Starfield'ın Tasarımcısı, Oyunun Bir Elder Scrolls Olamayışını Uzaya Bağladı

Çünkü uzay doğası gereği sıkıcı bir yermiş

Bethesda'nın eski tasarımcılarından Bruce Nesmith, Starfield'ın firmanın diğer önemli RYO serileri kadar başarılı olamayışına dair bazı teorileri olduğunu söyledi FRVR'ye yaptığı açıklamada.

2021'de Bethesda'dan ayrılmadan önce Starfield için sistem tasarımcısı olarak çalışan Nesmith, uzay temalı RYO'yu övse de oyunun The Elder Scrolls veya Fallout kadar başarılı olamadığın da kabul ediyor.

"Bence iyi bir oyun. Diğer ikisi, yani Fallout veya Skyrim, yani The Elder Scrolls ile aynı kalibrede olduğunu düşünmüyorum, ama bence iyi bir oyun." diyen Nesmith, Starfield'ı başka bir stüdyo yayınlamış olsaydı oyunun çok daha farklı karşılanacağını ama insanların Skyrim ve Fallout'un yaratıcılarından gelen bir uzay oyununa çok farklı beklentilerle yaklaştığını da eklemiş.

Nesmith'in teorisine göre, oyuna verilen nispeten daha sönük tepkinin sebeplerinden biri de oyunun prosedürel olarak üretilmiş içeriği.

Nesmith "Ben tam bir uzay hayranıyım, amatör bir astronomum, tüm bu konulara hakimim. Starfield'ta yaptığım işlerin çoğu astronomik veriler üzerineydi... ama uzay doğası gereği sıkıcıdır. Kelimenin tam anlamıyla hiçlik olarak tanımlanır. Dolayısıyla bence heyecan, bu hiçliğin içinde dolaşmakta değil." diyor.

Prosedürel üretim de gezegenleri "aynı hissettiren" ve daha az heyecan verici hale getirdi ve oyunun diğerleri kadar başarılı olamayışının sebeplerinden biri de bu. Nesmith ayrıca oyunda "harika uzaylı yaratıklar" bulunmasına rağmen ciddi anlamda tek düşmanın sıradan insanlar olmasının da olumsuz etkisinden bahsetmiş ve bunun düşman çeşitliliği eksikliğine neden olduğunu söylemiş.

Nesmith The Elder Scrolls IV: Oblivion ile Fallout 3'e önemli katkılar sağladıktan sonra The Elder Scrolls V: Skyrim'de baş tasarımcı olarak da görev yapmıştı. Yani sözlerinin ciddi biçimde ağırlığı var.

 

YORUMLAR
Parolamı Unuttum