DayZ'nin yaratıcısı Dean Hall, tumblr sayfasında bir sonraki projesinden söz etti. Ama tabii şu an net, belli bir şey yok. Neler yapmak istediğinden bahsediyor.
"DayZ bana çok para kazandırdı. Bu da beni kendime büyük bir soru sormaya itti: neredeyse her şeyi yapabilecek durumdayım, ne yapacağım?"
"Geçtiğimiz üç yılımı yalnızca DayZ'ye adadım ve o kadar kaotikti ki o süreci anlamaya çalışmayı bir kenara bıraktım. DayZ'den uzaklaşmak yaptığım en zor şeylerden biriydi ancak DayZ'yi Bohemia'ya sattım ve projenin içinde olmam sıkıntı yaratıyordu. DayZ'nin gelişimine engel teşkil etme tehlikem vardı. Radikal fikirlerim var. 'Güvenli' oyunlar yapmak istemiyorum. Oyunlar nasıl yapılıyorsa, o şekilde oyun yapmak istemiyorum. Ne kadar başarısız olmam gerekirse olmak ama sonunda kendi oynamak isteyeceğim türde oyunlar yapmak istiyorum."
"Şuna karar verdim ki ben para kazanmak değil oyun yapmak istiyorum. Kimsenin yapmaya cüret edemeyeceği oyunlar yapmak istiyorum. Çılgın fikirleri toplamak ve alanındaki en iyi insanları bu oyunun başına geçirmek istiyorum. Dünyadaki en tecrübeli oyun yapımcıları, büyük bir kitleye hitap etme dertleri olmadan bir survival oyunu yapsa nasıl olurdu? Bu oyunlar para kazanmayı amaçlamasa nasıl olurdu? Sınırsız kaynağa sahip bir ekip yalnızca müthiş bir oyun yapmaya odaklansa nasıl olurdu? DayZ bana ekonomik kaygısı olmayan oyunlar yapma şansı verdi ve ben de bu şansı boşa harcamayacağım."
"Geçen yıl Improbable isimli bir şirketle tanıştım ve her zaman yapmak istediğim ve yapmaya çalıştığım multiplayer teknolojisine sahip olduklarını gördüm. Artık istediğim oyunu yapabilmek için bu teknolojiyi geliştirmeye 10 yıl ayırmama gerek yok. Şu an yapabilirim."
"Oyun dünyasının hype'a, pazar araştırmasına vs. dayalı olan yapısını reddediyorum. Improbable'la çalışıp hep yapmak istediğim oyunlardan birini yapmak istiyorum. Oyunlar benim için yeni bir şeyler denemek ve cesur olmaktır."
"DayZ'nin duygusal yükünü arkamda bıraktım ve tek istediğimin alanlarının en iyileriyle birlikte müthiş oyunlar yapmak olduğu noktaya ulaştım. Improbable'la yaptığım ilk oyun hayatımda yaptığım en heyecan verici şey."
















