Dota Underlords - İnceleme

Ahu mu dediniz?

Auto Chess… Son günlerde oyun dünyası ile uzaktan yakından ilgisi olan herkesin duyduğu bir terim. Hayatına bir Dota 2 modu olarak başlayan bu kelime öbeği, şimdilerde oyun dünyasını kasıp kavuran bir trend haline dönüşmüş durumda.

Şimdi burada durup sizinle Auto Chess’in neden bağımlılık yarattığı konusunda tartışmalara girebiliriz. Fakat bugünkü konumuz, Valve’ın altın yumurtlamaya hazır tavuğu Dota Underlords.

Bildiğiniz üzere Valve, Dota Auto Chess’i üreten Çinli Drodo ekibi ile işbirliği yapacağını ve kendi Auto Chess oyununu üreteceğini açıklamıştı. Bu açıklamanın üzerinden geçen haftaların ardından Valve, kendi logosuna sahip ilk Auto Chess oyunu Dota Underlords’u açık beta sürecine aldı.

Dota kahramanları ve Auto Chess türü bir arada, peki ama bu oyunun orijinal moddan farkı ne?

Hanginiz Dota Underlords, hanginiz Dota Auto Chess?

Ufak tefek ayrıntılar haricinde Dota Underlords ile Dota Auto Chess’i birbirinden ayırmak zor. En azından temel mekanikler, Dota Auto Chess oyuncularının Underlords’a geçiş yaparken sıkıntı yaşamamasına olanak sağlıyor.

Temel değişikliklerden ilki tabi ki oyunun arayüzü ve grafikleri. Daha derli toplu bir arayüze sahip olan Dota Underlords, karakter bakımından –şimdilik- Dota Auto Chess’in gerisinde kalıyor. Bununla birlikte temel karakter ırk ve özelliklerinin bir kısmının değiştiğini de belirtmek gerek.

Bence oyunun ilk eksisi de tam olarak burada karşımıza çıkıyor. Valve’ın Dota Underlords ile kendi mekaniklerini yaratmak istemesi oldukça anlaşılabilir fakat yılların Axe’ını (eski Dota karakteri) “Brawny” adındaki ırka yerleştirmek, bence Warcraft evrenine bir nebze ayıp olmuş. Aynı şekilde elf ırkı yerini “Elusive” adı verilen yeni bir ırka bırakmış. Bahsettiğim gibi, değişim ve yenilik bu kadar yeni bir oyun türü için kulağa hoş geliyor olsa da yenilenme adına lore’dan kopulması biraz tadımı kaçırdı.

Bununla birlikte -yukarıda da bahsettiğim gibi- oyun içerisindeki alışılagelmiş sınıf ve ırk özellikleri de değişmiş. Yani Dota Auto Chess’ten alıştığınız kompozisyonları yaparken yeni özellikleri şöyle bir gözden geçirseniz hiç de fena olmaz.

Yeni bağımlılığımız hayırlı olsun

Tabi bu detaylar oyuna alışamayacağınız anlamına gelmiyor. Dota Underlords, en nihayetinde bir Auto Chess oyunu ve türün bağımlılık yaratıcı tüm özelliklerine sahip. Oyun içi ekonomi, karakter güçlendirmeleri ve RNG mekanikleri sürekli oyunun heyecanını diri tutuyor. Özellikle arkadaşlarınız ile birlikte oynuyorsanız eğlencenin iki katına çıktığını da belirteyim.

Oyunun eğlencesini artıran elementlerden biri de yenilenen eşya sistemi olmuş. Dota Underlords’da her 5 raundun ardından karşımıza çıkan NC’ler, artık rastgele bir eşya düşürmüyor. Bunun yerine oyun, seçebileceğiniz 3 farklı –bazen 4- eşya seçeneği sunuyor.

Bu eşyalar da kendi aralarında sınıflara sahip. Örneğin Tier 1’deki bir eşya 30 zırh kazanmanızı sağlarken, 45 raunddan galip ayrıldığınızda Tier 5’teki çok daha güçlü eşyaları seçme şansına kavuşuyorsunuz. Yeni eşya seçenekleri arasında artık pasif özellikler de mevcut. Bunun oyunun en kemik mekaniklerinden biri olduğunu belirtebilirim zira aldığınız pasifler, kompozisyonunuzu oluşturmak adına büyük önem taşıyor.

Artık NC Raund'larını Kaybettiğinizde Canınız Gitmiyor

Gelelim herkesin bahsettiği ve kimsenin sevmediği şu arayüz meselesine. Aslında ben de ilk başta oyunun “mobil oyun” gibi görünen arayüzünden rahatsız oldum. Kullanışı kolay olsa da Valve’ın daha detaylı bir çalışma yapmasını beklerdim. Buna rağmen Dota Underlords’un aynı arayüz ve grafiklere sahip bir mobil oyunu olduğunu ve çapraz platform desteğinin sunulduğunu öğrenmem ile birlikte fikrim değişti. Ta ki mobil oyunu indirene kadar…

Burada küçük bir parantez açarak mobil oyuna da değinmek istiyorum, zira Valve’ın Dota Underlords’u “aslen” bir mobil oyun olarak ürettiğini belirtmek gerek.

Mobil kısmının daha gelişmesi gerekiyor

Bahsi geçen mobil oyunun da hala beta sürecinde olduğunu ekleyeyim ama kendisinden, Drodo logolu Auto Chess oyunundan aldığım keyfi alamadım. En düşük grafiklerde bile kasmasının ve telefonunuzu inanılmaz derecede ısıtmasının oynanış tecrübesini düşürmesinde payı büyük. Ben oyunu Huawei P Smart 2019 üzerinden oynadım fakat iPhone X kullanan arkadaşlarımdan da benzer yakarışlar duydum. Yani Valve’ın mobil oyun üzerinde biraz daha çalışması gerek.

Neyse, gelin biz Steam üzerindeki Dota Underlords’u incelemeye devam edelim. Şimdiye kadar karamsar görünüyor olsam da oyunun başından kalkamadığımı da itiraf etmem gerek. Hele ki oyuna rekabetçi modu eklendiğinde bu bağlılığımın artacağına olan inancım da tam. Şimdilik Dota Underlords’da bir “rekabetçi” oyun modu bulunmuyor. Öte yandan oyunun kendine has bir sıralama sistemi mevcut. Şimdilik oynadığınız oyunlara göre tecrübe puanı toplayarak ilerlediğiniz bu sistem daha sonra değişikliğe uğrayacak.

Son olarak oyunun Türkçe dil desteğine de sahip olduğunu da hatırlatayım. Yine de ben İngilizce oynamayı tercih ettim zira Türkçe çeviriyi pek başarılı bulduğumu söyleyemeyeceğim.

Ahu, Kışın Efendisi... Türkçe çevirinin biraz düzelmesi gerek.

Dota Underlords’un hala açık beta sürecinde olduğunu unutmamak gerek. Birkaç dişlisinin cilalanması halinde oyunun verdiği eğlencenin artacağına inancım tam. Fakat şimdilik, Underlords’un hala aşması gereken sorunlar bulunuyor.

Auto Chess çılgınlığı ise League of Legends’ın kendi versiyonu olan Teamfight Tactics’in çıkışı ile ayyuka çıkacak. Günlerdir LoL’ün PBE sunucularında test edilen oyun bugün itibariyle ülkemize de giriş yapacak. Bakalım ikili arasında ne gibi farklar olacak?

SON KARAR

Auto Chess furyasının ilk meyvesi, ısırdıkça güzelleşen ekşi bir elma gibi

Dota Underlords
İyi
7.0
Artılar
  • Kullanışlı arayüz
  • Tanıdık karakterler
  • Yeni eşya sistemi
  • Auto chess mekanikleri
Eksiler
  • Sınıf değişiklikleri
  • Mobil oyun grafikleri
  • Ortalamanın altında kalan Türkçe çeviri
YORUMLAR
DanteXE
30 Haziran 2019 00:09

Net bir şekilde en kötü Auto Chess oyunu. Açar Dota 2 Auto Chess modunu oynarım daha iyi. Hatta Mobil için çıkan Auto Chess bundan bin kat daha iyi

NcZ
DanteXE
5 Temmuz 2019 18:16

Ben aktif ve pasif eşyaların dağıtılma ve her karaktere 1 tane eşya verebilmenin daha adil bir oynanış sağladığına inanıyorum.Bir kaç ay içerisinde eksiklerinin en büyüklerini kapatıp çok sağlam olacak inşallah.


Walter o`Dim
29 Haziran 2019 13:05

Lol TS daha iyi

yigitalifb
28 Haziran 2019 21:56

Brawny ve Elusive ırk değil özellik. Mod olan Auto Chess'te Orc ve Elf diye geçiyordu ama Dota lore'unda öyle ırklar yok.

NcZ
yigitalifb
5 Temmuz 2019 18:14

Elf deyip, Orc deyip Blizzard'ın dava fırtınasına tutulmaktansa İttifaklar şeklinde düzenlemişler, isimleri de buna göre seçmişler.


GorunmezGoril
26 Haziran 2019 23:09

Android versiyonunun hali içler acısı. Optimizasyon sıfır.

borte1903
26 Haziran 2019 13:08

Güzel bir inceleme olmuş eline sağlık

Parolamı Unuttum