Haber
3 yıl önce
Engin Vural
Beklenen duyuru geldi

Haber
3 yıl önce
Mert Gökhan
EA, şimdiden anlaşmaya imza attı

Oyun dünyası her geçen gün daha da karmaşık bir hale geliyor. Eskiden tanıdığımız başı ve sonu olan oyunların yerini, servis oyunu adını verdiğimiz asla bitmeyen oyunlar almış durumda. Fakat Simulmedia isimli firmanın "playerWON" isimli uygulaması ile oyun dünyasındaki reklam anlayışının rengi değişecek.
Axios'un haberine göre bu teknoloji, özellikle free-to-play oyunları ve oyunları para harcamadan oyuncuları etkileyecek. Mobil oyunlarda sık sık gördüğümüz bu sistem, reklam izleyen oyuncuları ödüllendirme odağıyla hareket ediyor. Örneğin normalde her galibiyetten 10 altın alıyorsanız, reklam izleyerek bu rakamı 20'ye çıkartabileceksiniz.

İşin ilginç yanı ise Simulmedia'nın şimdiden bu sistem için iki büyük marka ile anlaşmış olması. İlk adında Hi-Rez Studios ile el sıkışan marka, şu anda stüdyonun oyunu Smite içerisinde bu sistemin testlerine başlamış durumda. Anlaşmaya imza atan ikinci marka ise -şaşırtmadı- EA oldu.
Sistemin kulağa oldukça korkutucu geldiği kesin fakat Simulmedia, aslında bu teknolojinin oyunlar için yararlı olduğu görüşünde. Ekrana "neden?" diye bağırdığınızı tahmin edebiliyorum fakat Smite içerisindeki test süreci oldukça ilginç verilere ulaşılmasını sağlamış. Örneğin oyuncular, reklam izleyerek bedava oynamaya devam edebilecekleri bir oyuna "daha çok rağbet" gösteriyor. Hatta Simulmedia'nın raporlarına göre oyuncular, çeşitli ödüller için günde 10'dan fazla reklam izleyebiliyor.
Tabii burada ürünün, oyuncular olduğu gerçeğinin altını çizmek gerek. Konu hakkındaki düşüncelerinizi bilemem ama şahsen, oyun dünyasındaki reklam anlayışının bu kadar agresifleşmesine karşıyım. Oyun içi kozmetikler ve loot kutuları derken sıranın mobil oyunlarda gördüğümüz ilkel reklamlara geliyor olması çok üzücü fakat sürpriz değil. Bundan sonraki adımda artık dizi reklamlarının dönmeye başladığını görürüz diye düşünüyorum oyunlar içerisinde...
Haber
3 yıl önce
Mert Gökhan
En azından şimdilik

Minecraft'ın merakla beklenen 1.17 güncellemesi resmi çıkışını gerçekleştirdi. Tabii ki oyuncular bu çıkışın ardından gözlerini 1.17.1 güncellemesine çevirmiş durumda. Mojang, bu yamanın "bir aksilik olmazsa" önümüzdeki hafta itibariyle sunuculara geleceğini açıkladı.
Aslında bu güncellemede çok fazla değişim ve yenilik bulunmuyor. 1.17.1'in ön izleme versiyonundan paylaşılan bilgilere göre en büyük değişim, Drowned adı verilen zombi türünde yaşanacak. Drowned düşmanların artık bakır külçesi düşürme ihtimali artacak. Bu da tüm haritada bakır aramanız gerekmediği ve kendinize bir tarla yapabileceğiniz anlamına geliyor.
Bununla birlikte güncellemede bazı bug düzenlemeleri ve kar mekaniklerine gelen değişimler de mevcut. Yine de şimdilik, Caves & Cliffs güncellemesinin ikinci parçasını içerecek 1.18 güncellemesini merakla bekliyoruz. 1.17.1 yaması ise 6 Temmuz'da oyuna gelmiş olacak.
Haber
3 yıl önce
Mert Gökhan
EA, şimdiden anlaşmaya imza attı

Oyun dünyası her geçen gün daha da karmaşık bir hale geliyor. Eskiden tanıdığımız başı ve sonu olan oyunların yerini, servis oyunu adını verdiğimiz asla bitmeyen oyunlar almış durumda. Fakat Simulmedia isimli firmanın "playerWON" isimli uygulaması ile oyun dünyasındaki reklam anlayışının rengi değişecek.
Axios'un haberine göre bu teknoloji, özellikle free-to-play oyunları ve oyunları para harcamadan oyuncuları etkileyecek. Mobil oyunlarda sık sık gördüğümüz bu sistem, reklam izleyen oyuncuları ödüllendirme odağıyla hareket ediyor. Örneğin normalde her galibiyetten 10 altın alıyorsanız, reklam izleyerek bu rakamı 20'ye çıkartabileceksiniz.

İşin ilginç yanı ise Simulmedia'nın şimdiden bu sistem için iki büyük marka ile anlaşmış olması. İlk adında Hi-Rez Studios ile el sıkışan marka, şu anda stüdyonun oyunu Smite içerisinde bu sistemin testlerine başlamış durumda. Anlaşmaya imza atan ikinci marka ise -şaşırtmadı- EA oldu.
Sistemin kulağa oldukça korkutucu geldiği kesin fakat Simulmedia, aslında bu teknolojinin oyunlar için yararlı olduğu görüşünde. Ekrana "neden?" diye bağırdığınızı tahmin edebiliyorum fakat Smite içerisindeki test süreci oldukça ilginç verilere ulaşılmasını sağlamış. Örneğin oyuncular, reklam izleyerek bedava oynamaya devam edebilecekleri bir oyuna "daha çok rağbet" gösteriyor. Hatta Simulmedia'nın raporlarına göre oyuncular, çeşitli ödüller için günde 10'dan fazla reklam izleyebiliyor.
Tabii burada ürünün, oyuncular olduğu gerçeğinin altını çizmek gerek. Konu hakkındaki düşüncelerinizi bilemem ama şahsen, oyun dünyasındaki reklam anlayışının bu kadar agresifleşmesine karşıyım. Oyun içi kozmetikler ve loot kutuları derken sıranın mobil oyunlarda gördüğümüz ilkel reklamlara geliyor olması çok üzücü fakat sürpriz değil. Bundan sonraki adımda artık dizi reklamlarının dönmeye başladığını görürüz diye düşünüyorum oyunlar içerisinde...