Brothers: A Tale of Two Sons'ın yaratıcısı Josef Fares'in yeni oyunu A Way Out, EA Play de bizi en çok heyecanlandıran projelerden biri olmuştu. Oyunu sadece beş dakika oynayabilmeme rağmen daha önce benzerini görmediğim mekanikleri direkt olarak dikkatimi çekmişti. Özellikle ayrık ekranı hikaye anlatımı için ustaca kullanmaları ve karakterlerin animasyon tekrarı yapmaması oyunun dünyasını benzersiz kılıyordu.
Tabii bu sadece beş dakikalık kısmın sunduklarıydı, ancak projenin yönetmenliğini de yapan Fares oyunun baştan sona bu yönde olacağı konusunda iddialı. Hatırlayacağınız üzere kısa bir süre önce ortalıkta A Way Out'un 2019'da çıkacağına dair bir söylentidolanıyordu. EA Games'ten gelen resmi açıklamada oyunun çıkış tarihi 23 Mart 2018 olarak belirlenmiş ve oyun PC, PS4 & Xbox One için çıkış yapacak.
A Way Out'un kendine has ve oyuncuları memnun edecek bir özelliği de The Game Awards'ta duyuruldu. Oyun bildiğiniz gibi co-op bir tecrübe sunuyor ve bir arkadaşımızla oynamak için karşı tarafın oyuna sahip olmasına gerek yok. Taraflardan sadece bir tanesinde oyun mevcutsa iki kişi oynayabileceğiz. Ancak "Friends Pass" denilen bu özellik sadece bir arkadaşımız için geçerli olacak.
"HER OYUN DAĞITICISI BAZEN SI*** BATIRABİLİR"
Oyuncu dostu olarak bilinen Josef Fares'in EA Games ile ortak çalışması da bazı oyuncu topluluklarında rahatsızlığa sebep oldu. EA'in son haftalarda mikro-alışveriş yüzünden başı bir hayli ağrıdı ve Fares de konuşması sırasında bu konuya parmak bastı.
Tecrübeli yapımcı ve yönetmen, "Bu tamamen benim kişisel fikrim. EA'in loot box konularıyla falan bir alakası yok. Her dağıtıcı bazen sı**p batırabilir. Bu işler böyledir. EA bana harika davranıyor. Gelirin %100'ü takımımıza gidiyor." dedi. Kısaca kendisi EA ile çalışmaktan memnun ve onu etkileyen negatif bir tavır olmamış. A Way Out'un da herhangi bir loot box sistemi olacağını hiç sanmıyorum. Zira Fares ile EA Play'de konuşma şansı bulduğumda bu konuda katı bir tavrı olduğunu ve oyunun yapısının da buna zaten uygun olmadığını söylemişti.
















