Revenge of the Savage Planet bu yılın mayıs ayında çıktığında genel olarak iyi karşılanmış ve 'Çok Olumlu' Steam puanına ulaşmıştı.Ancak oyunun kreatif direktörü Alex Hutchinson'a göre, komedi türündeki bu co-op macera oyunu, PC, konsol ve Game Pass'te bir milyondan fazla kişi tarafından oynanmasına rağmen pek de fazla para kazandıramadı.
Hutchinson, Game Pass'in bu 'getiri düşüklüğü' sorununun bir parçası olduğunu düşünüyor. FRVR'a konuşan Hutchinson, Microsoft'un abonelik servisinin hizmetinin Revenge of the Savage Planet'i birçok yeni oyuncuya ulaştırsa da, bunun Raccoon Logic stüdyosu için somut bir gelire dönüşmediğini açıkladı. Tabii açıklamalarda stüdyonun Game Pass'ten ne kadar ödeme aldığı yer almıyor, ama demek ki totale baktıklarında "daha iyi olabilirdi" diye düşünüyor olmalılar.
"Milyonlarca oyuncuya ulaştık ve bu harika bir şey, ama insanların bugünlerde bir şeyleri ücretsiz alma beklentisi var – ister Game Pass ister başka şeyler yoluyla olsun – ve bu yüzden oyun beklediğimiz kadar iyi gelir getirmedi, bu oldukça tehlikeli bir durum."
Hutchinson oyunun büyük ölçüde Tencent tarafından finanse edildiğini ve bu yüzden avansı geri ödeyene kadar telif hakkı alamadıklarını da söylemiş.
Raccoon Logic, Game Pass'ten gelen bir milyonun üzerinde oyuncunun 10 dolarlık Cosmic Hoarder yükseltmesine ilgi göstereceklerini ummuş ama Hutchinson'e göre bu da gerçekleşmemiş.
"Bu yükseltmenin satın alma oranı berbattı. Bu şunu söylüyor: Eğer bir şeyi bedava verirseniz, o zaman insanlara onun için para ödememeleri gerektiğini söylemiş olursunuz. 'Ana oyun bedava, hadi eklenti paketini satın alın' demiş olduk ama Game Pass'teki eklenti paketi satın alma oranımız en düşüklerinden biri."
Hutchinson bunu, oyunu doğrudan satın alan oyuncularla karşılaştırmış ve bu grupta yükseltmenin satın alma oranının çok daha yüksek olduğunu görmüş: "Ana oyun için para ödeyenler eklentiyi de satın alıyor, ana oyun için para ödemeyenler ise hiçbir şey için para ödemiyor."
"Bence bu, birçok geliştirici için varoluşsal derecede tehlikeli. Eskiden, konsol nesilleri arasında teknolojik veya görsel bir sıçrama olurdu ve eski oyunlarınızı yeni donanımda oynayamazdınız; bu iki şey, insanların yeni oyunlar için biraz daha fazla para harcaması anlamına gelirdi. Ama şimdi geriye dönük uyumluluk, abonelik hizmetleri, ücretsiz verilen oyunlar ve geçmiş kataloğun Steam'de her daim bulunmasıyla birlikte, evet, oyunların hem hacim hem de kalite açısından altın çağını yaşıyoruz. Bu yüzden piyasada ses getirmek çok zor."
















