A Way Out'ta Hiçbir Animasyon İki Defa Kullanılmayacak - Hep Yeni Animasyon Olacak

EA Play'in en bomba oyunu gerçekten de çok iddialı geliyor.

 Bu sene E3 genel olarak durgun geçti. Oyuncuları heyecanlandıracak ilginç yapım sayısı iki elin parmak sayısını güç bela geçti. Electronic Arts'ın EA Play'de duyurduğu A Way Out da heyecan yaratan ve fuarın en öne çıkan yapımlarından biri oldu.

İsveçli ünlü yönetmen Josef Fares'in ikinci video oyun çalışması olan A Way Out, şimdiden büyük ilgi gördü ve merak uyandırdı. Oyun 1970'lerde geçen bir hapishaneden kaçış hikayesi ve tamamen özgün bir co-op oynanış sistemine sahip. EA Play'de 5 dakikacık da olsa oynama şansı buldum ve oyunun daha önce oynadığım hiçbir yapıma benzemediğini rahatlıkla söyleyebilirim.

Hazelight Studios tarafından geliştirilien oyunun yaratıcısı ve yönetmeni Josef Fares, Polygon ile oturup konuşmuş ve onlara kısa bir röportaj vermiş. Tüm röportajı buraya tercüme etmeyeceğim ancak Fares'ın bazı ifadeleri gerçekten oldukça iddialı ve oynadığım kadarıyla ben de bu ifadelerin arkasında durabilirim. Tecrübeli yönetmen, "Bu oyunu baştan soanb oynadığınızda daha önce hiç yaşamadığınız bir tecrübe elde etmiş olacaksınız. Bundan sonuna kadar eminim. Böylesine bir co-op oyunu oynamadığınızdan eminim. Eğer yanlış çıkarsam evime gelip tüm kemiklerimi kırabilirsiniz." dedi.

e32017ilkdefa

A Way Out'un asıl oyuncu hedef kitlesi kanepesinde, koltuğunda oturup keyfine bakmak olan oyuncular aslında ki bu da konsol oyuncuları demek oluyor, ancak oyun PC'ye de çıkacak. Ekran her halükarda ikiye ayrılıyor ve bu ekranın ayrılması ile hikaye anlatımına bambaşka bir derinlik ekleniyor. Çünkü sadece ortadan ikiye ayırdım bitti gibi bir durum yok. Duruma göre bu çizgi farklı yerlere gidiyor ve hikayeyi doğrudan etkileyebiliyor. Bu kadar küçük ve basit bir aracın böylesine etkili bir şekilde kullanılması da gerçekten takdir edilmelik.

HİÇBİR ANİMASYON TEKRAR ETMEYECEK

Düşük bir bütçeyle çalıştıklarını belirten Fares, bununla birlikte ekipçe limitlerini zorladıklarını ve ortaya harika bir sonuç çıkaracaklarını söyledi. Daha da fantastik olanı ise Fares'e göre oyunda hiçbir mekanik ve hiçbir animasyon kendisini tekrar etmeyecek. Daha önce böyle bir oyun da yapılmadı ve korkunç bir emekten bahsediyoruz.

Başarılı oyun geliştiricisi, oyunun demosundaki benzin istasyonu bölümüyle ilgili olarak "Bu oynadığınız bölümü yapmak tam üç ay aldı. Sadece bunun için (ki 5 dakikalık bir bölüm) üç ayımızı harcadık. Bir dakikada 300'den fazla animasyon var ve iki oyuncudan sadece biri bu sahneyi oynayabilecek. Geliştiriciler için kabus gibi bir şey bu. Ekibim 'Neden bu animasyonu tekrar kullanmıyoruz?' diye soruyor ve ben de sadece 'Hayır.' diyorum. Oyunda hiçbir mekanik ve animasyon kendisini tekrar etmiyor." dedi. Fares'e hak vermemek elde değil. Bir geliştirici için kabus gibi bir durum gerçekten. 

Fares animasyonlarla ilgili tekrar durumunu da seks yapmaya benzetiyor. Yönetmen dostumuz "Neredeyse seks yapmak gibi bir şey. Bir tane muhteşem tecrübe yaşamak varken yüz tane dandik tecrübeyi tekrar yaşamak ister miydiniz? Hem bir şeyi 10 defa 20 defa yapınca onun tecrübe kısmı çöp oluyor." diyor.

Daha önce Brothers: A Tale of Two Sons'ın yapımcılığını üstlenen Josef Fares'im A Way Out'a güveni büyük gördüğünüz üzere. 

A Way Out'un 2018'in başlarında çıkması bekleniyor. Oyunu PC, PS4 ve Xbox One'da oynayabileceğiz.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum