Destiny 2'nin En Büyük Yeniliği Anlaşılır Hikayesi Olacak

Bakalım Destiny 2'nin kötüsü ne kadar kötü olacak

Destiny'nin en büyük problemlerinden biri ortada oyuncuya bizzat anlatılan bariz bir hikayesinin olmayışıydı. Tamam oyunun wiki sayfalarına baktığınızda 'hikaye' hakkında sayfalarca yazı bulmanız mümkün, oyunun arkaplanında tasarlanmış son derece detaylı bir anlatım var ama oyun bunu oyuncuya yansıtmakta başarılı değildi. Zaten o yüzden bir çok site "oyunu bitirmiş olanlar için hikayeyi özetleyelim" tadında yazılar yayınlamıştı. Düşünsenize, bir oyunu oynuyor, raidler yapıyor, hikaye kısmını güya bitiriyorsunuz ama neler yaşandığını anlamak için bir de hikayeyi okumanız gerekiyor.

İşte tam da bu yüzden Destiny 2'nin direktörü Luke Smith yeni oyundaki en büyük değişikliğin, oyuncuların rahatça takip edebileceği bir hikayeye sahip olması olduğunu söylüyor. Oyunda yalnızca sürükleyici bir ana hikaye bulunmayacak, alt hikayelerle de oyun dünyasını daha iyi anlamamız sağlanacak.

Destiny 2'nin ana hikayesinin ismi Red War. Zaten oyunun tanıtımlarında, posterlerinde falan da bu hikayeye odaklanıldığını görüyoruz ve bunun da merkezinde Destiny 2'nin baş kötüsü, Cabal lideri Ghaul bulunuyor. Oyunlarda ortada bir baş kötü olması güzel bir şey aslında, oyuncuya erişilebilecek bir hedef verir bu. Devasa çevrimiçi oyunları düşünürsek World of Warcraft'ın bu konuda hem şanslı, hem de tecrübeli olduğunu söyleyebiliriz. WoW hikayesinde kötü adamlar son derece ünlü olduğundan "haydi bu sefer Gul'dan'ı indiriyoruz, yeni genişlemede Kil'jaeden'i yere gömüyoruz" falan dendiğinde zaten oyuncuları bir heyecan alıyor ve o kötü adama ulaşana kadar da hikayeyi net biçimde yaşayabiliyoruz. Kendisine baştan yeni bir hikaye yazmak zorunda olan Destiny gibi oyunların ise işi zor, çünkü bizi bu kötü adamın gerçekten kötü adam olduğuna inandırması lazım, bunun için de alt hikayelerin son derece sağlam ve inandırıcı olması gerekiyor.

Destiny 2 benzer bir şeyi The Taken King genişleme paketiyle denemiş ve ortaya bariz bir kötü adam koymuştu. The Taken King'i geliştiren ekibin liderlerinden biri olan Luke Smith, Destiny 2 projesine geçtikten sonra yayınlanan Rise of Iron genişleme paketi ise bu bakımdan yine geri gitmişti.

Smith hikayeye verecekleri önemin oyuna yeni oyunculara çekeceğini de düşünüyor. Red War ana hikayesinin yanı sıra gezdiğimiz dünyaları, gezegenleri, bu gezegenlerde yaşayan düşmanları tanıtacak maceralar da yaşayacağız. Bu maceralar doğrudan Red War ile alakalı olmayacak ve bize başka yan hikayeler anlatacaklar. İşte Smith'in de yeni oyuncu mıknatısı olduğunu düşündüğü şey bu, herkese hitap edecek, merak uyandıracak hikaye parçaları anlatmak.

Destiny 2, PS4 ve Xbox One'da önsipariş verenler için 18-19, diğer oyuncular için ise 21 Temmuz'da beta sürecini başlatacak. Oyunun PC versiyonunun betası ise Ağustos ayı içinde başlayacak. Oyunun PS4 ve Xbox One çıkış tarihi bir gecikme olmazsa 6 Eylül, PC versiyonunun çıkış tarihi ise 24 Ekim olarak belirlenmiş durumda.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum