Warhammer Evreninde Geçen Blood Bowl, 3. Oyununa Kavuşuyor

Amerikan Futbolu ve Warhammer evreni birleşirse...

Futbol oyunları günümüzde daha da gerçekliğe yaklaşarak neredeyse simülasyon denebilecek raddeye geldiler. Fakat spor, özellikle futbol oyunları, eskiden bu kadar gerçekçi değildi ve olabildiğince arcade türüne bağlı kalmaya çalışıyordu. World Cup 2002'deki alevli şutlar, Red Card, Goal ve daha niceleri arcade spor akımının öncüleri olmuştu.

Yıllar sonra bu bayrağı devralan Blood Bowl da aynı yukarıdaki oyunların izinden gidiyor. Temelinde Amerikan Futbolu dinamiklerini barındıran bu eğlenceli oyun, Warhammer evreninde geçiyor. Tabi bu durum da oyuna elfler, cüceler, orklar ve insanlar gibi ırk takımlarının girmesini sağlıyor.

Sıra tabanlı bir sisteme sahip olan Blood Bowl 2; eğlencesi, şiddeti ve komedi öğeleri ile 2017'nin en eğlenceli spor oyunlarından biri olmayı başarmıştı. Oyunun geliştiricisi Cyanide Studios, Blood Bowl'un 3. oyunu ile geri döneceğini bildiren bir açıklama ile serinin tutkunlarını memnun etmeyi başardı.

Bigben Interactive'in dağıtıcılığını üstleneceği Blood Bowl 3, 2020 yılında çıkış yapacak. O zamana kadar eski arcade spor oyunlarının tadını almak isteyenler Blood Bowl 2'yi Steam üzerinden 66 TL'ye satın alabilir.

 

 

YORUMLAR
Mr.S
16 Mayıs 2019 14:06

[Bu yorum kullanıcı tarafından silinmiştir]

Black Mirror'ın 5. Sezon Fragmanı Yayınlandı!

Yeni sezon 3 bölümden oluşacak

Black Mirror'ın 5. Sezon Fragmanı Yayınlandı!
The Division 2'nin Raid Etkinliği ''Operation Dark Hours'un'' İlk Fragmanı Geldi

Ubisoft, The Division 2'nin bir süredir ertelenen Raid etkinliği "Operation Dark Hours'un" fragmanını yayınladı. "Ekibinizi toplayın" ifadeleri ile başlayan fragmanda, bir grup askerin bir havalimanına doğru ilerlediğini görüyoruz. Ardından farklı karakterlerin farklı yetenekleri ve ekipmanlarına bakma fırstaımız oluyor.

Bildiğiniz üzere The Division 2 oyuncuları uzunca bir süredir Raid haritalarının oyuna eklenmesini bekliyor. Yarın başlayacak Raid etkinliğinde hedefimiz, şimdiye kadar gördüğümüz en büyük silahlı güce karşı stratejiler üretip Washington Havaalanı'nın kontrolünü geri alabilmek olacak.

Ubisoft'un Raid görevini bitiren ilk ekibe de güzel bir sürprizi var. Washington Havaalanı'nı temizleyen ilk ekibin tabloları, The Division 2'nin ana üssü olarak bilinen Beyaz Saray'a asılacak. 

Operation Dark Hours raid modu, 16 Mayıs'ta oyuna eklenecek. Mod 8 kişilik ekipler ile oynanabilecek.

 

Rage 2 De İlk Günden Kırılan Oyunlar Arasına Katıldı

Sebebi Bethesda'nın Denuvo kararsızlığı mı?

Rage 2 De İlk Günden Kırılan Oyunlar Arasına Katıldı

Denuvo artık oyunları uzun süre korumayı başaramıyor ve herkes de bunun farkında. Zaten Denuvo'nun yapmış olduğu "asıl amacımız oyunların ilk günlerdeki satışlarını korumak" açıklaması da korsanların Denuvo karşısındaki üstünlüğünün bir göstergesi sayılabilir.

Rage 2'nin Denuvo kullanacağı resmen son dakika bilgisi olarak paylaşılmıştı Bethesda tarafından. Oyunun Steam sayfasında normalde böyle bir bilgi yoktu, ancak oyunun çıkış gününde güncellenen sayfaya "bu oyun 3. parti kopya koruması (Denuvo) kullanmaktadır" ibaresi ekleniverdi. Bu son dakika bilgisi Denuvo'ya karşı olan oyuncuların tepkisini çekti elbette ama işin ilginç tarafı Bethesda'nın Steam'e Denuvo'lu versiyonu yüklerken, Bethesda Launcher üzerinden sunduğu oyunda DRM bulunmuyor olmasıydı. Yani Bethesda ya gerçekten de son ana kadar Denuvo'ya dair net bir karar veremedi, ya da Bethesda Launcher'a oyunu yüklerken kopya korumasını gözden kaçırdı. Üzerinde koruma bulunmayan oyuna erişen korsanlar da kolayca Rage 2'nin çalıştırıldığı sırada yaptığı çevrimiçi-kontrolü aşacak crack dosyasını hazırlayabildiler.

Yani oyunu kıran CODEX, Denuvo'yla uğraşmak zorunda bile kalmadı. Ancak Bethesda böyle bir hata (tabii ki hataysa) yapmamış olsaydı bile yakın zamandaki Denuvo'lu oyunların kırılma hızına baktığımızda yine de birkaç günden fazla dayanmayacağı belliydi.

Ben Denuvo'yla ilgili gelişmeleri yakından takip etmeme rağmen, korsan oyun kullanımına kesinlikle karşı olanlardanım. Eğer oynamak istediğiniz oyun pahalı geldiyse indirime girmesini bekleyiverin, her oyunu hemen oynamak gibi bir zorunluluğumuz yok nasılsa :) Oyunları başarımlarıyla, sorunsuz güncellemeleriyle vs oynamanın keyfi hiçbir şeye değişilmez çünkü.

The Division 2'nin Raid Etkinliği ''Operation Dark Hours'un'' İlk Fragmanı Geldi

Ubisoft, The Division 2'nin bir süredir ertelenen Raid etkinliği "Operation Dark Hours'un" fragmanını yayınladı. "Ekibinizi toplayın" ifadeleri ile başlayan fragmanda, bir grup askerin bir havalimanına doğru ilerlediğini görüyoruz. Ardından farklı karakterlerin farklı yetenekleri ve ekipmanlarına bakma fırstaımız oluyor.

Bildiğiniz üzere The Division 2 oyuncuları uzunca bir süredir Raid haritalarının oyuna eklenmesini bekliyor. Yarın başlayacak Raid etkinliğinde hedefimiz, şimdiye kadar gördüğümüz en büyük silahlı güce karşı stratejiler üretip Washington Havaalanı'nın kontrolünü geri alabilmek olacak.

Ubisoft'un Raid görevini bitiren ilk ekibe de güzel bir sürprizi var. Washington Havaalanı'nı temizleyen ilk ekibin tabloları, The Division 2'nin ana üssü olarak bilinen Beyaz Saray'a asılacak. 

Operation Dark Hours raid modu, 16 Mayıs'ta oyuna eklenecek. Mod 8 kişilik ekipler ile oynanabilecek.

 

Black Ops 4'te Neden Hikaye Modu Bulunmadığı Belli Oldu

Yerine battle royale geldiğini biliyorsunuz zaten

Black Ops 4'te Neden Hikaye Modu Bulunmadığı Belli Oldu

Treyarch'ın geçen yıl Eylül ayında piyasaya sunduğu Call of Duty: Black Ops 4'te hikaye modu yoktu, yerine Blackout isminde bir battle royale modu gördük. Hatta bu modda oyunun çıkışında mevcut değildi, yaklaşık bir ay sonra oyunculara sunulmuştu.

Kotaku'nun makalesine göre aslında Black Ops 4 için geleneksel bir hikaye modu değil, onun yerine 2'ye 2, çok oyuncu odaklı bir hikaye modu düşünülmüş başlarda. Bu modda farklı fraksiyonlardaki oyuncular yapay zeka kontrolünde düşmanlar ve birbirlerine karşı mücadele edecek çeşitli görevler tamamlayacaklarmış.

Ancak oyunun bu modunu test edenler, gereğinden fazla kendisini tekrar ettiğini raporlayınca stüdyo bu sefer de bu modu alışık olduğumuz türde bir hikaye moduna dönüştürme çalışmalarına başlamış. Hatta geliştiricilerin düşüncesi de şöyletmiş: "biraz daha cilalarız, sağa sola patlamalar koyarız, sabit senaryo anları ekleriz, böylece oyuncular bundan klasik Call of Duty havası alırlar". Ama bu fikirleri hayata geçirecek kadar vakti yokmuş Treyarch'ın.


Red Dead Redemption 2'nin çıkış tarihi 26 Ekim olarak belirlendiğinden, Activision da RDR2'nin gölgesinde kalmamak için normalde Kasım ayında çıkması gereken oyunun çıkış tarihini 12 Ekim'e çekmiş. İşler bu noktada karışmış zaten.

Geliştiricilerden biri "İnsanlar başarısız olan diğer moda koyduğumuz her şeyi kullanan tamamen yeni bir hikaye yaratmayı ve yine de hikayemizi anlatmayı başarmayı nasıl becerebiliriz ki? diyordu" diyor. "O noktada herkes şunu anladı: Bu çok saçmaydı. İmkansızdı."

> Sledgehammer'ın Kurucusundan Infinity Ward'a Call of Duty Eleştirisi

Hikaye modu iptal edilmiş ama bu sefer de Black Ops 4'te alışılmış üç mod yerine iki mod oluyormuş. O aşamada devrete battle royale modu girmiş ama gerek bu modun, gerek Black Ops 4'ün yetişmesi için Treyarch'ta çok ciddi bir crunch dönemi (bir işin yetişmesi için çok uzun süre boyunca, çok uzun saatlerce çalışmak) başlamış. Ellerine kalan dokuz aylık sürede, çoğu geliştirici haftada 64 saat çalışmış. Pazartes'den Perşembe'ye kadar günde 12 saat, Cuma ve Cumartesi günleriyse 8 saat.

Treyarch'ten ayrılan bir geliştirici şöyle diyor: "haftalar boyunca hafta sonu izni bile kullanamadım. Panik ataklar, bıkkınlıklar, çözülümler... Sınırlarınızın ihlal edildiğini hissediyorsunuz. Yaptığınız işe dair tüm tutkunuzu kaybediyor, bu işi neden yaptığınızı bile unutuyorsunuz. Tam bir kabustu."

İşte Black Ops 4'te hikaye modu olmamasının sebebi bu. Öne alınan çıkış tarihi, baştan yanlış planlanan ve başarısız olan farklı bir mod düşüncesi, oradaki fikirleri kullanarak geleneksel bir hikaye modu yapılabileceğini düşünmeleri derken her şey birbirine girmiş ve son 9 ayı durmadan çalışarak geçirmek zorunda kalmışlar.

Anthony Mackie, Marvel Stüdyoları İle 10 Filmlik Bir Anlaşma Yapmış

Yeni dönemde rolü büyük olacak

Anthony Mackie, Marvel Stüdyoları İle 10 Filmlik Bir Anlaşma Yapmış

Marvel Sinematik Evreni, Avengers: Endgame'in ardından yeni bir yola girdi. Evrenin başında yer alan karakterler emekli olup yerlerini yeni karakterlere bırakmaya hazırlanıyorlar. Anthony Mackie'nin canlandırdığı Falcon karakteri de yeni karakterlerden birisi. Bir süredir MCU'da izlesek de kendisini hep yan rollerde gördük, yakında bu durum değişecek gibi gözüküyor. 

Artık Endgame ile ilgili spoiler içeren şeyler yazabiliriz diye düşünüyorum. Zira filmin oyuncuları bile filmle ilgili konuşmaya başladılar. Filmle ilgili görseller internette oldukça yaygın bir şekilde paylaşılmaya başladı. Yine de hala izlememiş ve izlemek isteyenler için tam burada spoiler uyarısını yapayım. 


Avengers: Endgame'in ardından Captain America'nın kalkanı artık Falcon'a geçti ve MCU'nun yeni Cap'i Falcon olacak gibi gözüküyor. Bu durum Mackie'yi oldukça heyecanlandırmış. Daha önceden Marvel Stüdyoları ile 10 filmlik bir anlaşma yaptığını belirten başarılı aktör şimdiye kadar 5 MCU filminde rol aldı. Ufukta bir de The Falcon and Winter Soldier isminde bir Disney+ dizisi var. Bu dizinin kendisiyle yapılan film anlaşmasını etkileyip etkilemeyeceğini ise Anthony Mackie bile henüz bilmiyor.

Günümüz çağında toplumun farklı kesimlerinden süper kahramanları sinemada izlemenin önemine dikkat çeken Anthony Mackie, "Black Panther'ın yarattığı etkiyi biliyorum, tıpkı Wonder Woman'ın yarattığı etkiyi bildiğim gibi. Ben bunu senelerdir söylüyorum. Eğer film yapacaksanız bu iki film gibi yapacaksınız çünkü bu tarz işler size trilyonlarca dolar kazandırır. Bunlar bizim toplumumuzun tamamiyle farklı bir kesimini temsil ediyor. Bu kısım da yeteri kadar temsil edilemeyen ve yeteri kadar taktir edilmeyen insanlardan oluşuyor." diyerek yeni nesil Captain America'nın büyük bir başarıya imza atacağını ima etmiş. 

Geçtiğimiz günlerde Chris Evans'ın canlandırdığı Captain America ile ilgili de konuşan Mackie, "Chris'i seviyorum. O gerçekten harika bir Captain America idi. Ona bakınca, onun karakterle yaptıklarına bakınca şunu anlıyorsunuz ki çok az insan onun yaptıklarını bir sinematik evrende yapabilirdi. Çünkü o ÇOK FAZLA sayıda filmde Captain America'yı oynadı. Onun bu mirasını devralmak benim için büyük bir mücadele olacak. Bir yerlerde benden tıpkı Chris Evans gibi, aynı kostümü giyip aynı şeyleri bir siyahi olarak yapmamı bekleyenler var. Fakat size şunu söyleyebilirim ki bu kesinlikle olmayacak." diyen Mackie, kendi Captain America versiyonunun büyük farklılıklar içereceğini belirtmişti. 

The Falcon and The Winter Soldier dizisinin 2020 yılı içerisinde yayınlanmaya başlaması bekleniyor. Dizinin ardından Anthony Mackie'nin yeni Captain America'sını hangi filmde, nasıl göreceğimiz ise büyük bir merak konusu. 

The Division 2'nin Raid Etkinliği ''Operation Dark Hours'un'' İlk Fragmanı Geldi

Ubisoft, The Division 2'nin bir süredir ertelenen Raid etkinliği "Operation Dark Hours'un" fragmanını yayınladı. "Ekibinizi toplayın" ifadeleri ile başlayan fragmanda, bir grup askerin bir havalimanına doğru ilerlediğini görüyoruz. Ardından farklı karakterlerin farklı yetenekleri ve ekipmanlarına bakma fırstaımız oluyor.

Bildiğiniz üzere The Division 2 oyuncuları uzunca bir süredir Raid haritalarının oyuna eklenmesini bekliyor. Yarın başlayacak Raid etkinliğinde hedefimiz, şimdiye kadar gördüğümüz en büyük silahlı güce karşı stratejiler üretip Washington Havaalanı'nın kontrolünü geri alabilmek olacak.

Ubisoft'un Raid görevini bitiren ilk ekibe de güzel bir sürprizi var. Washington Havaalanı'nı temizleyen ilk ekibin tabloları, The Division 2'nin ana üssü olarak bilinen Beyaz Saray'a asılacak. 

Operation Dark Hours raid modu, 16 Mayıs'ta oyuna eklenecek. Mod 8 kişilik ekipler ile oynanabilecek.

 

Black Ops 4'te Neden Hikaye Modu Bulunmadığı Belli Oldu

Yerine battle royale geldiğini biliyorsunuz zaten

Black Ops 4'te Neden Hikaye Modu Bulunmadığı Belli Oldu

Treyarch'ın geçen yıl Eylül ayında piyasaya sunduğu Call of Duty: Black Ops 4'te hikaye modu yoktu, yerine Blackout isminde bir battle royale modu gördük. Hatta bu modda oyunun çıkışında mevcut değildi, yaklaşık bir ay sonra oyunculara sunulmuştu.

Kotaku'nun makalesine göre aslında Black Ops 4 için geleneksel bir hikaye modu değil, onun yerine 2'ye 2, çok oyuncu odaklı bir hikaye modu düşünülmüş başlarda. Bu modda farklı fraksiyonlardaki oyuncular yapay zeka kontrolünde düşmanlar ve birbirlerine karşı mücadele edecek çeşitli görevler tamamlayacaklarmış.

Ancak oyunun bu modunu test edenler, gereğinden fazla kendisini tekrar ettiğini raporlayınca stüdyo bu sefer de bu modu alışık olduğumuz türde bir hikaye moduna dönüştürme çalışmalarına başlamış. Hatta geliştiricilerin düşüncesi de şöyletmiş: "biraz daha cilalarız, sağa sola patlamalar koyarız, sabit senaryo anları ekleriz, böylece oyuncular bundan klasik Call of Duty havası alırlar". Ama bu fikirleri hayata geçirecek kadar vakti yokmuş Treyarch'ın.


Red Dead Redemption 2'nin çıkış tarihi 26 Ekim olarak belirlendiğinden, Activision da RDR2'nin gölgesinde kalmamak için normalde Kasım ayında çıkması gereken oyunun çıkış tarihini 12 Ekim'e çekmiş. İşler bu noktada karışmış zaten.

Geliştiricilerden biri "İnsanlar başarısız olan diğer moda koyduğumuz her şeyi kullanan tamamen yeni bir hikaye yaratmayı ve yine de hikayemizi anlatmayı başarmayı nasıl becerebiliriz ki? diyordu" diyor. "O noktada herkes şunu anladı: Bu çok saçmaydı. İmkansızdı."

> Sledgehammer'ın Kurucusundan Infinity Ward'a Call of Duty Eleştirisi

Hikaye modu iptal edilmiş ama bu sefer de Black Ops 4'te alışılmış üç mod yerine iki mod oluyormuş. O aşamada devrete battle royale modu girmiş ama gerek bu modun, gerek Black Ops 4'ün yetişmesi için Treyarch'ta çok ciddi bir crunch dönemi (bir işin yetişmesi için çok uzun süre boyunca, çok uzun saatlerce çalışmak) başlamış. Ellerine kalan dokuz aylık sürede, çoğu geliştirici haftada 64 saat çalışmış. Pazartes'den Perşembe'ye kadar günde 12 saat, Cuma ve Cumartesi günleriyse 8 saat.

Treyarch'ten ayrılan bir geliştirici şöyle diyor: "haftalar boyunca hafta sonu izni bile kullanamadım. Panik ataklar, bıkkınlıklar, çözülümler... Sınırlarınızın ihlal edildiğini hissediyorsunuz. Yaptığınız işe dair tüm tutkunuzu kaybediyor, bu işi neden yaptığınızı bile unutuyorsunuz. Tam bir kabustu."

İşte Black Ops 4'te hikaye modu olmamasının sebebi bu. Öne alınan çıkış tarihi, baştan yanlış planlanan ve başarısız olan farklı bir mod düşüncesi, oradaki fikirleri kullanarak geleneksel bir hikaye modu yapılabileceğini düşünmeleri derken her şey birbirine girmiş ve son 9 ayı durmadan çalışarak geçirmek zorunda kalmışlar.

The Division 2'nin Raid Etkinliği ''Operation Dark Hours'un'' İlk Fragmanı Geldi

Ubisoft, The Division 2'nin bir süredir ertelenen Raid etkinliği "Operation Dark Hours'un" fragmanını yayınladı. "Ekibinizi toplayın" ifadeleri ile başlayan fragmanda, bir grup askerin bir havalimanına doğru ilerlediğini görüyoruz. Ardından farklı karakterlerin farklı yetenekleri ve ekipmanlarına bakma fırstaımız oluyor.

Bildiğiniz üzere The Division 2 oyuncuları uzunca bir süredir Raid haritalarının oyuna eklenmesini bekliyor. Yarın başlayacak Raid etkinliğinde hedefimiz, şimdiye kadar gördüğümüz en büyük silahlı güce karşı stratejiler üretip Washington Havaalanı'nın kontrolünü geri alabilmek olacak.

Ubisoft'un Raid görevini bitiren ilk ekibe de güzel bir sürprizi var. Washington Havaalanı'nı temizleyen ilk ekibin tabloları, The Division 2'nin ana üssü olarak bilinen Beyaz Saray'a asılacak. 

Operation Dark Hours raid modu, 16 Mayıs'ta oyuna eklenecek. Mod 8 kişilik ekipler ile oynanabilecek.

 

The Division 2'nin Raid Etkinliği ''Operation Dark Hours'un'' İlk Fragmanı Geldi

Ubisoft, The Division 2'nin bir süredir ertelenen Raid etkinliği "Operation Dark Hours'un" fragmanını yayınladı. "Ekibinizi toplayın" ifadeleri ile başlayan fragmanda, bir grup askerin bir havalimanına doğru ilerlediğini görüyoruz. Ardından farklı karakterlerin farklı yetenekleri ve ekipmanlarına bakma fırstaımız oluyor.

Bildiğiniz üzere The Division 2 oyuncuları uzunca bir süredir Raid haritalarının oyuna eklenmesini bekliyor. Yarın başlayacak Raid etkinliğinde hedefimiz, şimdiye kadar gördüğümüz en büyük silahlı güce karşı stratejiler üretip Washington Havaalanı'nın kontrolünü geri alabilmek olacak.

Ubisoft'un Raid görevini bitiren ilk ekibe de güzel bir sürprizi var. Washington Havaalanı'nı temizleyen ilk ekibin tabloları, The Division 2'nin ana üssü olarak bilinen Beyaz Saray'a asılacak. 

Operation Dark Hours raid modu, 16 Mayıs'ta oyuna eklenecek. Mod 8 kişilik ekipler ile oynanabilecek.

 

Black Ops 4'te Neden Hikaye Modu Bulunmadığı Belli Oldu

Yerine battle royale geldiğini biliyorsunuz zaten

Black Ops 4'te Neden Hikaye Modu Bulunmadığı Belli Oldu

Treyarch'ın geçen yıl Eylül ayında piyasaya sunduğu Call of Duty: Black Ops 4'te hikaye modu yoktu, yerine Blackout isminde bir battle royale modu gördük. Hatta bu modda oyunun çıkışında mevcut değildi, yaklaşık bir ay sonra oyunculara sunulmuştu.

Kotaku'nun makalesine göre aslında Black Ops 4 için geleneksel bir hikaye modu değil, onun yerine 2'ye 2, çok oyuncu odaklı bir hikaye modu düşünülmüş başlarda. Bu modda farklı fraksiyonlardaki oyuncular yapay zeka kontrolünde düşmanlar ve birbirlerine karşı mücadele edecek çeşitli görevler tamamlayacaklarmış.

Ancak oyunun bu modunu test edenler, gereğinden fazla kendisini tekrar ettiğini raporlayınca stüdyo bu sefer de bu modu alışık olduğumuz türde bir hikaye moduna dönüştürme çalışmalarına başlamış. Hatta geliştiricilerin düşüncesi de şöyletmiş: "biraz daha cilalarız, sağa sola patlamalar koyarız, sabit senaryo anları ekleriz, böylece oyuncular bundan klasik Call of Duty havası alırlar". Ama bu fikirleri hayata geçirecek kadar vakti yokmuş Treyarch'ın.


Red Dead Redemption 2'nin çıkış tarihi 26 Ekim olarak belirlendiğinden, Activision da RDR2'nin gölgesinde kalmamak için normalde Kasım ayında çıkması gereken oyunun çıkış tarihini 12 Ekim'e çekmiş. İşler bu noktada karışmış zaten.

Geliştiricilerden biri "İnsanlar başarısız olan diğer moda koyduğumuz her şeyi kullanan tamamen yeni bir hikaye yaratmayı ve yine de hikayemizi anlatmayı başarmayı nasıl becerebiliriz ki? diyordu" diyor. "O noktada herkes şunu anladı: Bu çok saçmaydı. İmkansızdı."

> Sledgehammer'ın Kurucusundan Infinity Ward'a Call of Duty Eleştirisi

Hikaye modu iptal edilmiş ama bu sefer de Black Ops 4'te alışılmış üç mod yerine iki mod oluyormuş. O aşamada devrete battle royale modu girmiş ama gerek bu modun, gerek Black Ops 4'ün yetişmesi için Treyarch'ta çok ciddi bir crunch dönemi (bir işin yetişmesi için çok uzun süre boyunca, çok uzun saatlerce çalışmak) başlamış. Ellerine kalan dokuz aylık sürede, çoğu geliştirici haftada 64 saat çalışmış. Pazartes'den Perşembe'ye kadar günde 12 saat, Cuma ve Cumartesi günleriyse 8 saat.

Treyarch'ten ayrılan bir geliştirici şöyle diyor: "haftalar boyunca hafta sonu izni bile kullanamadım. Panik ataklar, bıkkınlıklar, çözülümler... Sınırlarınızın ihlal edildiğini hissediyorsunuz. Yaptığınız işe dair tüm tutkunuzu kaybediyor, bu işi neden yaptığınızı bile unutuyorsunuz. Tam bir kabustu."

İşte Black Ops 4'te hikaye modu olmamasının sebebi bu. Öne alınan çıkış tarihi, baştan yanlış planlanan ve başarısız olan farklı bir mod düşüncesi, oradaki fikirleri kullanarak geleneksel bir hikaye modu yapılabileceğini düşünmeleri derken her şey birbirine girmiş ve son 9 ayı durmadan çalışarak geçirmek zorunda kalmışlar.

The Division 2'nin Raid Etkinliği ''Operation Dark Hours'un'' İlk Fragmanı Geldi

Ubisoft, The Division 2'nin bir süredir ertelenen Raid etkinliği "Operation Dark Hours'un" fragmanını yayınladı. "Ekibinizi toplayın" ifadeleri ile başlayan fragmanda, bir grup askerin bir havalimanına doğru ilerlediğini görüyoruz. Ardından farklı karakterlerin farklı yetenekleri ve ekipmanlarına bakma fırstaımız oluyor.

Bildiğiniz üzere The Division 2 oyuncuları uzunca bir süredir Raid haritalarının oyuna eklenmesini bekliyor. Yarın başlayacak Raid etkinliğinde hedefimiz, şimdiye kadar gördüğümüz en büyük silahlı güce karşı stratejiler üretip Washington Havaalanı'nın kontrolünü geri alabilmek olacak.

Ubisoft'un Raid görevini bitiren ilk ekibe de güzel bir sürprizi var. Washington Havaalanı'nı temizleyen ilk ekibin tabloları, The Division 2'nin ana üssü olarak bilinen Beyaz Saray'a asılacak. 

Operation Dark Hours raid modu, 16 Mayıs'ta oyuna eklenecek. Mod 8 kişilik ekipler ile oynanabilecek.

 

The Division 2'nin Raid Etkinliği ''Operation Dark Hours'un'' İlk Fragmanı Geldi

Ubisoft, The Division 2'nin bir süredir ertelenen Raid etkinliği "Operation Dark Hours'un" fragmanını yayınladı. "Ekibinizi toplayın" ifadeleri ile başlayan fragmanda, bir grup askerin bir havalimanına doğru ilerlediğini görüyoruz. Ardından farklı karakterlerin farklı yetenekleri ve ekipmanlarına bakma fırstaımız oluyor.

Bildiğiniz üzere The Division 2 oyuncuları uzunca bir süredir Raid haritalarının oyuna eklenmesini bekliyor. Yarın başlayacak Raid etkinliğinde hedefimiz, şimdiye kadar gördüğümüz en büyük silahlı güce karşı stratejiler üretip Washington Havaalanı'nın kontrolünü geri alabilmek olacak.

Ubisoft'un Raid görevini bitiren ilk ekibe de güzel bir sürprizi var. Washington Havaalanı'nı temizleyen ilk ekibin tabloları, The Division 2'nin ana üssü olarak bilinen Beyaz Saray'a asılacak. 

Operation Dark Hours raid modu, 16 Mayıs'ta oyuna eklenecek. Mod 8 kişilik ekipler ile oynanabilecek.

 

Black Ops 4'te Neden Hikaye Modu Bulunmadığı Belli Oldu

Yerine battle royale geldiğini biliyorsunuz zaten

Black Ops 4'te Neden Hikaye Modu Bulunmadığı Belli Oldu

Treyarch'ın geçen yıl Eylül ayında piyasaya sunduğu Call of Duty: Black Ops 4'te hikaye modu yoktu, yerine Blackout isminde bir battle royale modu gördük. Hatta bu modda oyunun çıkışında mevcut değildi, yaklaşık bir ay sonra oyunculara sunulmuştu.

Kotaku'nun makalesine göre aslında Black Ops 4 için geleneksel bir hikaye modu değil, onun yerine 2'ye 2, çok oyuncu odaklı bir hikaye modu düşünülmüş başlarda. Bu modda farklı fraksiyonlardaki oyuncular yapay zeka kontrolünde düşmanlar ve birbirlerine karşı mücadele edecek çeşitli görevler tamamlayacaklarmış.

Ancak oyunun bu modunu test edenler, gereğinden fazla kendisini tekrar ettiğini raporlayınca stüdyo bu sefer de bu modu alışık olduğumuz türde bir hikaye moduna dönüştürme çalışmalarına başlamış. Hatta geliştiricilerin düşüncesi de şöyletmiş: "biraz daha cilalarız, sağa sola patlamalar koyarız, sabit senaryo anları ekleriz, böylece oyuncular bundan klasik Call of Duty havası alırlar". Ama bu fikirleri hayata geçirecek kadar vakti yokmuş Treyarch'ın.


Red Dead Redemption 2'nin çıkış tarihi 26 Ekim olarak belirlendiğinden, Activision da RDR2'nin gölgesinde kalmamak için normalde Kasım ayında çıkması gereken oyunun çıkış tarihini 12 Ekim'e çekmiş. İşler bu noktada karışmış zaten.

Geliştiricilerden biri "İnsanlar başarısız olan diğer moda koyduğumuz her şeyi kullanan tamamen yeni bir hikaye yaratmayı ve yine de hikayemizi anlatmayı başarmayı nasıl becerebiliriz ki? diyordu" diyor. "O noktada herkes şunu anladı: Bu çok saçmaydı. İmkansızdı."

> Sledgehammer'ın Kurucusundan Infinity Ward'a Call of Duty Eleştirisi

Hikaye modu iptal edilmiş ama bu sefer de Black Ops 4'te alışılmış üç mod yerine iki mod oluyormuş. O aşamada devrete battle royale modu girmiş ama gerek bu modun, gerek Black Ops 4'ün yetişmesi için Treyarch'ta çok ciddi bir crunch dönemi (bir işin yetişmesi için çok uzun süre boyunca, çok uzun saatlerce çalışmak) başlamış. Ellerine kalan dokuz aylık sürede, çoğu geliştirici haftada 64 saat çalışmış. Pazartes'den Perşembe'ye kadar günde 12 saat, Cuma ve Cumartesi günleriyse 8 saat.

Treyarch'ten ayrılan bir geliştirici şöyle diyor: "haftalar boyunca hafta sonu izni bile kullanamadım. Panik ataklar, bıkkınlıklar, çözülümler... Sınırlarınızın ihlal edildiğini hissediyorsunuz. Yaptığınız işe dair tüm tutkunuzu kaybediyor, bu işi neden yaptığınızı bile unutuyorsunuz. Tam bir kabustu."

İşte Black Ops 4'te hikaye modu olmamasının sebebi bu. Öne alınan çıkış tarihi, baştan yanlış planlanan ve başarısız olan farklı bir mod düşüncesi, oradaki fikirleri kullanarak geleneksel bir hikaye modu yapılabileceğini düşünmeleri derken her şey birbirine girmiş ve son 9 ayı durmadan çalışarak geçirmek zorunda kalmışlar.

Black Ops 4'te Neden Hikaye Modu Bulunmadığı Belli Oldu

Yerine battle royale geldiğini biliyorsunuz zaten

Black Ops 4'te Neden Hikaye Modu Bulunmadığı Belli Oldu

Treyarch'ın geçen yıl Eylül ayında piyasaya sunduğu Call of Duty: Black Ops 4'te hikaye modu yoktu, yerine Blackout isminde bir battle royale modu gördük. Hatta bu modda oyunun çıkışında mevcut değildi, yaklaşık bir ay sonra oyunculara sunulmuştu.

Kotaku'nun makalesine göre aslında Black Ops 4 için geleneksel bir hikaye modu değil, onun yerine 2'ye 2, çok oyuncu odaklı bir hikaye modu düşünülmüş başlarda. Bu modda farklı fraksiyonlardaki oyuncular yapay zeka kontrolünde düşmanlar ve birbirlerine karşı mücadele edecek çeşitli görevler tamamlayacaklarmış.

Ancak oyunun bu modunu test edenler, gereğinden fazla kendisini tekrar ettiğini raporlayınca stüdyo bu sefer de bu modu alışık olduğumuz türde bir hikaye moduna dönüştürme çalışmalarına başlamış. Hatta geliştiricilerin düşüncesi de şöyletmiş: "biraz daha cilalarız, sağa sola patlamalar koyarız, sabit senaryo anları ekleriz, böylece oyuncular bundan klasik Call of Duty havası alırlar". Ama bu fikirleri hayata geçirecek kadar vakti yokmuş Treyarch'ın.


Red Dead Redemption 2'nin çıkış tarihi 26 Ekim olarak belirlendiğinden, Activision da RDR2'nin gölgesinde kalmamak için normalde Kasım ayında çıkması gereken oyunun çıkış tarihini 12 Ekim'e çekmiş. İşler bu noktada karışmış zaten.

Geliştiricilerden biri "İnsanlar başarısız olan diğer moda koyduğumuz her şeyi kullanan tamamen yeni bir hikaye yaratmayı ve yine de hikayemizi anlatmayı başarmayı nasıl becerebiliriz ki? diyordu" diyor. "O noktada herkes şunu anladı: Bu çok saçmaydı. İmkansızdı."

> Sledgehammer'ın Kurucusundan Infinity Ward'a Call of Duty Eleştirisi

Hikaye modu iptal edilmiş ama bu sefer de Black Ops 4'te alışılmış üç mod yerine iki mod oluyormuş. O aşamada devrete battle royale modu girmiş ama gerek bu modun, gerek Black Ops 4'ün yetişmesi için Treyarch'ta çok ciddi bir crunch dönemi (bir işin yetişmesi için çok uzun süre boyunca, çok uzun saatlerce çalışmak) başlamış. Ellerine kalan dokuz aylık sürede, çoğu geliştirici haftada 64 saat çalışmış. Pazartes'den Perşembe'ye kadar günde 12 saat, Cuma ve Cumartesi günleriyse 8 saat.

Treyarch'ten ayrılan bir geliştirici şöyle diyor: "haftalar boyunca hafta sonu izni bile kullanamadım. Panik ataklar, bıkkınlıklar, çözülümler... Sınırlarınızın ihlal edildiğini hissediyorsunuz. Yaptığınız işe dair tüm tutkunuzu kaybediyor, bu işi neden yaptığınızı bile unutuyorsunuz. Tam bir kabustu."

İşte Black Ops 4'te hikaye modu olmamasının sebebi bu. Öne alınan çıkış tarihi, baştan yanlış planlanan ve başarısız olan farklı bir mod düşüncesi, oradaki fikirleri kullanarak geleneksel bir hikaye modu yapılabileceğini düşünmeleri derken her şey birbirine girmiş ve son 9 ayı durmadan çalışarak geçirmek zorunda kalmışlar.

The Division 2'nin Raid Etkinliği ''Operation Dark Hours'un'' İlk Fragmanı Geldi

Ubisoft, The Division 2'nin bir süredir ertelenen Raid etkinliği "Operation Dark Hours'un" fragmanını yayınladı. "Ekibinizi toplayın" ifadeleri ile başlayan fragmanda, bir grup askerin bir havalimanına doğru ilerlediğini görüyoruz. Ardından farklı karakterlerin farklı yetenekleri ve ekipmanlarına bakma fırstaımız oluyor.

Bildiğiniz üzere The Division 2 oyuncuları uzunca bir süredir Raid haritalarının oyuna eklenmesini bekliyor. Yarın başlayacak Raid etkinliğinde hedefimiz, şimdiye kadar gördüğümüz en büyük silahlı güce karşı stratejiler üretip Washington Havaalanı'nın kontrolünü geri alabilmek olacak.

Ubisoft'un Raid görevini bitiren ilk ekibe de güzel bir sürprizi var. Washington Havaalanı'nı temizleyen ilk ekibin tabloları, The Division 2'nin ana üssü olarak bilinen Beyaz Saray'a asılacak. 

Operation Dark Hours raid modu, 16 Mayıs'ta oyuna eklenecek. Mod 8 kişilik ekipler ile oynanabilecek.

 

Black Ops 4'te Neden Hikaye Modu Bulunmadığı Belli Oldu

Yerine battle royale geldiğini biliyorsunuz zaten

Black Ops 4'te Neden Hikaye Modu Bulunmadığı Belli Oldu

Treyarch'ın geçen yıl Eylül ayında piyasaya sunduğu Call of Duty: Black Ops 4'te hikaye modu yoktu, yerine Blackout isminde bir battle royale modu gördük. Hatta bu modda oyunun çıkışında mevcut değildi, yaklaşık bir ay sonra oyunculara sunulmuştu.

Kotaku'nun makalesine göre aslında Black Ops 4 için geleneksel bir hikaye modu değil, onun yerine 2'ye 2, çok oyuncu odaklı bir hikaye modu düşünülmüş başlarda. Bu modda farklı fraksiyonlardaki oyuncular yapay zeka kontrolünde düşmanlar ve birbirlerine karşı mücadele edecek çeşitli görevler tamamlayacaklarmış.

Ancak oyunun bu modunu test edenler, gereğinden fazla kendisini tekrar ettiğini raporlayınca stüdyo bu sefer de bu modu alışık olduğumuz türde bir hikaye moduna dönüştürme çalışmalarına başlamış. Hatta geliştiricilerin düşüncesi de şöyletmiş: "biraz daha cilalarız, sağa sola patlamalar koyarız, sabit senaryo anları ekleriz, böylece oyuncular bundan klasik Call of Duty havası alırlar". Ama bu fikirleri hayata geçirecek kadar vakti yokmuş Treyarch'ın.


Red Dead Redemption 2'nin çıkış tarihi 26 Ekim olarak belirlendiğinden, Activision da RDR2'nin gölgesinde kalmamak için normalde Kasım ayında çıkması gereken oyunun çıkış tarihini 12 Ekim'e çekmiş. İşler bu noktada karışmış zaten.

Geliştiricilerden biri "İnsanlar başarısız olan diğer moda koyduğumuz her şeyi kullanan tamamen yeni bir hikaye yaratmayı ve yine de hikayemizi anlatmayı başarmayı nasıl becerebiliriz ki? diyordu" diyor. "O noktada herkes şunu anladı: Bu çok saçmaydı. İmkansızdı."

> Sledgehammer'ın Kurucusundan Infinity Ward'a Call of Duty Eleştirisi

Hikaye modu iptal edilmiş ama bu sefer de Black Ops 4'te alışılmış üç mod yerine iki mod oluyormuş. O aşamada devrete battle royale modu girmiş ama gerek bu modun, gerek Black Ops 4'ün yetişmesi için Treyarch'ta çok ciddi bir crunch dönemi (bir işin yetişmesi için çok uzun süre boyunca, çok uzun saatlerce çalışmak) başlamış. Ellerine kalan dokuz aylık sürede, çoğu geliştirici haftada 64 saat çalışmış. Pazartes'den Perşembe'ye kadar günde 12 saat, Cuma ve Cumartesi günleriyse 8 saat.

Treyarch'ten ayrılan bir geliştirici şöyle diyor: "haftalar boyunca hafta sonu izni bile kullanamadım. Panik ataklar, bıkkınlıklar, çözülümler... Sınırlarınızın ihlal edildiğini hissediyorsunuz. Yaptığınız işe dair tüm tutkunuzu kaybediyor, bu işi neden yaptığınızı bile unutuyorsunuz. Tam bir kabustu."

İşte Black Ops 4'te hikaye modu olmamasının sebebi bu. Öne alınan çıkış tarihi, baştan yanlış planlanan ve başarısız olan farklı bir mod düşüncesi, oradaki fikirleri kullanarak geleneksel bir hikaye modu yapılabileceğini düşünmeleri derken her şey birbirine girmiş ve son 9 ayı durmadan çalışarak geçirmek zorunda kalmışlar.

Black Ops 4'te Neden Hikaye Modu Bulunmadığı Belli Oldu

Yerine battle royale geldiğini biliyorsunuz zaten

Black Ops 4'te Neden Hikaye Modu Bulunmadığı Belli Oldu

Treyarch'ın geçen yıl Eylül ayında piyasaya sunduğu Call of Duty: Black Ops 4'te hikaye modu yoktu, yerine Blackout isminde bir battle royale modu gördük. Hatta bu modda oyunun çıkışında mevcut değildi, yaklaşık bir ay sonra oyunculara sunulmuştu.

Kotaku'nun makalesine göre aslında Black Ops 4 için geleneksel bir hikaye modu değil, onun yerine 2'ye 2, çok oyuncu odaklı bir hikaye modu düşünülmüş başlarda. Bu modda farklı fraksiyonlardaki oyuncular yapay zeka kontrolünde düşmanlar ve birbirlerine karşı mücadele edecek çeşitli görevler tamamlayacaklarmış.

Ancak oyunun bu modunu test edenler, gereğinden fazla kendisini tekrar ettiğini raporlayınca stüdyo bu sefer de bu modu alışık olduğumuz türde bir hikaye moduna dönüştürme çalışmalarına başlamış. Hatta geliştiricilerin düşüncesi de şöyletmiş: "biraz daha cilalarız, sağa sola patlamalar koyarız, sabit senaryo anları ekleriz, böylece oyuncular bundan klasik Call of Duty havası alırlar". Ama bu fikirleri hayata geçirecek kadar vakti yokmuş Treyarch'ın.


Red Dead Redemption 2'nin çıkış tarihi 26 Ekim olarak belirlendiğinden, Activision da RDR2'nin gölgesinde kalmamak için normalde Kasım ayında çıkması gereken oyunun çıkış tarihini 12 Ekim'e çekmiş. İşler bu noktada karışmış zaten.

Geliştiricilerden biri "İnsanlar başarısız olan diğer moda koyduğumuz her şeyi kullanan tamamen yeni bir hikaye yaratmayı ve yine de hikayemizi anlatmayı başarmayı nasıl becerebiliriz ki? diyordu" diyor. "O noktada herkes şunu anladı: Bu çok saçmaydı. İmkansızdı."

> Sledgehammer'ın Kurucusundan Infinity Ward'a Call of Duty Eleştirisi

Hikaye modu iptal edilmiş ama bu sefer de Black Ops 4'te alışılmış üç mod yerine iki mod oluyormuş. O aşamada devrete battle royale modu girmiş ama gerek bu modun, gerek Black Ops 4'ün yetişmesi için Treyarch'ta çok ciddi bir crunch dönemi (bir işin yetişmesi için çok uzun süre boyunca, çok uzun saatlerce çalışmak) başlamış. Ellerine kalan dokuz aylık sürede, çoğu geliştirici haftada 64 saat çalışmış. Pazartes'den Perşembe'ye kadar günde 12 saat, Cuma ve Cumartesi günleriyse 8 saat.

Treyarch'ten ayrılan bir geliştirici şöyle diyor: "haftalar boyunca hafta sonu izni bile kullanamadım. Panik ataklar, bıkkınlıklar, çözülümler... Sınırlarınızın ihlal edildiğini hissediyorsunuz. Yaptığınız işe dair tüm tutkunuzu kaybediyor, bu işi neden yaptığınızı bile unutuyorsunuz. Tam bir kabustu."

İşte Black Ops 4'te hikaye modu olmamasının sebebi bu. Öne alınan çıkış tarihi, baştan yanlış planlanan ve başarısız olan farklı bir mod düşüncesi, oradaki fikirleri kullanarak geleneksel bir hikaye modu yapılabileceğini düşünmeleri derken her şey birbirine girmiş ve son 9 ayı durmadan çalışarak geçirmek zorunda kalmışlar.

Black Ops 4'te Neden Hikaye Modu Bulunmadığı Belli Oldu

Yerine battle royale geldiğini biliyorsunuz zaten

Black Ops 4'te Neden Hikaye Modu Bulunmadığı Belli Oldu

Treyarch'ın geçen yıl Eylül ayında piyasaya sunduğu Call of Duty: Black Ops 4'te hikaye modu yoktu, yerine Blackout isminde bir battle royale modu gördük. Hatta bu modda oyunun çıkışında mevcut değildi, yaklaşık bir ay sonra oyunculara sunulmuştu.

Kotaku'nun makalesine göre aslında Black Ops 4 için geleneksel bir hikaye modu değil, onun yerine 2'ye 2, çok oyuncu odaklı bir hikaye modu düşünülmüş başlarda. Bu modda farklı fraksiyonlardaki oyuncular yapay zeka kontrolünde düşmanlar ve birbirlerine karşı mücadele edecek çeşitli görevler tamamlayacaklarmış.

Ancak oyunun bu modunu test edenler, gereğinden fazla kendisini tekrar ettiğini raporlayınca stüdyo bu sefer de bu modu alışık olduğumuz türde bir hikaye moduna dönüştürme çalışmalarına başlamış. Hatta geliştiricilerin düşüncesi de şöyletmiş: "biraz daha cilalarız, sağa sola patlamalar koyarız, sabit senaryo anları ekleriz, böylece oyuncular bundan klasik Call of Duty havası alırlar". Ama bu fikirleri hayata geçirecek kadar vakti yokmuş Treyarch'ın.


Red Dead Redemption 2'nin çıkış tarihi 26 Ekim olarak belirlendiğinden, Activision da RDR2'nin gölgesinde kalmamak için normalde Kasım ayında çıkması gereken oyunun çıkış tarihini 12 Ekim'e çekmiş. İşler bu noktada karışmış zaten.

Geliştiricilerden biri "İnsanlar başarısız olan diğer moda koyduğumuz her şeyi kullanan tamamen yeni bir hikaye yaratmayı ve yine de hikayemizi anlatmayı başarmayı nasıl becerebiliriz ki? diyordu" diyor. "O noktada herkes şunu anladı: Bu çok saçmaydı. İmkansızdı."

> Sledgehammer'ın Kurucusundan Infinity Ward'a Call of Duty Eleştirisi

Hikaye modu iptal edilmiş ama bu sefer de Black Ops 4'te alışılmış üç mod yerine iki mod oluyormuş. O aşamada devrete battle royale modu girmiş ama gerek bu modun, gerek Black Ops 4'ün yetişmesi için Treyarch'ta çok ciddi bir crunch dönemi (bir işin yetişmesi için çok uzun süre boyunca, çok uzun saatlerce çalışmak) başlamış. Ellerine kalan dokuz aylık sürede, çoğu geliştirici haftada 64 saat çalışmış. Pazartes'den Perşembe'ye kadar günde 12 saat, Cuma ve Cumartesi günleriyse 8 saat.

Treyarch'ten ayrılan bir geliştirici şöyle diyor: "haftalar boyunca hafta sonu izni bile kullanamadım. Panik ataklar, bıkkınlıklar, çözülümler... Sınırlarınızın ihlal edildiğini hissediyorsunuz. Yaptığınız işe dair tüm tutkunuzu kaybediyor, bu işi neden yaptığınızı bile unutuyorsunuz. Tam bir kabustu."

İşte Black Ops 4'te hikaye modu olmamasının sebebi bu. Öne alınan çıkış tarihi, baştan yanlış planlanan ve başarısız olan farklı bir mod düşüncesi, oradaki fikirleri kullanarak geleneksel bir hikaye modu yapılabileceğini düşünmeleri derken her şey birbirine girmiş ve son 9 ayı durmadan çalışarak geçirmek zorunda kalmışlar.

Black Ops 4'te Neden Hikaye Modu Bulunmadığı Belli Oldu

Yerine battle royale geldiğini biliyorsunuz zaten

Black Ops 4'te Neden Hikaye Modu Bulunmadığı Belli Oldu

Treyarch'ın geçen yıl Eylül ayında piyasaya sunduğu Call of Duty: Black Ops 4'te hikaye modu yoktu, yerine Blackout isminde bir battle royale modu gördük. Hatta bu modda oyunun çıkışında mevcut değildi, yaklaşık bir ay sonra oyunculara sunulmuştu.

Kotaku'nun makalesine göre aslında Black Ops 4 için geleneksel bir hikaye modu değil, onun yerine 2'ye 2, çok oyuncu odaklı bir hikaye modu düşünülmüş başlarda. Bu modda farklı fraksiyonlardaki oyuncular yapay zeka kontrolünde düşmanlar ve birbirlerine karşı mücadele edecek çeşitli görevler tamamlayacaklarmış.

Ancak oyunun bu modunu test edenler, gereğinden fazla kendisini tekrar ettiğini raporlayınca stüdyo bu sefer de bu modu alışık olduğumuz türde bir hikaye moduna dönüştürme çalışmalarına başlamış. Hatta geliştiricilerin düşüncesi de şöyletmiş: "biraz daha cilalarız, sağa sola patlamalar koyarız, sabit senaryo anları ekleriz, böylece oyuncular bundan klasik Call of Duty havası alırlar". Ama bu fikirleri hayata geçirecek kadar vakti yokmuş Treyarch'ın.


Red Dead Redemption 2'nin çıkış tarihi 26 Ekim olarak belirlendiğinden, Activision da RDR2'nin gölgesinde kalmamak için normalde Kasım ayında çıkması gereken oyunun çıkış tarihini 12 Ekim'e çekmiş. İşler bu noktada karışmış zaten.

Geliştiricilerden biri "İnsanlar başarısız olan diğer moda koyduğumuz her şeyi kullanan tamamen yeni bir hikaye yaratmayı ve yine de hikayemizi anlatmayı başarmayı nasıl becerebiliriz ki? diyordu" diyor. "O noktada herkes şunu anladı: Bu çok saçmaydı. İmkansızdı."

> Sledgehammer'ın Kurucusundan Infinity Ward'a Call of Duty Eleştirisi

Hikaye modu iptal edilmiş ama bu sefer de Black Ops 4'te alışılmış üç mod yerine iki mod oluyormuş. O aşamada devrete battle royale modu girmiş ama gerek bu modun, gerek Black Ops 4'ün yetişmesi için Treyarch'ta çok ciddi bir crunch dönemi (bir işin yetişmesi için çok uzun süre boyunca, çok uzun saatlerce çalışmak) başlamış. Ellerine kalan dokuz aylık sürede, çoğu geliştirici haftada 64 saat çalışmış. Pazartes'den Perşembe'ye kadar günde 12 saat, Cuma ve Cumartesi günleriyse 8 saat.

Treyarch'ten ayrılan bir geliştirici şöyle diyor: "haftalar boyunca hafta sonu izni bile kullanamadım. Panik ataklar, bıkkınlıklar, çözülümler... Sınırlarınızın ihlal edildiğini hissediyorsunuz. Yaptığınız işe dair tüm tutkunuzu kaybediyor, bu işi neden yaptığınızı bile unutuyorsunuz. Tam bir kabustu."

İşte Black Ops 4'te hikaye modu olmamasının sebebi bu. Öne alınan çıkış tarihi, baştan yanlış planlanan ve başarısız olan farklı bir mod düşüncesi, oradaki fikirleri kullanarak geleneksel bir hikaye modu yapılabileceğini düşünmeleri derken her şey birbirine girmiş ve son 9 ayı durmadan çalışarak geçirmek zorunda kalmışlar.

Black Ops 4'te Neden Hikaye Modu Bulunmadığı Belli Oldu

Yerine battle royale geldiğini biliyorsunuz zaten

Black Ops 4'te Neden Hikaye Modu Bulunmadığı Belli Oldu

Treyarch'ın geçen yıl Eylül ayında piyasaya sunduğu Call of Duty: Black Ops 4'te hikaye modu yoktu, yerine Blackout isminde bir battle royale modu gördük. Hatta bu modda oyunun çıkışında mevcut değildi, yaklaşık bir ay sonra oyunculara sunulmuştu.

Kotaku'nun makalesine göre aslında Black Ops 4 için geleneksel bir hikaye modu değil, onun yerine 2'ye 2, çok oyuncu odaklı bir hikaye modu düşünülmüş başlarda. Bu modda farklı fraksiyonlardaki oyuncular yapay zeka kontrolünde düşmanlar ve birbirlerine karşı mücadele edecek çeşitli görevler tamamlayacaklarmış.

Ancak oyunun bu modunu test edenler, gereğinden fazla kendisini tekrar ettiğini raporlayınca stüdyo bu sefer de bu modu alışık olduğumuz türde bir hikaye moduna dönüştürme çalışmalarına başlamış. Hatta geliştiricilerin düşüncesi de şöyletmiş: "biraz daha cilalarız, sağa sola patlamalar koyarız, sabit senaryo anları ekleriz, böylece oyuncular bundan klasik Call of Duty havası alırlar". Ama bu fikirleri hayata geçirecek kadar vakti yokmuş Treyarch'ın.


Red Dead Redemption 2'nin çıkış tarihi 26 Ekim olarak belirlendiğinden, Activision da RDR2'nin gölgesinde kalmamak için normalde Kasım ayında çıkması gereken oyunun çıkış tarihini 12 Ekim'e çekmiş. İşler bu noktada karışmış zaten.

Geliştiricilerden biri "İnsanlar başarısız olan diğer moda koyduğumuz her şeyi kullanan tamamen yeni bir hikaye yaratmayı ve yine de hikayemizi anlatmayı başarmayı nasıl becerebiliriz ki? diyordu" diyor. "O noktada herkes şunu anladı: Bu çok saçmaydı. İmkansızdı."

> Sledgehammer'ın Kurucusundan Infinity Ward'a Call of Duty Eleştirisi

Hikaye modu iptal edilmiş ama bu sefer de Black Ops 4'te alışılmış üç mod yerine iki mod oluyormuş. O aşamada devrete battle royale modu girmiş ama gerek bu modun, gerek Black Ops 4'ün yetişmesi için Treyarch'ta çok ciddi bir crunch dönemi (bir işin yetişmesi için çok uzun süre boyunca, çok uzun saatlerce çalışmak) başlamış. Ellerine kalan dokuz aylık sürede, çoğu geliştirici haftada 64 saat çalışmış. Pazartes'den Perşembe'ye kadar günde 12 saat, Cuma ve Cumartesi günleriyse 8 saat.

Treyarch'ten ayrılan bir geliştirici şöyle diyor: "haftalar boyunca hafta sonu izni bile kullanamadım. Panik ataklar, bıkkınlıklar, çözülümler... Sınırlarınızın ihlal edildiğini hissediyorsunuz. Yaptığınız işe dair tüm tutkunuzu kaybediyor, bu işi neden yaptığınızı bile unutuyorsunuz. Tam bir kabustu."

İşte Black Ops 4'te hikaye modu olmamasının sebebi bu. Öne alınan çıkış tarihi, baştan yanlış planlanan ve başarısız olan farklı bir mod düşüncesi, oradaki fikirleri kullanarak geleneksel bir hikaye modu yapılabileceğini düşünmeleri derken her şey birbirine girmiş ve son 9 ayı durmadan çalışarak geçirmek zorunda kalmışlar.

Parolamı Unuttum