Remedy Entertainment, FBC: Firebreak'ın düşük seviyede seyreden satışlarından memnun olmadığını açıkladı ama oyunun temelinin sağlam olduğuna ve zamanla oyuncuların ilgisini çekebileceğine inandıklarını da belirtti.
Control evreninde geçen, co-op PvE birinci şahıs nişancı oyunu FBC: Firebreak, 17 Haziran'da PS5, Xbox Series X/S ve PC için çıkmıştı. Oyun hem Remedy'nin ilk çok oyunculu oyunu, hem de kendi yayınladığı ilk proje.
Şirketin bugün yayınlanan altı aylık finansal raporuna göre oyun teknik açıdan başarılı olmuş olsa da (ilk 10 günde 1 milyondan fazla oyuncuya ulaşmış), bu oyuncu sayısı finansal başarı getirmedi. Çünkü oyuncuların büyük çoğunluğu Xbox Series X/S ve PlayStation 5 kullanıcılarıydı. Oyun hem Xbox Game Pass hem de PlayStation Plus'a dahil edilerek sunulduğu için bu platformlarda oyunu oynayan oyuncuların büyük kısmının oyunu satın almadığı anlaşılıyor. Ama tabii Remedy, bunun için Sony ve Microsoft'tan ön ödeme almış durumda.
Remedy, PC versiyonunun satışlarının konsollardaki düşük performansı telafi edeceğini umarken işler beklendiği gibi gitmemiş, bunu da açıklamadaki şu satırda görüyoruz: "PC'de birincil satış kanalı olarak planlanan Steam'de lansman beklentilerin altında kaldı."
Ancak Remedy olumsuz ilk tepkileri düzeltmek için çalıştıklarını ve oyuna devam eden oyuncuların artık daha mutlu olduğunu da söyleyerek geleceğe umutla baktıklarını belirtmiş:
"Ticari açıdan, FBC: Firebreak'ın lansman dönemi satışlarından memnun değiliz. Buna rağmen, uzun vadede oyunun kaderini değiştirebileceğimize inanıyoruz. FBC: Firebreak, zamanla gelişecek bir oyun olarak tasarlandı. Sancılı bir başlangıç yapmış olsak da, üzerine inşa edebileceğimiz sağlam bir temelimiz var. Oyunda bir saatten fazla zaman geçiren oyuncuların çoğu olumlu geri bildirimler verdi, bu da oyunun çekirdek deneyiminin eğlenceli olduğunu gösteriyor."
Remedy, Eylül sonunda büyük bir güncelleme yayınlayacaklarını ve bunun oyuna olan ilgiyi artırmasını beklediklerini de söylüyor.
Oyun, Metacritic'te şu an 63 puanla ortalama bir skora sahip. Steam'deki kullanıcı incelemeleri ise "Karışık".

















Servis ve sadece online odaklı oyunların şirketleri batıracağı günler gelecek ama şirketlerin bu durumu farketmeleri geç olacak.