Oyungezer
Haber

FromSoftware Zamanında Sony'nin Demon's Souls 2 Teklifini Reddetmiş

Sonrasında da Dark Souls doğmuş
Eser Güven
20 February 2025 12:30

PlayStation'ın eski patronu Shuhei Yoshida, Sony'nin zamanında FromSoftware'in Demon’s Souls’un devam oyununu yapmasını istediğini ama FromSoftware'in bunu reddettiğini söyledi.

Demon’s Souls, FromSoftware tarafından geliştirilmiş ve oyunun tüm dünyada Sony tarafından yayınlanması planlanmıştı. Ancak belki sizin de bildiğiniz üzere bu gerçekleşmedi. Çünkü Sony oyunun küresel pazardaki potansiyelini göremedi. Hem çok zor bir oyun olması, hem de erken oynanış testlerindeki bazı geri dönüşler yüzünden Sony, Demon's Souls'u İngilizce olarak yayınlamama kararı aldı. Bu gelişme üzerine oyun ABD'de Atlus, Avrupa'da ise Bandai Namco tarafından yayınlandı.

İşte FromSoftware, Sony'nin bu yaptığını unutmamış.

Sony, Demon's Souls'un başarısı üzerine oyunun devamı üzerinden çalışmak için FromSoftware'e teklif götürmüş ama FromSoftware bunu reddederek Bandai Namco ile çalışmaya devam etmeye karar vermiş.

"FromSoftware zaten devam oyununu yapıyordu ama PlayStation’ın kendilerine davranışından o kadar hayal kırıklığına uğramışlardı ki, tekrar birlikte çalışmak istememize rağmen bunu reddettiler" diyor Yoshida.

FromSoftware ise Bandai Namco ile çalışarak Demon's Souls'un devamı yerine Dark Souls’u geliştirdi ve gerisini zaten biliyorsunuz.

Bundan yıllar yıllar sonra Sony ve FromSoftware, PlayStation 4’e özel olarak geliştirilen Bloodborne ile yeniden bir araya gelmiş.

Yoshida bundan yıllar önce verdiği bir röportajda da Demon's Souls'u batı pazarına getirmemeye karar vermelerinin kısmen kendi hatası olduğunu söylemişti: "Kendi deneyimimden bahsedersem, Demon’s Souls final aşamasına yaklaştığında yaklaşık iki saat oynamıştım. İki saat sonunda hâlâ oyunun başlangıcında duruyordum. Kendi kendime ‘Bu berbat. İnanılmaz derecede kötü bir oyun’ dedim ve oyunu bir kenara koydum."

Sonrasında ise şunları söylüyor Yoshida: "Yayıncılık açısından kesinlikle büyük bir hata yaptık. Stüdyo yönetimi olarak da oyunun değerini anlayamadık."