Six Days in Fallujah, ‘Politik Bir Söylem’ Derdinde Değilmiş

Yapımcıları öyle diyor; inanalım mı?

Six Days in Fallujah; geçtiğimiz hafta sürpriz bir duyuruyla bir kez daha oyun severlerin gündemine girmeyi başardı. 2009’da duyurulup sonra da sessiz sedasız iptal olan proje, yeni bir geliştirici ekip ve yeni bir dağıtımcı ile karşımıza çıkmaya hazırlanırken, üzerindeki tartışmalar da bir kez daha alevlenmeye başladı.

Felluce Muharebesi (hatta muharebeleri demek daha doğru olur, çünkü oyunda her ne kadar ikincisi konu ediliyor olsa da ilki de epey ciddi bir savaştı), gerek ABD ve müttefiklerinin yaşadıkları can kayıpları gerek asker - sivil demeden öldürülen binlerce Iraklı nedeniyle dünya kamuoyunda infial yaratan bir savaş olmuştu. 2009 yılında, İkinci Felluce Muharebesini konu edinecek gerçekçi bir savaş oyunu yapılacağı duyurulduğunda da haliyle tepki çekmişti. Nitekim, bir süre sonra bu tepkiler önce dağıtımcı Konami’ye sonra da geliştirici ekibe geri adım attırdı ve proje rafa kaldırıldı.

Projeyi devralan ve bu yıl oyun severlerle buluşturmaya hazırlanan Highwire Games ve dağıtımcı Victura ise oyunun “politik bir söylem” gibi bir derdinin olmadığını ifade ediyorlar. Victura’nın patronu Peter Tamte, Polygon'a verdiği röportajda, Highwire Games’in politik tartışmalara, entrikalara bulaşmaktan kaçındığını söylerken; Amerikan askerlerinin ve bölgedeki sivillerin içine düştükleri ikilemi yansıtmaya çalışacağını, onlarla empati kurdurmayı hedeflediğini ekliyor. Tamte’ye göre; “siyasi tercihler nedeniyle orada bulunan kişilerin deneyimleri” üzerine bir oyun olacak, politikacıların aldığı kararların savaş alanındaki askerleri ne gibi tercihler yapmak zorunda bıraktığını gösterecekmiş.

Şimdi, burada bir virgül koyup filmi tekrar geriye sarıyoruz. Orijinal geliştirici Atomic Games (ki Tamte, o dönemde bu şirketin CEO'suydu), Amerikan istihbaratı ve güvenlik birimleriyle bağlantıları olan, Amerikan ordusu için eğitim materyalleri geliştiren bir şirketti. Zaten Six Days in Fallujah fikri de bu ortak çalışmaların neticesinde ortaya çıkan bir fikirdi. Oyun üzerindeki tartışmaları alevlendiren biraz da buydu. Amerikan ordusuna asker çekmek ve orduya ilişkin olumsuz algıyı kırmak için yapılacak bir oyun görmek istemiyordu pek çok oyun sever.

Şimdi, yapımcı ekibin isminin değişmiş olması, bütün bu arka planı görmezden gelmemizi gerektirir mi, bundan emin değilim. Yapımcı ekibin nasıl bir işe imza attıklarını önümüzdeki dönemde hep birlikte göreceğiz.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum