Breath of the Wild Oynayamıyorum Diye Üzülmeyin - Size 2D Versiyonunu Verelim

Daha iyisi gelene kadar en iyisi bu

Biliyor musunuz, dünyayı (daha doğrusu Switch sahiplerini) kasıp kavuran The Legend of Zelda: Breath of the Wild'ın ilk prototipi aslında 2D bir oyun olarak hazırlanmış. Oyunun direktörü Hidemaro Fujibayashi'nin aklında bulmacalar için çok sayıda çözüm sunan, hatta iki oyuncunun deneyiminin birbirinin aynı olmamasını sağlayacak sonsuz çözümlü durumlar yaratmak istemiş ve bu teoriyi test etmek için NES (Nintendo Entertainment System) oyununa benzeyen bir prototip oluşturmuş.

Bu prototip oyun NES'teki The Legend of Zelda'ya çok benziyor olsa da Breathe of the Wild'da kullanılan çoğu fizik sistemini de kullanmış. Mesela odun elde etmek için ağaç kesebiliyor, meşaleler yakabiliyor ve bu meşaleyi kullanarak ağaçları tutuşturabiliyormuşuz. Fujibayashi bunlara ek olarak bu prototipte gerçekleştirdikleri çok sayıda mekaniği de anlatmıştı ama şimdi konumuz bu değil.

Sıkı bir Zelda hastası olan bağımsız oyun geliştiricisi WinterDrake bu konsepti çok beğenmiş ve temeli buna dayanan bir oyun geliştirmek için kolları sıvamış.

İsmi şimdilik Zelda: Breath of the NES olan oyun orijinal The Legend of Zelda'ya acayip benzese de Breath of the Wild'da kullanılan çoğu mekaniği de kullanıyor. Yani oyunda resmen gece gündüz döngüsü var, eşya yaratabiliyorsunuz, ağaç kesmenizi ve hatta düşmanların üzerlerine kütük yuvarlayabilmenizi sağlayan fizik motoru bile mevcut. Nintendo'nun bu gibi konulardaki hassasiyetini biliyoruz aslında, adamlar fii tarihinde çıkmış oyunlarının emülatörlerde oynanmasına bile mırın kırın edebiliyorlar. Dolayısıyla bu projenin ismi biraz daha duyulduğunda WinterDrake çok büyük bir ihtimalle Nintendo'nun avukatlarından 'çek bakayım onun fişini' şeklinde bir email alacak. Hatırlarsanız daha geçen gün Take Two da modculara müdahale etmiş ve GTA V'in Red Dead Redemption modunu iptal ettirmişti.

Ama tabi WinterDrake bu olasılığı da çoktan düşünmüş ve "eğer Nintendo benden böyle bir şey isterse ben de oyunu kendi karakterimle geliştirmeye devam ederim. Bu dünyayı yaratırken öyle kolay kolay pes etmeyecek kadar çok keyif alıyorum." demiş. WinterDrake, Breath of the NES'in bu ilk prototip versiyonunu Game Maker Studio kullanarak yalnızca birkaç haftada hazırlamış. Projenin daha da coşması için ek geliştiriciler, özellikle de piksel sanatçıları arıyormuş.

Bu prototipe siz de bir göz atmak isterseniz itch.io sayfasına bir uğrayabilirsiniz.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum