Google I/O 2017 etkinliğinden büyük duyurular çıkması bekleniyordu.
Velhasıl bombalardan bir tanesi VR şeklinde geldi. Daydream VR set ile ilgili olarak Google VR departmanından Clay Bavor’ın yaptığı açıklamaya göre Google farklı OEM partnerleriyle VR cihazları üreteceğini resmileştirdi. Vive tarafında VR’ın lokomotif yatırımcısı konumunda HTC, Google ile birlikte standalone diyebileceğimiz, PC ya da telefon ihtiyacı bulunmayan bir VR başlıkları geliştireceğini duyurdu. HTC dışında Lenovo’nun da Google için birlikte çalışacağı ortaklardan birsi olarak adı geçiyor. Bu başlıklarda, Google’ın Tango AR sisteminde geliştirdiği “WorldSense” isimli inside-out takip sisteminin bulunacak. WorldSense, herhangi bir harici sensör yüklemeden kullanıcıların daha doğal hareket etmesini sağlayan bir teknoloji olarak lanse ediliyor. Google’ın yürüttüğü Machine Learning, Compture Vision ve SLAM araştırmalarından derlenen olgularla oluşturulan bir yapıya sahip. Bu sayede 3 boyutlu uzayda yer belirlemesinin çok daha doğal olduğu vurgulanıyor. Kullanıcı açısından bakarsak kablo gereksinimi bulunmadan fiziksel hareketleri daha rahat bir şekilde yapabilmemize imkan verdiği söyleniyor. Bu taraftada Google’ın Qualcomm ile bir ortaklığı bulunuyor. Bunu herhangi bir ek cihaz gereksinim bulunmayan VR başlığı ile düşündüğümüzde umutlanmak için güzel sebepler bulabiliriz.
Bütün bu haberleri bir arada değerlendirirsek Daydream projesinin büyük katılımcılarla VR’ın gittiği noktayı belli cihazların tekelinden çıkaracak daha farklı bir yön bulma arayışında olduğunu görüyoruz. Geliştiriciler açısından baktığımızda bu olay aslında daha fazla serbest alan tanıyabilir, ancak şu an kesin yorum yapmak (VR ile ilgili her şeyde olduğu gibi) için biraz erken. VR’ı teknoloji olarak erken erişim oyunların bulunduğu noktadan kurtaracak adımlar yavaş yavaş geliyor gibi. Ancak tabii ki başlıkların ne zaman piyasaya sürüleceği ve fiyatlarının ne olacağı gibi konular hala belirsiz. Oculus ve Vive fiyatlarını düşündüğümüzde bu başlıkların piyasaya yayılması için daha rekabetçi bir fiyatlarla piyasaya sürülmesi gerekiyor. Bir de biz kullanıcıların adam akıllı VR deneyimi için kaç cihaz almamız gerektiği sorusu akıllara geliyor. Bu soruyu cevaplayacak VR yiğitlerinin ortaya çıkmasını bekliyoruz heyecanla.