Reggie Fils-Aime, 'Nintendo Asla PlayStation'ın Doğrudan Rakibi Olmayacak' Diyor

Nintendo her zaman kendi kulvarında

The Game Business’a konuşan eski Nintendo of America başkanı Reggie Fils-Aimé, Nintendo’nun Sony ile “dev oyunlar” üzerinden rekabet etmek gibi bir niyetinin olmadığını söyledi.

“Açık olalım, bana göre Nintendo hiçbir zaman kendini PlayStation’ın doğrudan rakibi olarak konumlandırmayacak. Bu, onların DNA’sında yok. İş fırsatlarını bu şekilde düşünmüyorlar. Nintendo, donanımını tasarlarken ‘en son grafik yongasını, en güçlü işlemciyi nasıl alırım’ diye düşünmez. Onların bakış açısı bu değil. Ama Switch 2’nin yonga seti gayet yetenekli. Asıl mesele, ara yazılımlar ve üçüncü taraf geliştiricilere verilecek eğitimlerde yatıyor.”

Switch 2 şimdiye dek oldukça iyi performans gösterdi. Konsolda artık Cyberpunk 2077 ve yakında çıkacak Final Fantasy VII Remake Intergrade gibi yüksek sistem gereksinimli oyunlar bile etkileyici bir şekilde çalışıyor.

Fils-Aimé, Nintendo’nun donanımını en verimli şekilde kullanan olağanüstü geliştiricilere sahip olduğunu söylüyor ve özellikle de oyunlarının ne kadar az depolama alanı gerektirdiğine dikkat çekiyor. Ona göre Nintendo, bu verimlilik bilgisini üçüncü taraf geliştiricilerle paylaşmalı:

“Beni her zaman en çok şaşırtan şey, Nintendo geliştiricilerinin oyunlarındaki verimlilik oldu. Mesela Tears of the Kingdom gibi büyük bir oyunun dosya boyutuna baktığınızda, aynı türde bir oyunu başka bir stüdyo yapsa onun yaklaşık iki katı olurdu. Bu, Nintendo’nun sistemlerinden çıkardığı inanılmaz verimlilikten kaynaklanıyor. Ve işte bu verimliliği üçüncü taraflarla paylaşmaları gerekiyor ki, en yeni oyunların olmasa da, belki yarım adım gerisinde kalan içerikler bile Switch 2’de yer bulabilsin ve başarılı olabilsin.”

Anlayacağınız Nintendo kendi kulvarında kalmaya, en iyi bildiği işi yapmaya bundan sonra da devam edecek.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum