Shadow of the Colossus'un Yönetmenine Göre Yeni Oynanış Mekaniği Sunma Devri Geçmiş

Her oyunda yenilikçi mekanik arayışı geçmişte kaldı diyor

ICO ve Shadow of the Colossus gibi efsanelerin yönetmeni Fumito Ueda, Denfaminicogamer ile yaptığı röportajda oyun mekaniklerine dair de ilginç cümleler kurmuş.

Ueda, "To a T" oyunu duyurulduğunda Keita Takahashi'yi tebrik etmek için aramış ve oyunda yeni veya alışılmışın dışında oyun mekaniklerinin olup olmadığını sormuş. Takahashi hayır cevabını verince de "oh, çok iyi" demiş. Röportajda da işte bu diyaloğu açmış biraz.

"Aslında o zaman neden 'çok iyi' dediğimi bilmiyorum, muhtemelen yeni oynanış mekaniği sunma devrinin çoktan geride kaldığını düşünüyor olmalıyım. Sanırım artık her yeni oyunda yeni şeyler veya yeni mekanikleri sunma devrinde değiliz.

Oyununuzda yeni mekanik sunmuyor olsanız da belli bir stili benimseyip veya grafikler yoluyla oyunu bir adım öteye taşıyabilirsiniz. Kişisel tercihlerimi bir kenara bırakarak, demek istediğim bence varolan oyun mekaniklerine daha fazla anlam kazandırmak daha iyi bir yol."

Ueda bu yüzden To a T'yi çok sevdiğini de söylüyor. Yeni veya karışık kontrol şemaları veya mekanikler yerine görselliğe ve hikayeye önem veren bir oyun olması çok hoşuna gitmiş.

Yine de umalım ki yeni mekanikler bulma çağı sona ermemiş olsun, oyunlarda  orijinal fikirlere her zaman ihtiyaç var.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum