Rainbow Six Siege CS:GO Tarzı Geri Tepme Modellerine Geçiyor

Ubisoft eski sistemden kurtulmaya karar verdi

Rainbow Six Siege için yakın zamanda yayımlanan Operation Health içeriği sırasında L85A2 saldırı tüfeği ile ilgili garip bir şey ortaya çıktı. Bu da oyundaki tüm silahlar hakkında bir şey keşfedilmesini sağladı. Ubisoft'un yeni RSS geliştirici blogunda açıkladığı gibi, geri tepmenin etkilerini göstermek amacıyla silahların aim ateşi sırasında yer değiştirmesi, silah ve oyun dünyası arasında paralel bir sorun yaratmış.

Ubisoft bu durumu şöyle açıklıyor, "Tuttuğunuz silah sabit 50 FOV (Görüş Alanı)'da sunuluyor, ancak dünya konsollar için 60 FOV ve PC için de herhangi bir yerden 60-90 FOV'da sunuluyor. Bundan dolayı, kameranın merkezindeki Birinci Şahıs görselleri ile yaptığımız her hareket miktarı silahla hizalama sorunlarına neden olacaktır."

Bunun büyük bir sorun olduğu aşikâr. Ofseti kaldırmak, geri tepme etkisinin çoğunu ortadan kaldırdı ve silahların kontrolü daha kolay oldu. Bu meseleye çözüm bulamayan Ubisoft, bütün geri tepmelerde ince ayar yapmaya çalışmış. Bunu yapmaya çalışırken başka bir sorunla daha karşılaştılar. Çünkü mevcut geri tepme sistemi yalnızca bir model tanımlama imkânı vermiş. Bu da ekibi, kamerada zor çekilen ve silahları düzensiz veya öngörülemez hissettiren rastgele sayı üreteciye (RNG) bağımlı bir sistemle bıraktı.

Ubisoft, bununla başa çıkabilmek için, otomatik ateşleme esnasında herhangi bir noktada sınırsız sayıda geri tepme veri seti tanımlamasını sağlayan "çok kademeli geri tepme" sistemini uyguladı. Yani oyun motoruna "İkinci kurşun için bu geri tepme veri setini kullan ve üçüncü kurşun için de diğer veri setini kullan" diyebilecekler. Bu sayede, her merminin bir önceki harekete göre nereye gittiğini söyleyebilirler.

Öğrenme eğrisi yönetilebilir kılmak için, Ubisoft her bir silah için farklı bir model oluşturmak yerine geri tepme kalıplarını gruplara ayırdı:

  • AUG A2, Type-89, F2, C7E, AR33, G36C, L85A2, 556xi, PARA-308
  • 552 commando, AK-12, C8SFW, 416-C, R4C
  • G8A1, M249, 6P41, T-95 LSW, PDW9, P90, Scorpion EVO 3 A1
  • MP5k, MP5, FMG-9, T-5, MP5SD, MPX, 9x19VSN, MP7
  • MK17 CQB
  • SMG-11, Bearing 9, Vector .45 ACP

Pompalı tüfekler, tabancalar, DMR'ler ve atış hızı düşük SMG'ler bu listede bulunmuyor, çünkü onların geri tepmesi tamamen değiştirilmemiş.

Yeni geri tepme sistemini Rainbow Six Siege Teknik Test Sunucusu'nda deneyebilirsiniz.

YORUMLAR

CoD: WWII'de Pilottan Tankçıya ve Bir Kadın Askere Kadar Pek Çok Karakter Oynayacağız

Senaryo modunda üç tane daha karakterle oynayacağız.

CoD: WWII'de Pilottan Tankçıya ve Bir Kadın Askere Kadar Pek Çok Karakter Oynayacağız

Watchmen'ın Dizisi Resmileşti! Hem De HBO'da Olacak

Doğru proje, doğru kanal ve doğru isim!

Watchmen'ın Dizisi Resmileşti! Hem De HBO'da Olacak

 Alan Moore ve David Gibbons'ın başarılı çizgi romanı Watchmen'ın daha önce kaliteli bir film uyarlamasını izlemiştik. Bir süre önceyse The Leftovers dizisinden tanıdığımız Damon Lindelof'un bu çizgi roman serisini televizyon ekranlarına taşımayı istediğine dair dedikodular çıkmıştı.

Bu dedikolar artık resmileşti. Lindelof'un projesi HBO tarafından onay aldı ve dizinin pilot bölüm çekimleri için resmi duyuru yapıldı. Pilot bölümü beğenilirse dizinin ilk sezonu için de sipariş verilecek. HBO'nun içi boş projelere imza atmaktan çekindiğini ve ellerini attıkları yapımların da genelde üst kalite olduğunu düşünürsek şu an için her şey harika gözüküyor. 

> The Punisher'ın Fragmanı Çıktı

Zach Snyder'in yönetmenliğini yaptığı 2009 tarihli Watchmen filmi de büyük ilgi ve beğeni görmüştü, ancak pek çok çizgi roman hayranı gibi ben de Watchmen'ın bir dizi olarak daha büyük potansiyele sahip olduğunu düşünenlerdenim. Lindelof'un The Lefovers dizisi de üçüncü ve son sezonunu geride bıraktı. HBO bu dizinin bitmesiyle çıkacak boşluğu Watchmen ile mi değerlendirecek çok yakında göreceğiz.

Parolamı Unuttum