The First Berserker: Khazan'ın geliştiricisi Nepole, Steam'de oyuncu davranışlarına dair ilginç bilgiler paylaştı. Buna göre oyuncular oyun kendilerine zor gelse bile daha düşük zorluk seviyesinde oynamak yerine oyunu tamamen bırakmayı tercih ediyormuş.
Oyunun kreatif direktörü Junho Lee şöyle diyor:
"Oyunun çıkışında standart deneyimi 'Normal' olarak belirledik ve 'Kolay' şeklinde bir de daha erişilebilir bir seçenek ekledik. Düşündük ki eğer oyuncular oyunu fazla zor bulursa, kolayca Kolay zorluk seviyesine geçeceklerdi. Ama verilere baktığımızda çoğu oyuncunun zorluk ayarına dokunmadan oyunu bıraktıklarını gördük."
Lee ve ekibi bunu basit bir sebebe dayandırıyor: "oyuncular Kolay zorluğa düşmektense oyunu onurlu biçimde bırakmayı tercih ettiler"
Hatta bazı oyuncular demiş ki eğer varsayılan ayar 'Zor' olsa, o zaman 'Normal' zorluk seviyesine inmeyi normal karşılarlamış. Bu da oyuncu egosunu gösteren örneklerden biri. Neople zorluk ayarlarını Normal ve Kolay diye ayarladığı için çoğu oyuncu bu düşüşü kendisine yedirememiş :)
Sonuç olarak haziran güncellemesinde Neople oyuna 'Yeni Başlayan' ve 'Hardcore' zorluk seviyeleri eklemiş.
Son olarak Lies of P: Overture da oyunculara zorluk seçeneği sunan soulslike'lar arasına katılmıştı. Ama ben de yukarıdaki oyuncu kitlesi gibi düşünüyorum, oyun beni ne kadar zorlarsa zorlasın kalkıp da zorluk seviyesini Normal'in altına çekerek oynamam. Bir boss'u o şekilde öldürmek keyif de vermez zaten. İnsan psikolojisi ilginç.
















