Hikaye Odaklı Bir PUBG Oyunu Geliştiriliyormuş

Çember üzerine felsefi tartışmalar:)

PlayerUnkown’s Battlegrounds ya da daha yaygın kullanılan haliyle PUBG, battle royale türünün bayraktarlığını yapmış bir oyun malumunuz. Ama PUBG Corporation, hikaye odaklı bir PUBG oyununun geliştirilmekte olduğunu duyurarak takipçilerini şaşırttı.

Yeni oyun PUBG’nin devamı veya bir başka battle royale oyunu olmayacak -ki PUBG’nin yaratıcısı Brendan Greene de daha önce bu yönde bir açıklama yapmıştı. Bahse konu bu oyun, daha önce Dead Space ve Call of Duty gibi oyunlarda görev almış olan Glen Schofield’ın stüdyosu Striking Distance ile işbirliği içerisinde geliştirilmekteymiş.

Oyun hakkında henüz detaylı bir bilgi paylaşılmış değil. Hangi platformlar için geliştirilecek, türü ne olacak ve bunlar gibi daha pek çok soru cevap bekliyor. Bizler de cevaplar için önümüzdeki dönemde paylaşılacak bilgileri bekliyoruz. Takipteyiz.

 

YORUMLAR
skyfall
28 Haziran 2019 12:29

Bundan birkaç sene önce, Dead Space gibi kaliteli bir oyunun yönetmeni PUBG ile uğraşacak deseler **tümle gülerdim. Şaka bir yana da PUBG’den nasıl bir hikaye çıkarılabilir ki? Çemberi düşmanlarımızdan kurtarmalıyız diyen Amerikan askerlerini mi oynayacağız?

Mr.light
skyfall
30 Haziran 2019 04:57

Pubg'nin oyun konspeti , Japonların "Battle Royale" adlı filminden ortaya çıktı ve o filimin hikayesi de güzeldir işi düzgün yaparlarsa (dead space'i yapan kişinin projenin başında olduğunu düşünürsek) çıkan ürünün güzel olacağını düşünüyorum.


Ghost AssassiN
skyfall
28 Haziran 2019 16:27

Kotaracaklarını pek sanmıyorum fakat bir umut, hayatta kalma temalı filmler örnek alınarak kısa da olsa [öz olmalı] bir hikaye çıkarılabilir.Mesela Zor Hedef filmindeki gibi veya Açlık Oyunları Serisi'ndeki gibi.Insurgency'nin de bir hikayesi yoktu ama sonradan eklenmesi planlanmıştı.Tabi o da anlamadığım bir sebepten ötürü iptal edildi ama tekrar geri gelebilir.


Astral Chain, Planlanan Üçlemenin İlk Oyunu Olacak

İlk oyunun başarısı tüm serinin varlığını etkileyecek

Astral Chain, Planlanan Üçlemenin İlk Oyunu Olacak

Black Ops 4'te Neden Hikaye Modu Bulunmadığı Belli Oldu

Yerine battle royale geldiğini biliyorsunuz zaten

Black Ops 4'te Neden Hikaye Modu Bulunmadığı Belli Oldu

Treyarch'ın geçen yıl Eylül ayında piyasaya sunduğu Call of Duty: Black Ops 4'te hikaye modu yoktu, yerine Blackout isminde bir battle royale modu gördük. Hatta bu modda oyunun çıkışında mevcut değildi, yaklaşık bir ay sonra oyunculara sunulmuştu.

Kotaku'nun makalesine göre aslında Black Ops 4 için geleneksel bir hikaye modu değil, onun yerine 2'ye 2, çok oyuncu odaklı bir hikaye modu düşünülmüş başlarda. Bu modda farklı fraksiyonlardaki oyuncular yapay zeka kontrolünde düşmanlar ve birbirlerine karşı mücadele edecek çeşitli görevler tamamlayacaklarmış.

Ancak oyunun bu modunu test edenler, gereğinden fazla kendisini tekrar ettiğini raporlayınca stüdyo bu sefer de bu modu alışık olduğumuz türde bir hikaye moduna dönüştürme çalışmalarına başlamış. Hatta geliştiricilerin düşüncesi de şöyletmiş: "biraz daha cilalarız, sağa sola patlamalar koyarız, sabit senaryo anları ekleriz, böylece oyuncular bundan klasik Call of Duty havası alırlar". Ama bu fikirleri hayata geçirecek kadar vakti yokmuş Treyarch'ın.


Red Dead Redemption 2'nin çıkış tarihi 26 Ekim olarak belirlendiğinden, Activision da RDR2'nin gölgesinde kalmamak için normalde Kasım ayında çıkması gereken oyunun çıkış tarihini 12 Ekim'e çekmiş. İşler bu noktada karışmış zaten.

Geliştiricilerden biri "İnsanlar başarısız olan diğer moda koyduğumuz her şeyi kullanan tamamen yeni bir hikaye yaratmayı ve yine de hikayemizi anlatmayı başarmayı nasıl becerebiliriz ki? diyordu" diyor. "O noktada herkes şunu anladı: Bu çok saçmaydı. İmkansızdı."

> Sledgehammer'ın Kurucusundan Infinity Ward'a Call of Duty Eleştirisi

Hikaye modu iptal edilmiş ama bu sefer de Black Ops 4'te alışılmış üç mod yerine iki mod oluyormuş. O aşamada devrete battle royale modu girmiş ama gerek bu modun, gerek Black Ops 4'ün yetişmesi için Treyarch'ta çok ciddi bir crunch dönemi (bir işin yetişmesi için çok uzun süre boyunca, çok uzun saatlerce çalışmak) başlamış. Ellerine kalan dokuz aylık sürede, çoğu geliştirici haftada 64 saat çalışmış. Pazartes'den Perşembe'ye kadar günde 12 saat, Cuma ve Cumartesi günleriyse 8 saat.

Treyarch'ten ayrılan bir geliştirici şöyle diyor: "haftalar boyunca hafta sonu izni bile kullanamadım. Panik ataklar, bıkkınlıklar, çözülümler... Sınırlarınızın ihlal edildiğini hissediyorsunuz. Yaptığınız işe dair tüm tutkunuzu kaybediyor, bu işi neden yaptığınızı bile unutuyorsunuz. Tam bir kabustu."

İşte Black Ops 4'te hikaye modu olmamasının sebebi bu. Öne alınan çıkış tarihi, baştan yanlış planlanan ve başarısız olan farklı bir mod düşüncesi, oradaki fikirleri kullanarak geleneksel bir hikaye modu yapılabileceğini düşünmeleri derken her şey birbirine girmiş ve son 9 ayı durmadan çalışarak geçirmek zorunda kalmışlar.

Parolamı Unuttum