Previously on Witcher…
Devamını okuArtık her oyundan bir şekilde mikro-ödeme fırlıyor. Middle-earth: Shadow of War, Overwatch, Star Wars II: Battlefront... İçimiz dışımız, potansiyel olarak, oyunların dengesini bozabilecek mikro-ödemelerle dolu. Bu furyanın başını da Electronic Arts çekiyor. Geçen haftaki haberimizde bahsettiğimiz gibi, EA’nin son stüdyo cinayeti Dead Space serisinin ve yeni çıkacak StarWars oyunun yapımcısı Visceral olmuştu. Uncharted serinin yönetmeni Amy Hennig’in yazıp yönettiği Star Wars oyunu, tekli oyunculu ve hikâye odaklı olacaktı ama stüdyonun kapanışı sonrası EA’den gelen açıklamaya göre üst yönetim çoklu oyuncu ve mikro-ödemeler pastasından dilim koparmak için oyunu baştan aşağı yeniden tasarlama kararı almış. Peki neden? Sorunun cevabı Mass Effect 3 ve Andromeda’da oynanış tasarımcısı olarak çalışmış ManveerHeir’den geliyor. Hem EA’nin mikro-ödeme politikasına hem de Mass Effect: Andromeda’nın hayal kırıklığı yaratan çıkışına değinen Heir, Waypoint’e çok ilginç açıklamalarda bulundu.
“Electronic Arts açık-dünya oyunu istiyor çünkü o tarz oyunlarından daha fazla para kazanıyorsun Şirket içi düşünce yapısı ‘insanların oyunlara tekrar tekrar geri dönmesi’ üzerine kurulu. EA’deyken bunu neden önemsiyorsun? Çünkü mikro-ödemelerden dolayı: Mass Effect çoklu oyuncu modlarındaki kart paketlerinden dolayı.”
“Problem şu ki bütçelerimizi 100 milyon dolarların üstüne çıkardık ama bu limitin altında yaşayabilecek güzel, düz, tekli oyunlara yer açmadık. Neden ikisine de sahip olamıyoruz? Neden illa ki ikisinden biri olmak zorunda? Bunun sebebi de EA gibi büyük dağıtımcıların, paralarının karşılığını en fazla alacakları yatırımları tercih etmeleri. Aslında oyuncuların ne istediklerini önemsedikleri yok, tek önemsedikleri onların neye para verecekleri.”
“Mikro-ödemelerde dönen parayı anlamanız lazım. Tam olarak bir rakam vermem yasak ama şunu söyleyebilirim ki, Mass Effect 3 çıktığında orada sattığımız kart paketlerinden kazandığımız para, Dragon Age: Inquisition’ın çoklu oyuncu moduna sahip olmasına neden oldu. Daha önce çoklu oyuncu modu olmayan diğer EA oyunlarının da aynı şekilde bu furyaya tutulmasının sebebi de bu çünkü mikro-ödemeler bir ton para getiriyor. Biri tekrarlanabilir gelir, diğeri tek ödeme. Bazı insanların Mass Effect çoklu oyuncu modunda kartlara 15 bin dolar harcadıklarını gördüm!”
Mass Effect Andromeda’nın sorunlarında bahseden Manveer Heir, en çok zorlandıkları kısmın, alışık olmadıkları bir tür olan açık-dünya oynanış olduğunu söyledi: “Mass Effect Andromeda’nın sorunu, projenin başında yapmaya oturduğumuz oyundan farklı olmasaydı. Mass Effect Contact adında, üçlemenin öncesinde geçen bir oyun yapacaktık sonra fark ettik ki öncül hikâye anlatmak iyi bir fikir değil, biz de devam oyunu yapalım dedik ve bu karardan tüm ekip memnundu. Oyuna birçok kez en baştan başladık yani sizin gördüğünüz oyun, projenin büyük ihtimalle son 2.5 yıllık hâli.”
Eh buna ne denir ki? Eğer insanlar Mass Effect çoklu oyuncu modundaki kart paketlerine 15 bin dolar ödemek istiyorsa, EA gibi firmalar da doğal olarak yeni çıkaracakları oyunlarda mikro-ödemelere iyice abanacaklardır. Ben her ne kadar oynanış dengesini bozmadığı sürece mikro-ödemelere karşı olmasam da, bu gidişat hiç iyi değil sevgili Oyungezerler. Bunun bir-iki seviye üstü 60 dolar verdiğimiz oyunların hikâye parçacıklarını açmak için ekstra ücret ödemeye bile gidebilir… Ah, doğru ya biz bunları bazı oyunlarda indirilebilir içerik kisvesi altında yapıyorduk zaten, pardon.