Veriler, Bir Oyunu 9 Aydan Fazla Erken Erişimde Tutmanın Oyunu Öldürebileceğini Gösteriyor

Tam sürüm için fazla bekletmeyin

Bundan 20 yıl önce "erken erişim" diye bir şey var mıydı gündemimizde, hatırlamıyorum. Ama zaman içinde artık sıradan bir uygulama haline geldi, alıştık.

Bir yandan hem geliştiriciler hem de oyun severler için faydalı bir süreç olabiliyor erken erişim süreci. Geliştirici ekip için geliştirme sürecinin (en azından son dönemlerinin) finansmanı için bir araç olarak kullanılabiliyor. Oyun severler de geliştirme sürecine bir miktar daha aktif katılım sağlayıp geliştiricileri bir miktar daha yönlendirebiliyorlar. Erken erişim sürecini çok iyi geçirip tam sürümüyle oyun severlerin yüzünü güldüren oyunlar bu konuda güzel birer örnek teşkil ediyor.

Bir yandan da eleştirilebilecek yönleri bulunuyor tabii. "Sonsuza dek" erken erişimde kalan oyunlar veya erken erişim sürecinde dişe dokunur bir geliştirme yapılmadan tam sürüme geçenler, ister istemez oyun severlerin canını sıkıyor. Takdir edersiniz ki tamamlanmamış bir oyun için para ödemiş olmak hissi pek de iyi değil.

Insider-Gaming tarafından aktarıldığı üzere, NewZoo'nun Küresel Oyun Piyasası Raporu (Global Games Market Report) içerisinde erken erişim konusuyla ilgili de bir değerlendirmeye yer verilmiş durumda. Raporda "Erken erişim, özellikle geliştirme maliyetlerini dengelemek, geri bildirim toplamak ve erken farkındalık yaratmak isteyen bağımsız stüdyolar için yaygın olarak kullanılan bir model haline geldi. Geleneksel olarak daha küçük ekiplerle ilişkilendirilse de, Baldur's Gate 3 ve Sons of the Forest gibi birçok AA ve AAA oyun da erken erişimi etkili bir şekilde kullandı" denilerek bu sürecin olumlu yanlarına işaret edilirken, bir de erken erişim sürecinin uzunluğuyla oyuncu sayılarını ilişkilendiren bir tabloya yer veriliyor.

Veriler, erken erişim sonrası tam sürüme geçişte performansın yaklaşık 6 ayda zirveye ulaştığını gösteriyor. Bu durum 9. aya kadar devam ediyor. Rapora göre, daha uzun bir süre, oyunun geniş bir kitleye ulaşma potansiyelini önemli ölçüde düşürüyor. 22-24 aylık dönem için performans artışının sadece V Rising ve Ready or Not'tan kaynaklandığı da not düşülmüş durumda. Bir başka ifadeyle uzun bir erken erişim sürecinden sonra başarılı olabilen oyunlar birer istisna teşkil ediyor.

Buradan hareketle erken erişimi uzun tutmanın oyunlar için çok da yararlı bir şey olmadığı sonucuna varmak mümkün. Herhalde geliştiriciler de buradan kendileri için bir sonuç çıkarıp buna uygun adımlar atacaklardır.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum