Bethesda, Creation Club'a Dair Şüpheleri Gidermeye Çalışıyor: "Modları Paralı Yapmıyoruz"

Paralı mod ama biz one DLC diyelim

Skyrim ve bir nebze de olsa Fallout 4 hiç 'tükenmeyecek' oyunlar ve bunda da bu oyunların ardındaki mod camiasının katkıları büyük. Nexus'a her gün onlarca yeni mod ekleniyor, Skyrim için neredeyse oyunun kendisi kadar büyük eklentiler hazırlanıyor (Beyond Skyrim bunlardan yalnızca biri). Mod yaratıcıları bu çabalarını ücretsiz olarak sunuyorlar ve Bethesda da bu sayede ömrü uzayan oyunların ve gelen ek satışların keyfini çıkarıyor aslında.

Bakın bu kısım önemli, çünkü haber de bununla alakalı: Mod dediğimiz şey ücretsiz, ama yapılan şeyin ismi DLC olduğunda bu sefer elde edilen gelirin bir kısmı yayıncıya da gidiyor.

Tamam mıyız? Bu kavramı aradan çıkardığımıza göre devam edelim. Bethesda E3 2017'deki konferansında PC, PS4 ve Xbox One için Creation Club'ı duyurdu. Yapılan duyurunun yanlış anlaşılacak bir tarafı yoktu, çünkü Creation Club saydığım bu sistemlere özel içerik sağlayacak bir market olarak tasarlanmıştı. Skyrim veya Fallout 4 için içerik deyince akla gelen ilk şey mod olduğundan haliyle bunun 'paralı mod pazarı' olduğu düşünüldü ve oyuncular buna ters tepki verdiler.

Bethesda'dan Pete Hines bu konuda kafalarda beliren soru işaretlerini gidermek için açıklama yaptı. Yaptı yapmasına ama bu açıklama aslında zekice seçilen kelimeler sayesinde paralı modların bize DLC ismi altında sunulacağını da göstermiş oldu. Hines öncelikle şunu söyledi: "şu an var olan hiçbir mod Creation Club'da paralı olarak satılmayacak ve halihazırdaki mod camiası Creation Club'a ek olarak varlığını sürdürecek". Yani Nexus'taki modlara kimse dokunmayacak veya bu modlar paralıya dönüştürülemeyecek. Buraya kadar tamam.

"Skyrim ve Fallout 4 için yeni şeyler geliştirmeye devam etmek ve bu iki oyun için de iş görecek bir ekosistem yaratmak istiyoruz. Bu sistemde bizler de yeni içerik geliştireceğiz ama dış geliştiricileri ve mod yapımcılarını da aramızda görmek istiyoruz. Onları mod yapımcısı olarak değil, bizim gibi oyun geliştiricisi olarak değerlendireceğiz. Yapılmasına yeşil ışık yaktığımız içeriklerin belli kriterlere uyması gerekecek."

Bethesda bir süredir mod yapımcılarının da para kazanmasını istediğini belirtiyordu ve bu düşünceyi mod kelimesini DLC ile değiştirerek hayata geçirmeyi planlıyor. "Bunların mod değil de mini DLC'ler olduğunu düşünebilirsiniz. Bunlar yabancıların yarattığı şeyler değil, firma bünyesinde yaratılan veya dışarıdaki geliştiricilerle birlikte yarattığımız şeyler olacak. Bunlar üç platformda da çalışacak, kayıt dosyalarınızla %100 uyumlu olacak. Modlar gibi Başarımları falan olumsuz etkilemeyecek veya kapatmayacak, tüm DLC'lerle birlikte kusursuz çalışmaları garanti olacak. Gerek duyulursa farklı dillere çevrilecek ve tüm bunlar stüdyomuzun resmi içeriği olarak satışa sunulacak."

Yani Bethesda diyor ki, "Tamam sen böyle dışarıda çok güzel modlar yapıyorsun ama gel ben sana kendi bünyemde iş vereyim, sen yine oturduğun yerden modunu geliştir ama bunu belli bir kalite standardına oturtalım. Satışlardan sen de kazan, ben de kazanayım." Elbette mod yapımcılarının para kazanabilmesi güzel bir şey, özellikle de kaliteli modların sahipleri fena olmayan düzeyde bağış da topluyorlar zaten. Ama hatırlarsanız Valve de Dota 2 ve Team Fortress için böyle bir yol seçmiş, ama mod yapımcılarının pastadan aldıkları payın hiç de beklendiği kadar yüksek olmadığı görülmüştü.

Bethesda'nın Creation Club fikri ne kadar tutacak, Skyrim ve Fallout 4 mod camiasını ne kadar etkileyecek bunu bekleyip göreceğiz.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum