Heroes of Might and Magic: Olden Era – Fraksiyonlar

Erken erişimde gelecek 6 fraksiyona kısa bir bakış atalım

Heroes of Might and Magic: Olden Era, erken erişime 6 fraksiyonla gelecek. Daha önceki oyunlardan aşina olduğumuz 4 fraksiyonun yanına 2 tane de yeni fraksiyon eklenmiş durumda.

Fraksiyonlarımız; Temple (İnsanlar), Necropolis (Zombiler ve Vampirler), Sylvan (Doğanın Güçleri ve Fey Halkı), Dungeon (Yeraltı Yaratıkları ve Karanlık Elfler), Hive (İblis Böcekler) ve Schism (Çarpık Elfler ve Tuhaf Yaratıklar).

Temple

Cennetin Şövalyeleri diyebileceğimiz bu fraksiyon Güneşin Tapınağı’nı temsil ediyorlar. Işığın temsilcileri, kutsal düzenin savunucuları. “Aydınlık/adalet” temalı şehir yapısı, birimler ve kültür ile geliyorlar.

Temple ordularının genel olarak savunma, moral/direniş ve iyileştirme/destek yetenekleriyle öne çıktığını söylemek mümkün.  Oyunun erken bölümlerinde savunma birimleri, sonraki kısımlardaysa güçlü ağır süvarileri ve uçan birimleri ön plana çıkıyor.

Bu fraksiyonu seçtiğinizde şehir geliştirmelerinde ilk olarak destek/iyileştirme binalarına öncelik verebilirsiniz. Kuvvetli birimlere ulaşana kadar çatışmalarda taktik yerleşim ve kahramanlarınızın özellikleri önem arz ediyor.

Necropolis

Temple fraksiyonunun zıddı gibi değerlendirebileceğimiz bir fraksiyon Necropolis. Gölgeler ve nekromansi etrafında kurulu bu fraksiyonda bir ölüler ordusuna liderlik ediyorsunuz. Tahmin edilebileceği gibi ölü diriltme temasının hâkim olduğu bir fraksiyon bu.

Fraksiyonun ana odağı nekromansi, yaşam çalma saldırıları ve düşen düşmanları dirilterek saflarına katmak. Özellikle nekromansinin sağladığı avantajla, çatışmalar sonrasında düşmanlarınızın ölülerini diriltip ordunuzu sürekli büyütebilirsiniz. Genel olarak yenilenebilir birimlere sahip ve uzun savaşlar bu fraksiyona yarıyor.

Bu fraksiyonla oynarken başlangıç hamleleriniz nekromansi özelliklerini geliştirmeye ve düşman ordularını zayıflatmaya odaklanabilir.

Sylvan

Murmurwoods'un (Mırıltı Ormanları) sakinleri. Elfler, okçular, druidler, doğa ruhları. Temel motivasyonları, ormanlarını hayatta tutabilmek ve Jadame kıtasını saran çatışmanın ortasında dengeyi koruyabilmek. Ormanlarının kutsallığına saygısızlık eden düşmanlarının üzerine doğanın gücünü salıyorlar. 

Sylvan fraksiyonu, peri halkı (feyler) ve element canavarlarının birleşiminden oluşan birliklere sahip. Okçu (veya benzeri menzilli saldırı yapan birimler) ağırlıklı birlikler yüksek manevra kabiliyeti sağlıyor. Öne çıkan birimleri; Faunlar, Herbomancerlar ve Görkemli Anka Kuşları.

Orman/bitki temalı alanlarda avantaj sağlıyorlar. Sylvan ile oynarken, menzilli saldırılarla rakibin ön saflarını yıpratmaya odaklanan ve kahramanlarınızın büyüleriyle desteklenen bir strateji benimsemeyi düşünebilirsiniz.

Dungeon

Karanlık elf temalı Dungeon fraksiyonu, serinin klasiklerinden birisi. Suikastçılar, tuzaklar, güçlü birimleriyle, düşmanları için çok sıkıntı çıkarabilen, agresif bir fraksiyon. Baskın ve suikast yetenekleri ön plana çıkıyor. Savaş alanına etki edebilen yetenekleriyle düşmanlarını dezavantajlı hale getirebiliyorlar.

Gizli birimler, güçlü büyüler ve savaş duruşlarını (stance) değiştiren yaratıklar üzerine odaklanan Dungeon fraksiyonunun temel birimleri arasında kara ejderhalar, minotorlar, trogloditler, medusalar ve karanlık elfler yer alıyor. 

Oyunun başlarında hızlı, baskın/suikast özellikleri ön plana çıkan birimlere odaklanıp, sonraki kısımlardaysa güçlü birimlerle bir kombinasyon oluşturmak mümkün.

Hive

Olden Era ile gelen 2 yeni fraksiyondan birisi olan ve daha önceki oyunlarda iblisleri içeren Cehennem (Inferno) fraksiyonunun yerini alan Hive, iblis böceklerden oluşan bir fraksiyon.

Adının işaret ettiği gibi kovan/sürü yapısındaki bu fraksiyon, kıtayı tehdit eden bir düşman. Oyunun senaryo modunda ana düşman olarak çıkacak karşımıza.

Kovan/sürü yapısı “ezici sayısal üstünlük” mantığının ön plana çıktığı anlamına geliyor. Böcekler söz konusu olunca zehir saldırıları da beraberinde geliyor tabii. 

Hive fraksiyonunun kahramanları Zorlayıcılar (Enforcers) ve Haberciler (Heralds) olmak üzere iki türe ayrılıyor. Kahramanlar, böceksi insansılar ve şeytani yozlaşmış insansıların bir karışımını içeriyor.

Schism

"Lovecraft, yasak ritüeller, buz büyüsü ve dokunaçların hayranı olan oyuncular”ı hedeflediği belirtilerek tanıtılan bir fraksiyon Schism. Jadame'nin en büyük kıtasal gücü olan Alvar'dan ayrılarak Hive tehdidine karşı kendi çözümlerini bulmaya çalışan muhaliflerden oluşan bir grup. Kendilerine medeniyetten uzakta, karlı dağlar ve donmuş vadiler arasında bir toplum kurmuşlar. Katı bir hiyerarşinin bulunduğu bu toplum, Vori atalarının kayıp kadim ritüellerini ortaya çıkarmayı kendisine amaç edinmiş. Bu da onlara tehlikeli ama güçlü büyülere erişim imkânı veriyor.

Karanlık, okült ve anormal yaratıkların fraksiyonu olan Schism için öne çıkan özellikler manipülasyon ve deformasyon. Düşmanın moralini hedef alabiliyor, alan etkili saldırılar yapabiliyor, düşmanların yetenek kullanımını engelleyebiliyorlar. Düşmanlarını felç ederek ve savunmalarını etkisiz hale getirerek savaş alanına hükmetmeye çalışıyor Schism birimleri.

Schism, güçlü kontrol yetenekleri nedeniyle özellikle Sylvan gibi yeteneklere odaklanan fraksiyonlar için zorlu bir rakip olacak gibi görünüyor.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum