Shawn Layden, Özel Oyun Mantığının Çok Da Sürdürülebilir Olmadığını Düşünüyor

Oyunların maliyeti arttıkça işler zorlaşıyor tabii

PlayStation'ın eski patronu Shawn Layden, VentureBeat sitesine verdiği röportajda sektörün Sony'e katıldığı 1980'li yıllardan beri bir hayli değiştiğini, platformların exclusive oyun mantığında çeşitli sorunlar gördüğünü söyledi. Layden oyunların geliştirme maliyetlerinin çok yükselmiş olmasının bu durumun ortaya çıkmasının başlıca sebeplerinden biri olduğunu düşünüyor.

Oyununuzun maliyeti 200 milyon doları aştığında, o oyunun platforma özel olması sizin zayıf noktanız (Aşil topuğu) oluyor. Erişilebilir pazarınızı küçültüyor. Hele ki canlı servis veya oynaması ücretsiz oyunlar dünyasındaysanız. Yeni bir platform yeni bir yol açmanın, daha fazla insanı içeri almanın yollarından biri. Oynaması ücretsiz oyunların dünyasında bildiğimiz gibi bu insanların %95'i oyuna tek kuruş bile harcamayacak. İş dediğiniz şey tamamen çevrimi sağlamakla ilgili. O yolları açarak şansınızı artırmalısınız. Helldivers 2 PlayStation ile aynı anda PC'ye gelerek bunu gösterdi. Yolu daha geniş açarsanız, daha fazla kişiyi içeri alırsınız.

Layden, platforma özel oyunlara devam etmenin PlayStation ve diğer donanım geliştiricileri açısından boğucu olabileceğini de söylemiş. Firmaların oyuncu mantığının değiştiğini kabul etmeleri gerektiğini belirten Layden, bir diğer röportajında ise platforma özel oyunların daima önemli olacağını söylemişti.

Layden'in iki demeci arasında aslında çelişki var gibi görünüyor ama Layden bu konuyu şöyle toparlamış:

"Özel oyunlar dediğimiz şey daima önemli olacak, bu sayede platforumunuzun özelliklerine odaklanıp onları öne çıkarabiliyorsunuz. Teknik olarak burada yapıp başka yerde yapamayacağınız şeyleri. Ama platformunuz oturdukça ve tüketiciler de sizin seçenekler arasında lider konumda olduğunuzu kabul ettikçe, özel oyun gerekliliği daha da azalıyor."

YORUMLAR
Atlas Estrella
12 Mart 2024 11:50

Layden nabza göre şerbet mi veriyor yoksa?!

Darthcell
12 Mart 2024 06:43

Bence özel oyun yerine artık özel teknolojilerin çerçevesinde özel deneyimler odaklanılmalı. örenğin Cod her pilatformda çıkıyor ama PS kontrolerinin haptik bildirimini sadece ps de deneyimleyebiliyorsun. Xbox da istediğin oyunu durdurup çat diye başka oyuna geçip takılıp sonra kaldığın yerden ilk oyuna dönebiliyorsun. bu tip deneyimlere dayalı teknolojilerin geliştirilmesi ve konsolların bu alanda tercih sebebi olmalı. elbette süreli özel oyunlar da olmalı. o teknolojiye ve o konsola sahib olman sayesinde erişebildiğin. ama günün sonunda heryerden erişim hem ekonomik olarak sürdürebilirliği arttırıyor, hemde deneyimi paylaşımı arttırıyor. belli bir konsolun özel oyunlarını ilk elden tecrübe etmek kişinin tercihiyse o konsola yönelebilmeli. oyunun suyu çıktıktan sonra başka platforma çıktığında oynamak koymuyorsa diğer platformdakilerde günün sonunda erişebilmeli. zaten bu tip katı bir ayrım tüketici tarafında da ekonomik anlamda erişilebilir değil ki. eve kaçtane konsol sistem kurucaz, nekadar çok maliyet altında giricez. bir platformu alınca ona mahkum kalma durumu oluşuyor. bu tüketici açısından da kısıtlayıcı bir şey. Ki biraz vizyonu açarsak günün sonunda bunların hepsi stream sistemlerine doğru gidicek gibi gözüküyor. Bir kanpanyasına katılarak Gforce-now abonelik larak denedim yani 100 gb oyunu indirip sistemimde saklamaktansa 2 dk girip biraz sitres atıp, hardiskimde yer kaplamadan işin içinden çıkmak çok pratik geldi. oyun pcim kaldırsa bile gforce now dan yüklemeden oynamak çok makul ve daha az zahmetli bir seçenek oluyor....

 

gibi gibi zanımca.

Parolamı Unuttum