PlayStation'ın eski patronu Shawn Layden, VentureBeat sitesine verdiği röportajda sektörün Sony'e katıldığı 1980'li yıllardan beri bir hayli değiştiğini, platformların exclusive oyun mantığında çeşitli sorunlar gördüğünü söyledi. Layden oyunların geliştirme maliyetlerinin çok yükselmiş olmasının bu durumun ortaya çıkmasının başlıca sebeplerinden biri olduğunu düşünüyor.
Oyununuzun maliyeti 200 milyon doları aştığında, o oyunun platforma özel olması sizin zayıf noktanız (Aşil topuğu) oluyor. Erişilebilir pazarınızı küçültüyor. Hele ki canlı servis veya oynaması ücretsiz oyunlar dünyasındaysanız. Yeni bir platform yeni bir yol açmanın, daha fazla insanı içeri almanın yollarından biri. Oynaması ücretsiz oyunların dünyasında bildiğimiz gibi bu insanların %95'i oyuna tek kuruş bile harcamayacak. İş dediğiniz şey tamamen çevrimi sağlamakla ilgili. O yolları açarak şansınızı artırmalısınız. Helldivers 2 PlayStation ile aynı anda PC'ye gelerek bunu gösterdi. Yolu daha geniş açarsanız, daha fazla kişiyi içeri alırsınız.
Layden, platforma özel oyunlara devam etmenin PlayStation ve diğer donanım geliştiricileri açısından boğucu olabileceğini de söylemiş. Firmaların oyuncu mantığının değiştiğini kabul etmeleri gerektiğini belirten Layden, bir diğer röportajında ise platforma özel oyunların daima önemli olacağını söylemişti.
Layden'in iki demeci arasında aslında çelişki var gibi görünüyor ama Layden bu konuyu şöyle toparlamış:
"Özel oyunlar dediğimiz şey daima önemli olacak, bu sayede platforumunuzun özelliklerine odaklanıp onları öne çıkarabiliyorsunuz. Teknik olarak burada yapıp başka yerde yapamayacağınız şeyleri. Ama platformunuz oturdukça ve tüketiciler de sizin seçenekler arasında lider konumda olduğunuzu kabul ettikçe, özel oyun gerekliliği daha da azalıyor."
Layden nabza göre şerbet mi veriyor yoksa?!