Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2’yi tam olarak ne beklediğinize bağlı olarak sevmiş de olabilirsiniz sevmemiş de. Ama oyunun genel yorumlarının çok da iç açıcı olduğunu söylemek mümkün değil. İçerisinde son derece kısıtlı RYO öğeleri bulunan bir oyunla karşı karşıya kaldık ki oynanışın Vampire: The Masquerade - Bloodlines'e kıyasla hiç de tatmin edici olmadığı ortada.
En kötüsü de oyunun geliştiricisi The Chinese Room'un bunun farkında olmasıymış; oyunun ismini değiştirmek için ellerinden geleni yapmışlar ama başarılı olamamışlar.
The Chinese Room'un kurucu ortağı Dan Pinchbeck şöyle diyor:
“Paradox’ta çalışan bir yapımcı vardı - kendisi hala arkadaşım, şu an başka bir yayıncıda çalışıyor. Birlikte oturup planlama seansları yapardık; bu oyuna Bloodlines 2 dememeleri için onları nasıl ikna ederiz diye düşünürdük. Yapmamız gereken en önemli şeyin, bu oyunun Bloodlines 2 olmadığını söylemek olduğunu hissediyorduk. Bloodlines 2 yapamazdık. Yeterli zaman yoktu. Yeterli para yoktu. Ve Bloodlines 1 oyun geliştirme tarihinde aslında gerçekten ilginç bir dönemde çıktı; S.T.A.L.K.E.R. ve Shenmue gibi oyunların çıktığı o dönem hatalarla ve boşluklarla dolu, tamamen kusurlu ama son derece iddialı bir oyunu piyasaya sürebildiğiniz bir dönemdi.”
“Bu sihri tamamen farklı bir ortamda yeniden yaratmaya çalışmak yanlış bir yaklaşım gibi geliyordu. Kimse mutlu olmayacaktı. Bloodlines 1’i sevenleri mutlu edemezdiniz, Bloodlines 1’i bilmeyenleri de mutlu edemezdiniz; çünkü asla gerçek bir Bloodlines 2 alamayacaklardı ve ellerine hızlıca, yetersiz bütçeyle yapılmış kusurlu bir oyun geçecekti."
Gerçekten de tam olarak Pinchbeck'in dediği gibi olmuş. Hardsuit Labs'tan aldıkları enkazı en iyi şekilde kurtarmaya çalışmışlar ve ellerindeki imkanlarla yapabileceğinin en iyisini yapmışlar. Ama tabii ki bu serinin hayranlarını memnun etmeye yetmedi.
















