Valve’ın GDC bünyesinde 3 Mart’ta yaptığı toplantı resmen şaka gibi bir tarihteydi.
03.03? 3? Üç? Bir tane daha üç olsaydı, Half Life 3 kesinleşmiş olacaktı. Ama olmadı, onun yerine birçok yeni açıklamayla yetinmek zorundayız. Ama merak etmeyin, eldeki malzeme yetinmekten ötesine yarayacak gibi.
Önce Source 2 grafik motorundan başlayalım. Counter-Strike: Source’tan beridir Valve’ın oyunlarına kaynak olan, Source Filmmaker ile bambaşka dünyalara kapı açan Source grafik motoru, yerini daha genç ve daha becerikli birisine bırakıyor. Source 2 oyun motoru, öncülü gibi PC merkezli olacak ve sadece profesyonelleri değil, oyun dünyasına meraklı olan herkesi kapsayacak.

Valve, kullanıcıların yarattığı içeriklerin değerini çok iyi bilen bir firma, o nedenle Source 2 oyun motorunu içerik geliştiricilerine ücretsiz sunacak. Bu da Epic Games’in Unreal Engine, ve Unity’nin kendi oyun motoru ile ilgili karalarıyla paralellik gösteren güzel bir detay. Bunun dışında Source 2, Vulkan’ı yani platformlar arası bir başka grafik API’sini destekleyeceğini açıkladı. Vulkan, OpenGL’in yenilenmiş, glNext ile tanıtılmış adı aslında.

Steam Machine’in gelişmesinin ardından hayatımıza girmesi muhtemel bir başka donanım ise Steam Links. Aynı PS Vita TV’nin PS4’e yaptığı gibi Steam Link de herhangi bir bilgisayar ya da Steam Machine’in içeriğini aynı ev ağı içerisinde başka bir televizyonda oynanabilir hale getiriyor. 1080P ve 60Hz’de hizmet sunan cihaz bu Kasım ayında 49,99 dolara alınabilecek. Tabii bu fiyat ve satış zamanı ABD’ye özel. Dünyanın geri kalanı için çıkış yakın zamanlarda bilgimiz olacak.

GDC öncesinde HTC ve Valve’ın birlikte çalıştığı HTC Vive’in (Bazen Re-Vive da deniyor) açtığı kapıdan Valve Lighthouse ile devam ediyor. HTC Vive, dört adet “Base Station” ile (ki bu istasyonların yapısını bilmiyoruz) 5’e 5 metrelik bir alanda VR deneyimi yaşanatabiliyor. İşte Lighthouse, bu işi yapan sistemin adı. Sağlam bir VR deneyimi için sıkı bir hareket takibinin olmasını belirten firma, bu işi Lighthouse ile çözme peşinde. Ayrıca bu kısmı da hallettikten sonra ardından gelen şey girdi sistemi ki, Steam Controller ile bu konuda bayağı bir palazlandıklarını belirtiyor Valve’dan Joe Ludwig. Tabii ki VR için gerekli şey Steam Controller olmayacaktır ama, en azından bir insan girdi aygıtı yapma konusunda deneyimleri işi kolaylaştıracak diye düşünmekteler.
Daha önce hep konuşuyorduk, Half Life 3’ün (ya da bir sonraki Half Life projesinin) gerçekten bir şeylerde çığır açması gerekiyordu. Valve, herhalde bu işin VR’da olduğuna kesin gözüyle bakıyor artık. Çünkü bu kadar derin yatırım, bu kadar kapsamlı bir ekosistemin sonucundan elbet orijinal bir Valve oyunu çıkmaması imkansız.
















