Microsoft an itibariyle VR alanında kendi cihazını çıkarmıyor belki ama bu diğer cihazlara destek sunmasına tabii ki engel değil. Söz konusu cihaz da bu haberimizde Oculus Rift.
Microsoft Research’ten Robert Xiao ve Hrvoje Benko VR gözlüklerinde Görüş Alanını(Field of View, FOV) genişletme konusundaki çalışmalarını anlatan bir video yayınladı. Burada amaç, cihazların sunduğu görüş açısını insan gözünün 180 dereceye yakın açısına olabildiğince yaklaştırarak, VR’ın yarattığı rahatsızlıkları ortadan kaldırmak. VR hastalığının olası sebeplerine, 2. VR101 yazımızda değinmiştik; beynin algıladıklarının gerçek olmadığını fark edip gösterdiği tepkinin şekli olası bir sebep.
Gelelim çalışmalarının içeriğine; Oculus Rift DK2 yaptıkları bir modifikasyon ile, cihazın 100 derecelik görüş açısı sunan merceklerine Sparse Peripheral Display cihazlar eklemişler. Söylediklerine bakılırsa gayet hafif ve maddi anlamda uygun bir çözüm bu. Ortaya çıkan prototip gözlüğe bir isim bile vermişler; SparseLightVR.
Olayın çalışma mantığı ise şu şekilde; bahsettiğimiz gibi normalde insan gözünün görüş açısı 180 dereceye yakın ama bunun tamamı net bir görüş alanı sunmuyor, göz ucu diye tabir ettiğimiz alan da buna dahil. O yüzden görüntünün bu alana düşecek kısmını yüksek çözünürlükte renderlamak, zaten verimli olarak kullanılmayacak kareleri de yüksek kalitede çizerek ekran kartına gereksiz yük bindirmek demek. Nvidia’nın MRS teknolojisi ile görüntünün dış kısımlarını düşük çözünürlükte modellemek gibi bir çözüm buldu tabii ama ya merceğin dışında kalan noktalar? İşte orada SPD devreye giriyor; özünde 70 adet LED ışık olan SPD, merceklere yansıtılan görüntüye göre renk değiştirecek ve bu şekilde performanstan kayıp olmadan görüş açısı bir nevi genişletilmiş olacak. Mühendislerin iddiasına göre bunları eklemek görüş açısını 170 dereceye çıkarmış oluyor, bu sayede de VR sebepli rahatsızlıkların önüne büyük ölçüde geçilmiş oluyor.
















