Artık oyun dünyasında büyük satın alımlar görmeye alıştık, bu haberlerden bazıları heyecan verici olsa da sayıları arttıkça bu sefer de akıllara tekelleşme geliyor tabii ki. Oyun dünyasında sadece 2-3 tane büyük firma ve bunlara bağlı olan stüdyolar kalırsa bunun uzun vadede çok da iyi sonuçlanmayacağı fikrini de bir düşünmek lazım.
Oyun dünyasındaki ağır toplardan biri de Ubisoft. Yaklaşık piyasa değeri 7 milyar dolar, bünyesinde çok sayıda stüdyosu ve daha da çok sayıda oyun bulunduruyor.
Bundan yaklaşık 5 sene önce Vivendi, Ubisoft'u satın almak için hamle yapmıştı. Vivendi Ubisoft’taki hisselerini artırmaya başlamış ve %25,15 paya ulaşmıştı. Fransız yasalarına göre bir kişinin elinde bulundurabileceği maksimum hisse oranı %30 ve bu oran aşılırsa firmayı 'zorla' satın alabiliyorlar. Vivendi de bu şekilde Ubisoft'u ele geçirmek istemişti. Ubisoft CEO'su Yves Guillemot ise her fırsatta Vivendi'nin hamlelerini endişeyle takip ettiklerini ve firmanın kontrolünün bu şekilde Vivendi'nin eline geçmesinin Ubisoft'a büyük zarar vereceğini söylemiş, rahat hareket etme ve risk alma girişimlerini engelleyeceğini belirtmiş, Ubisoft'un bağımsızlığının korunması için ellerinden geleni yapacaklarını söylemişti.
Sonuçta Vivendi tepkiler üzerine geri adım attı ve elindeki Ubisoft hisselerini satmaya karar verdi.
Bu olayın üzerinden yıllar geçti ve görünüşe göre Ubisoft'un tutumunda yumuşama var.
"Kararlarımızı daima paydaşlarımızın çıkarına olacak şekilde veriyoruz; bu kişiler de oyuncularımız, çalışanlarımız ve hissedarlarımız. Böylece Ubisoft bağımsız kalabiliyor. Yeteneğe sahibiz, sektörsel ve mali olarak büyüklüğe sahibiz, geniş ve güçlü IP'lerden oluşan bir portföye sahibiz. Ama bunu bir kenara koyarsak, eğer bizi satın almak için bir teklif gelirse, yönetim kurulu elbette ki bunu tüm paydaşların lehine olacak şekilde değerlendirecektir." diyor Guillemot.
Ortada henüz Ubisoft'u satın alma girişimi yok, ama olmayacak demek değil. Özellikle Microsoft ve Sony arasındaki stüdyo satın alım rekabeti daha da alevlenirse Ubisoft, Take-Two, Bandai Namco, Konami gibi stüdyolar hedef olacaktır.
"Üretim sancısı çekiyoruz. Aynı markaların kapağını değiştirip allayıp pullayıp nereye kadar gideriz belli değil. Tekliflere açığız."