Take-Two Patronu Civilization 7'nin Er Ya Da Geç Hedeflerine Ulaşacağını Düşünüyor

Yavaş yavaş açılıyormuş

Civilization 7, bu yılın başlarında piyasaya sürüldü ve pek de iyi bir başlangıç yapamadı. Serpil de incelemesinde oyunun aksayan yönlerine detaylı biçimde değinmiş ve puan olarak da 7.5'i uygun görmüştü. Oyunun Steam'deki kullanıcı incelemeleri hala "karışık" seviyesinde ama Take-Two Interactive'ın CEO'su Strauss Zelnick, Civilization 7'nin uzun vadede beklenen hedeflerine ulaşacağına inanıyor.

Zelnick erken dönemde yaşanan sorunların ünlü strateji serisinin bu yeni oyununa "yavaş bir başlangıç" yaptırdığını kabul etse de oyunun geleceği konusunda iyimser:

"Bence buradaki kilit nokta, Civilization'ın her zaman yavaş açılan bir seri olması. Eğlence sektöründeki 'uzun kuyruk' teorisine çok inanmasam da, Civilization bu teorinin nadir örneklerinden biri. Şu anda oyunun ömrü boyunca sağlayacağı değer projeksiyonlarımız, başlangıçtaki beklentilerimizle oldukça uyumlu. Yani yavaş bir başlangıç yapmış olsak ve bazı değişiklikler yapmak zorunda kalsak da oyuncu ilgisinin giderek arttığını görüyoruz ve oyunun geleceği konusunda oldukça umutluyuz. Bence zamanla bu oyun da Civilization serisinin başarılı ve saygın bir üyesi haline gelecek."

Zelnick, bu konuda haklı olabilir. Genelde Civ oyunları sonradan sonradan açılır, oyuncu topluluğunu genişletir, özellikle güncelleştirme ve ek paketlerle belirli bir noktaya ulaşmayı başarır. En azından Civ 3 sonrası dönemde işlerin böyle ilerlediği söylenebilir. 

Öte yandan Civ 7, önceki oyunlara göre daha büyük bir kırılma ile karşı karşıyaymış gibi görünüyor. Oyuna getirilen yeni "Çağ Sistemi"nin kabul görmesi çok da kolay olmayacak sanki. Yine de Take-Two yönetiminin bu konuda bir endişesi bulunmuyor, en azından açıklamalar bu yönde. Bakalım beklendiği gibi Civ 7 de sonradan açılıp çok beğenilen Civ oyunları arasına adını yazdırabilecek mi.

Civilization 7'nin en son güncellemesi olan v1.2.3 kullanıcı arayüzü iyileştirmeleri ve oyun kalitesini artıran düzenlemelerin yanı sıra, en çok eleştirilen "Çağ Geçişleri" mekaniğine yönelik ilk değişiklikleri de getirdi. Bu güncellemeler çağlar arasında daha tutarlı bir geçiş sağlamayı amaçlıyor. Firaxis daha kapsamlı değişiklikler üzerinde çalışmaya da devam ediyor:

"Şu anda Çağlar sistemi, tekrar oynanabilirlik ve oyuncuların medeniyetleriyle tarih boyunca kurduğu bağ gibi konular üzerinde daha derin çalışmalar yapıyoruz. Ancak bunların tamamlanması zaman alacak." diyor Firaxis.

Kısacası Firaxis ve Take-Two, Civilization 7'nin başlangıçtaki sorunlarına rağmen uzun vadede hak ettiği yeri bulacağına inanıyor.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum