TaleWorlds'te Ayrılık: Genel Müdür Ali Erkin, Görevinden Ayrıldı

Sürpriz bir ayrılık oldu...

Mount & Blade serisinin yaratıcısı ve Türkiye'nin en büyük oyun stüdyosu TaleWorlds Entertainment Genel Müdürü Ali Erkin bugün LinkedIn'den yaptığı açıklamayla görevinden ayrıldığını duyurdu. 10 yılı aşkın süredir Taleworlds ailesinde yer alan Ali Erkin, aynı zamanda Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği'nin Kurucu Başkanı ve Türk oyun sektörünün önde gelen isimlerinden.

Yedi senedir bu görevi yürütmesinin yanı sıra, 2014'de kurucuları arasında yer aldığı TOGED'in Başkanlığı ile Türkiye oyun sektörüne çok büyük katkılar yaptı. Oyun sektörüne özel devlet destekleri sağlanması, eğitim ve inkübasyon programlarının geliştirilmesi, Türkiye'nin Gamescom partner ülkeliği ve oyun sektörünün sosyal sorumluluk projelerinde çok önemli roller oynadı.

LinkedIn'den yaptığı açıklamada bir avuç kişiyle yola çıktıkları TaleWorlds macerasında, stüdyonun bugün geldiği noktadan gurur duyduğunu söyleyen Ali Erkin, geçiş dönemi ve sonrasında da çalışma arkadaşlarına yardımcı olmaya devam edeceğini söylüyor. Bu ifadesinden de tatsız bir ayrılık yaşanmadığını düşünüyoruz.

Ali Erkin ayrılma sebebi vermezken, gelecek projeleri hakkında da ipucu vermedi, bizim aldığımız duyumlar "önce bir tatil ve kafa dinleme" şeklinde. Ayrıca yeni kabine açıklanmadan önce istifa eden Ali Erkin'in adı kulislerde yeni TC Sanayi ve Teknoloji Bakanı olarak da anılıyor.

Ali Erkin, Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği başkanlığını sürdürecek ve Taleworlds Entertainment da TOGED'e verdiği desteğe devam edecek. Bunun dışında henüz TaleWorlds'ten konu hakkında başka bir resmi açıklama gelmedi.

YORUMLAR
Kaan
2 Ağustos 2019 15:18

Badem bıyığı yok, açık alanlarda din üzerinden riya yapmıyor, twitterden devamlı chp, iyi parti ve saadet partisine küfür edip trollük yapmıyor, malum kişinin g*tünün kılıyım demiyor. Nasıl TC Teknoloji Bakanı olacak? Bu kriterlere uymayanı bakan yapıyorlarsa helal olsun. 

sSnake
1 Ağustos 2019 23:55

İlginç bir gelişme. Yolu açık olsun ne diyelim. Bir ümit mobil dışında hardcore oyuncu kitlesini hedefleyen oyun stüdyolarının gelişmesini umarken eldeki en iddialı tek stüdonun da çalkantılı bu çizgisi endişe verici. Bari oyunlarda fırsatçılık değil de fırsatlar ülkesi olalım istiyor insan. Bu günde elini sallasan mobil oyun geliştiricisine çarparken daha iddialı yapımlar geliştiren stüdyolar görelim istiyoruz.

Finansal destekler de basit mobil oyunlarından çok ciddi projelere aktarılırsa belki bu yönde gelişmeler görebiliriz. Birbirlerinin klonu oyunlar geliştirmeyi bir kenara bırakalım artık, emekleme sürecinden silkinip yürümeye başlayalım. 2020 olacak biz daha balon patlatma oyunlarıyla uğraşıyoruz. 

Anton
sSnake
2 Ağustos 2019 11:06

Bunun negatif bir sey oldugunu veya M&B'yi kotu bir sekilde etkileyecegini dusunmuyorum.

Mobil oyun sektoru ozellikle bugunlerde oldukca kazancli bir sektor. Mobil oyunlardan nasil para kazanacagini bilen ve kazanan bircok ufak firma var. Su anda mobilde risk cok az, kar cok fazla. Ote yandan buyuk proje yapmak icin yeterli bilgi birikimi yok ve cok riskli. Ufak bir mobil oyunu en fazla 1-2 ayda gelistirilebiliyorken daha buyuk butceli PC ve konsol oyunlarini gelistirmek bir yili bulabiliyor. Ustelik bu projeler genelde para kazandirmiyor.

Tabi gonul isterdi ki Turkiye'de bilgi birikimi cogalsin, deneyimli insanlar yurt disina kacmasin, buyuk ve guzel oyunlar yapilsin. Fakat ne yazik bugunlerde bu pek mumkun gorunmuyor. Mobil oyunlari sayesinde en azindan ihracat yapilmis oluyor, ulkeye para girmis oluyor :)

Anton
Anton
5 Ağustos 2019 11:38

Iste ne icin boyle olmasi gerekiyor ama? Amac ulkenin ekonomisini kalkindirmaksa buyuk projelerde para kaybedilir. Mobil oyun gelistirerek ise milyonlarca dolar kazanilabiliyor.

Gelistirici acisindan baktigimizda ise onlarin iki ana istegi var: 1. Oyun gelistirmek 2. Istedikleri oyunlari gelistirmek.

Para kazanamadiklari taktirde oyun gelistiremiyorlar, dolayisi ile istedikleri oyunlari hic gelistiremiyorlar. Yani bu noktada yine ufak mobil oyunlari gelistirip para kazanmak onlar icin daha makul bir secenek haline geliyor.

Arti olarak tek buyuk bir proje uzerinde ugrasmak uzun vadede cok can sikici hale gelebiliyor. O yuzden ufak ufak bircok proje yaparak cok daha motive kalinabiliyor.

Tabi bir de buyuk oyun yapmak istemeyen, mobil oyun yapmaktan zevk alan insan sayisi da oldukca fazla.

Yani bu noktada, genele baktigimizda, buyuk oyun projesine girismek hemen hemen herkes icin bir kayip.

Anton
Anton
5 Ağustos 2019 11:33

[Bu yorum kullanıcı tarafından silinmiştir]

sSnake
Anton
2 Ağustos 2019 15:19

Fırsatçılıktan kastım da işte tam da mobil oyunların az riskle çok kazançlı olması mevzusu zaten. Bu yüzden büyük projelerin yeşermesi için bu alanda desteklerin yönelmesi şart diyorum. Daha 2010'ların başından beri çeşitli köklü üniversitenin ve özel kuruluşların ağırlıklı olarak desteklediği hep mobil oyun oldu ve o zaman için makul bir hamleydi ancak arada on yıl devirdik hala da mobil oyun deniyorsa ortada sıkıntı var demektir.

Oyunla alakası olmayan insanlar bile sırf para için sektöre yöneliyor boş içeriklere bir yenisini ekleyip parasına bakıyor. Mobil oyunlar lise çağındaki gençlerin uğraşması gereken bir alan olması gerekiyor artık, hatta o yaştaki gençlerden çok daha parlak fikirler çıkar. Nitelikli insan gücünün mobilde harcanmaması için daha riskli de olsa daha ciddi oyun geliştirmenin imkanları ve destekleri üzerine düşünülmesi gerek. Aradan geçen zaman bunun yapılabiliyor olmasını gerektiriyor çünkü.


Parolamı Unuttum