Araştırmaya Göre Mobil Oyuncuların %40'ı Kazanmak İçin Bot Satın Alıyor

Adjust araştırmasının sonuçları ilginç

Mobil oyunlar dünya çapındaki dijital oyunculuğun %81'ini oluşturuyor ve 2021 yılına kadar her dört kişiden birinin aktif bir mobil oyuncu olması ve mobil oyunlara 180 milyar dolar harcanması bekleniyor. Ancak bu büyüme beraberinde app-içi bot sahteciliğinde de bir büyüme getiriyor.

Global bir B2B SaaS (şirketler arası pazarlama, hizmet olarak yazılım) şirketi olan Adjust'ın 21 Şubat - 24 Şubat 2020 tarihleri arasında 500'den fazla ABD'li oyuncunun fikrini alarak gerçekleştirdiği araştırmanın sonuçları oldukça ilginç.

Google'da mobil oyunlar için botlar aratıldığında neredeyse 79.5 milyon sonuç çıkıyor. Adjust, yeni yayımladığı anket sonuçlarında kullanıcıların %41'inin kazanmak için bot satın aldığını ve ortalama 65 dolar harcadığını gösterdi.

  • Katılımcıların %31'i her zaman botlara karşı oynadığını söylüyor.
  • %63'ü botların oyunu, topluluğunu ve oyunun ekonomisini olumsuz etkilediğini söylüyor. Bu şekilde hissedenlerin yaklaşık dörtte üçü (%74) Y kuşağından ve %61'i her gün oyun oynuyorlar.
  • Z kuşağının %12'si ayda 201 dolardan fazla ödüyor, bu da kuşaklar arasındaki en yüksek miktar.
  • e-Marketer raporuna göre ABD'deki mobil oyuncuların büyük bir kısmı kadınlardan oluşuyor ancak ankete katılan ve bot kullandığını söyleyenlerin neredeyse dörtte üçü (%72) erkek ve sadece %28'i kadın.
  • Adjust'ın anketine katılan ve bot kullananların neredeyse yarısı (%48) erkek olduğunu ve %30'su kadın olduğunu belirtti. Oyunlarda bot kullananların yarısı Y ve X
  • kuşağından.
  • Bot satın alan katılımcıların %72'si erkek.

Ayrıca, botlar hakkında hangi ifadelerin kendilerine göre doğru olduğu sorulduğunda:

  • Katılımcıların %39'u botların oyunu herkes için bozduğunu düşünüyor.
  • Katılımcıların %37'si diğerlerinin botları kullanmanın adil olmadığını düşünüyor.
  • %27'si insanların istedikleri zaman bot kullanabilmesi gerektiğini düşünüyor ve %28'i diğer insanlar bot kullandıkça kendilerinin de kullanabileceklerini söylüyor.

Elbette botlara karşı mücadelede faydalı isimler de var, bunlardan biri de ödüllü startup Unbotify. Unbotify CEO'su Yaron Oliker, "Botlar, sadece rekabeti yok etmekle ve oyun deneyimini etkilemekle kalmıyorlar, ayrıca oyunun iş modeline de zarar veriyor. Öncelikle en değerli kullanıcılarınızı kaybedersiniz ve cironuz azalabilir, hatta itibarınızı kaybedebilirsiniz. İkincisi, botlara para harcayan insanlar app-içi alışveriş yapmıyorlar, bu da app cirosunun azalmasına yol açıyor.” diyor.

YORUMLAR
ocelot1789
23 Nisan 2020 13:50

Bot koymaları önemli. Hem Store'da otomatik olarak 50 milyon-100 milyon oynayanı görüp millet abanıyor hem matchmaking uzun sürmüyor. Saf insan kitlesiyle mobil kitlenin başarı tatminliğini de kaybedersiniz. :d

Parolamı Unuttum