Counter-Strike: Global Offensive'de muhtemelen birkaç sene eskiye dayanan bir hata keşfedildi.
Reddit'te "YouM3" isimli bir kullanıcı, kendince bazı testler yaparken bıçakların çekilme hızı arasında bir fark olduğunu keşfetti. "YouM3"'ün tespiti bununla sınırlı kalmıyor, bıçak çekme animasyonları arasındaki var saldırı hızına da etki ediyor. Yani bu hız farkı aynı zamanda kimin ilk vuracağı konusunda da ufak da olsa etki sahibi oluyor.
> CS:GO'nun Yeni Güncellemesi İki Silahı Rekabetçi Moddan Kaldırdı
CS:GO alemlerinin ünlü Youtuber'larından "3kliksphilip" de bu verileri hazırladığı bir Youtube videosu ile doğruladı. Ortaya çıkan verilere göre CS:GO'nun en hızlı çekilen ve en yüksek saldırı hızına sahip olan bıçağı Falchion olarak belirlendi. Bu bıçak 0.97 saniye hızla şu an için en hızlı bıçak olarak oyunda yer alıyor. Oyunun en yavaş iki bıçağı ise 1.17 saniyelik hızıyla Bayonet ve 1.07 saniyelik hızıyla Bowie oldu. Diğer bıçaklar ise standart olarak bir saniyede çekilip, saldırıya hazır hale geliyorlar. Aradaki bu milisaniyelik fark aslında saniyenin 240'ta 1'ine denk geliyor, ama ne olursa olsun haksız bir avantaj olarak dikkat çekiyor. Valve'ın bunu isteyerek yaptığını zannetmiyorum. Muhtemelen çok eskiye kadar uzanan ve farkında olmadan yaptıkları bir hata gibi duruyor ve kısa sürede bir yama ile tüm bıçakları standart bir hıza çekeceklerinden eminim.
Tabii CS:GO topluluğu da bu olayla ilgili yorumlarını eksik etmedi. Genelde şakacı bir yaklaşım olsa da ciddi ciddi CS:GO Pay to Win (Yani parayla kazanmalı bir oyun) haline geldi diye isyan edenler var. Hatta pek çok oyuncu diğer silahları da animasyon hızı konusunda test ediyor. Ancak bir şey bulacaklarını sanmıyorum, zira bıçak tasarımları ayrı modellemeler üzerinden yapılmışken silahlar tek bir model üzerinden sadece görsel olarak değişkenlik gösteriyorlar.
















