Bir Zamanlar XCOM Adında Bir Oyun Vardı

Yeni bir isimle karşınıza çıkarsa şaşırmayın

XCOM için işler iyice karmaşık bir hal aldı. 2K Marin'in FPS olarak yeniden tasarladığı XCOM aslında 6 Mart 2012'de çıkacaktı. Kaldı ki oyun duyurulduğunda ortada henüz XCOM: Enemy Unknown yoktu. Daha sonra XCOM'un, 2013 mali yılı içinde piyasada olacağı söylendi. Sıkıldınız biliyorum ama ardından oyun bu defa 2014'ün ilk aylarına ertelendi.

2012 Ekim ayında sızdırılan ekran görüntülerinde oyun 1. şahıs kamera açısından 3. şahıs kamera açısına geçiş yapmış olduğunu gördük ki henüz o konuda da kesinlik yok. Kesinliğe kavuşmayan bir diğer konu ise oyunun hangi platformlara çıkacağıydı. Xbox360 ve PS3 platformlarına çıkacağı söylenen oyunun PC için gelip gelmeyeceği hala belirsiz.

Bu kadar badirenden sonra oyunun artık iptal haberini alacağımızı düşünürken 2K Marin cephesinden yeni söylentiler geldi bugün. Söylentiler şirketin oyunun isminde değişikliğe gidebileceği yönünde. "The Bureau" oyunun yeni ismi olabilir. Take-Two, thebureau-game.com, thebureau-game.net ve whathappenedin62.com alan isimlerini satın aldı.

Uzun zaman oldu, oyunun konusunu hatırlatmak gerekebilir. Yeniden yapım XCOM, X-COM: UFO Defence'in öncesini konu alıyor ve 1962 yılında FBI ajanının başından geçenleri anlatıyor.

YORUMLAR

Bioshock Infinite’i Kendinize Göre Özelleştirin

Bu teknik ayarlarla oyunun hoşunuza gitmeyen yanlarını düzeltebilirsiniz

Bioshock Infinite’i Kendinize Göre Özelleştirin

Tabii ki size bunun için bir program önermeyeceğiz. Önereceğimiz şey bundan daha az zahmetli. Üstelik %100 güvenli. Merak etmeyin, size vereceğimiz ipuçları, geçilemeyen giriş sekanslarını geçmenizi sağlayarak size 38 saniye kazandıracak, fare hassasiyetini tam istediğiniz gibi ayarlamanıza izin verecek ve oyundaki görüş açınızı istediğiniz gibi ayarlayabileceksiniz.

Bunun için tek yapmanız gereken, %USERPROFILE%\My Documents\My Games\BioShock Infinite\XGame\Config\ içinde bulunan dosyalara bizim direktifimiz doğrultusunda ufak müdahalelerde bulunmak. Tabii bunları yapmadan önce söz konusu dosyayı başka bir yere yedekleyin ki, yanlış bir durum söz konusu olduğunda oyunu silip tekrar yüklemeye gerek kalmadan düzeltebilesiniz.

Intro videolarını geçebilmek için;

Klasör içinde XEngine.ini dosyasını wordpad ile açın.

StartupMovies=2KLogoSweep720p2997
StartupMovies=IrrationalLogoTest
StartupMovies=UE3AnimatedLogo_ProRes
StartupMovies=AMDLogo720p

 

Satırlarını bulup, şunlarla değiştirin;

;StartupMovies=2KLogoSweep720p2997
;StartupMovies=IrrationalLogoTest
;StartupMovies=UE3AnimatedLogo_ProRes
;StartupMovies=AMDLogo720p

 

Yani her satırın başına noktalı virgül koyun. Kapatırken kaydetmeyi unutmayın.

Görüş açısını (FOV) ayarlamak için;

Bu sorun için bir yama geleceği belirtilse de, onu beklemeden kendi işinizi kendiniz halledebilirsiniz. XUserOptions.ini dosyasını bulup yine wordpad ile açın. MaxUserFOVOffsetPercent=15.000000 satırını bulun (oyun normalde 15 derecelik bir görüş açısı sunduğu için, değer bu şekilde) ve değeri 100 ile değiştirin. Alternatif olarak 90 derecelik bir görüş açısı isterseniz, değeri 28.5’e ayarlayın ve oyun içi ayarlardan kaydırma çubuğunu maksimuma getirin.

Fare hassasiyetini ayarlamak için;

Normalde bu özelliği oyun içindeki seçeneklerden ayarlayabiliyorsunuz ancak bu yöntem ile minimum ve maksimum değerleri istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz. Yine aynı klasör içinde XUserOptions.ini dosyasını wordpad ile açın. MinMouseLookSensitivity=0.100000 ve MaxMouseLookSensitivity=4.000000 satırlarını bularak değerleri size uygun gelecek şekilde ayarlayabilirsiniz.

Bunun yanında bir de “1999 modu” var ancak onu zaten daha önceki haberimizde açıklamıştık.

Umarız bu ipuçları işinize yarar. Eğer işlemlerden sonra istediğiniz sonucu elde edemiyorsanız sakin olup herşeyi aynı yaptığınızdan emin olun. Ve ne olursa olsun, dosyalarda değişiklik yapmadan önce bir yedeğini almayı unutmayın. BioShock Infinite de neyin nesi diyorsanız buyurun İlk 10 Dakika videomuza!

Metro: Last Light Son Yılların En İyi Gözüken Oyunu!

Huw Beynon'dan iddialı açıklamalar...

Metro: Last Light Son Yılların En İyi Gözüken Oyunu!

Görünen o ki yapımcılarının Metro: Last Light'a olan güveni tam. Kısa süre önce yayınlanan videosu ile dikkatleri tekrar üzerine çeken oyun için çeşitli açıklamalarda bulunan Deep Silver marka müdürü Huw Beynon, Metro: Last Light'ın piyasadaki en iyi gözüken yapımlardan biri olduğunu söyledi.

THQ'nün Şubat ayındaki iflasının ve bunun ardından etrafı saran belirsizliğin son derece ilginç bir manzara yarattığını belirten Beynon, Deep Silver'ın oyuna karşı olan heyecanı ve hevesinin kendilerini çok etkilediğini söyledi. Bu olumlu hava nedeniyle THQ'dan Deep Silver'a geçişin son derece yumuşak olduğuna da değinen Metro: Last Light yapımcısına göre oyunun vurucu etkisi kendini -geliştirme sürecinde ana platform olarak boy gösteren- PC'de gösterecek. Bu açıklamalardan sonra konsol sahiplerini kötü düşünmemeye davet ediyoruz ki Beynon'un da açıklamasına bu yönde devam ediyor.

Metro: Last Light'ın Xbox 360 ve PlayStation 3'te de son derece hoş gözüktüğünü ancak PC'nin donanım kapasitesi nedeniyle elbette gözle görülür bir fark olduğunu belirten Beynon, "Gelecekte oyunun PlayStation 4 versiyonunu görecek miyiz?" sorusuna ise bunun bir iş kararı olduğunu, önümüzdeki zamanın ne göstereceğinin belli olmadığı yanıtını verdi.

Bethesda, Haziran’da Dijital Etkinlik De Düzenlemeyecek

Sonraki ayları bekleyin diyorlar

Bethesda, Haziran’da Dijital Etkinlik De Düzenlemeyecek

Corona virüs salgını nedeniyle iptal edilen E3 sonrasında çeşitli firmalar kendi dijital etkinliklerini düzenleyeceklerini duyurmuşlardı. Görünen o ki Bethesda cephesinde planlar bir miktar değişmiş, bu takvimde bir program planlamadıklarını duyurdular.

Bethesda'ın Halkla İlişkiler ve Pazarlama Başkan Yardımcısı Pete Hines, Twitter hesabından yaptığı paylaşımda; “Pandemi nedeniyle karşılaştığımız birçok zorluk göz önüne alındığında, Haziran ayında dijital bir etkinliğe ev sahipliği yapmayacağız. Oyunlarımız hakkında paylaşacağımız heyecan verici birçok şey var ve önümüzdeki aylarda sizlerle daha çok şey paylaşmayı sabırsızlıkla bekliyoruz” diyor.

Yıllardır geliştirilme sürecinde olan Starfield, iki yıl önceki E3’te duyurulan ve kendisinden halen şöyle tatmin edici bir bilgi alamadığımız Elder Scrolls VI, Tango Gameworks tarafından geliştirilen ve Bethesda'nın dağıtımcılığını üstlendiği Ghostwire: Tokyo gibi oyunlardan yeni bilgiler paylaşılması için bir süre daha beklememiz gerekecek gibi görünüyor.

Yılın ikinci yarısında düzenlecek programda yeni bir Wolfenstein veya Dishonored oyunu da duyurulur mu, ne dersiniz?

Parolamı Unuttum