Skyrim'in Tasarımcısı Açık Dünya Kavramının Klişeleştiğini Düşünüyor

Haksız sayılmaz

Skyrim’in çıkışının üzerinden neredeyse on beş yıl geçti, dile kolay. Bunca zamana karşı The Elder Scrolls serisinin beşinci oyunu hala popülerliğini koruyor, bu haberi yazarken Steam'de eş zamanlı oyuncu sayılarına bakayım dedim, Special Edition'ın son 24 saatteki oyuncu sayısı 31 bin. Bir 2 bin de orijinal versiyonda oyuncu var. Bu kadar eski bir oyun için muazzam sayılar bunlar.

Skyrim'in baş tasarımcısı Bruce Nesmith, Skyrim'in oyun dünyasında bu kalıcılığına şaşıran isimlerden biri. FRVR'a verdiği röportajda şunları söylemiş Nesmith:

“Aslında doğal süreci düşünürsek bir yıl sonra başka bir oyun Skyrim'i geride bırakmalıydı. Sonra iki yıl, üç yıl, beş yıl, on yıl geçti… ‘Burada neler oluyor böyle?’ diye düşünüyordum. Todd Howard toplantılara gelip bize bazı bilgiler gösterirdi - ayrıntılarını veremem ama kaç kişinin hala Skyrim oynadığını görürdük. ‘Şaka yapıyorsun, değil mi?’ derdim. Cidden, hala, üzerinden bunca yıl geçtikten sonra bile.”

Nesmith’e göre Skyrim’i bugün bile yaşatan en büyük etkenlerden biri, açık dünyasının doğası.

“Hiçbir şeyi sınırların dışına itmedik. Deneyimi kontrol etmeye çalışmadık. Bu sizin deneyiminizdi, oyuncu tarafından yönlendirilen bir deneyimdi. Çok az oyun bunu gerçekten başarabiliyor çünkü ‘açık dünya’ artık neredeyse klişe bir ifade haline geldi. ‘Evet, bizim de açık dünyamız var.’”

Nesmith haksız sayılmaz. Artık çoğu oyun "açık dünya" olarak lanse ediliyor ama Skyrim'in başarısı sadece bir açık dünyaya sahip olması değil, yaşadığınız deneyimin sadece size aitmiş gibi hissettirmeyi becermesiydi.

Bakalım aynı hissi The Elder Scrolls VI çıktığında da yaşayacak mıyız?

YORUMLAR
Parolamı Unuttum