boss savaşları. Bu boss’lar, sadece belirli haritaların veya etkinliklerin sonunda bulunuyor ve bunlarla yüzleşebilmek için en yüksek seviyede karakterlere ihtiyacınız var. Pinnacle Boss dövüşleri mekaniksel olarak oldukça karmaşık ve öğrenmesi de zaman alan saldırı modelleri içeriyor. Ancak bunların sonucunda elde edeceğiniz ödüller genellikle nadir ve eşsiz eşyalar olduğu bu mücadelelerin büyük bir motivasyon kaynağı olduğunu söyleyebiliriz.
Path of Exile 2, Pinnacle Boss dövüşlerini daha interaktif ve mekanik odaklı bir hale getirmiş. Her boss’un kendine has saldırı ve savunma stratejileri var. Örneğin bir boss dövüşünde dar alanlara hapsolurken, bir diğeri haritanın belirli noktalarına yayılan ölümcül mekanikleriyle sürekli olarak pozisyon almanızı zorunlu kılıyor.
League Mekaniklerinin Geri Dönüşü
Path of Exile 2’de Breach, eski liglerden tanıdık ama tamamen yenilenmiş bir içerik olarak karşımıza çıkıyor. Bu mekanik, gerçeklikte oluşan yarıklardan iblislerin kol gezdiği alternatif bir boyuta açılan kapılar gibi çalışıyor. Bir Breach’e dokunduğunuzda, yarık genişliyor ve içindeki iblisler ortaya çıkıyor.
Burada önemli olan, hızlı olmak. Ne kadar çok iblis öldürürseniz süre o kadar uzuyor. Yeterince hızlıysanız, Breach’i haritanın büyük bir kısmına yayabilirsiniz. Ama yavaş kalırsanız ya da build’iniz yeterince güçlü değilse, mekanik hızla sona eriyor. Yani burada hız ve hasar gücü en büyük dostunuz olacak.
Breach’in ödülleri ise uğraşmaya kesinlikle değer. İlk olarak katalizörlerden bahsedelim. Katalizörler, takılarınız (yüzükler ve kolyeler) üzerindeki modifikasyonların kalitesini artırmak için kullanılır. Mesela, yaşam modifikasyonu içeren bir yüzüğe katalizör uyguladığınızda, bu modifikasyonun sağladığı bonuslar güçleniyor. Breach’ten çıkan özel yüzükler ise standart yüzüklerden farklı olarak %50’ye kadar kaliteye ulaşabiliyor. Bu da haliyle onları endgame için eşsiz ve çılgın build’ler yaratmak isteyenler için vazgeçilmez bir temel haline getiriyor.
Bir diğer ödül ise Breach splinter’ları. 300 splinter topladığınızda bir Breach Stone yapabilir ve Breach Domain adı verilen özel bir alana gidebilirsiniz. Bu alanın sonunda sizi daha önce de bahsettiğim pinnacle boss’lardan biri bekliyor olacak. Bu tür zirve bossları sadece Breach’te değil, oyundaki diğer lig mekanikleri için de mevcut. Her biri kendi tarzında bir meydan okuma sunuyor ve endgame içeriklerini daha da derinleştiriyor.
Breach hızlı aksiyon, yüksek risk ve büyük ödülleriyle Path of Exile 2’nin en heyecan verici mekaniklerinden biri. Build’inizi test etmek, iblisleri yok etmek ve endgame’e damga vuracak ödüller kazanmak için birebir. Kısacası, Breach her açıdan hem zorlayıcı hem de ödüllendirici bir içerik sunuyor.
Ritual, Expedition ve Delirium gibi PoE1’den tanıdık mekanikler de yeni özellikler ve daha derin bir oyun deneyimiyle geri dönüyor. Her biri kendi zirve boss’ları ve yalnızca bu içeriklerden elde edilebilecek eşsiz ödüllerle özel bir yere sahip. Özellikle zirve boss’larından düşen benzersiz eşyalar, sadece belirli zorluk seviyelerinde erişilebilir olduğundan bu mekanikleri daha çekici kılıyor.