Geçtiğimiz sene Eylül ayında ansızın geldi Telltale Games'in kapanma haberi. Stüdyonun çeşitli sıkıntılar yaşadığını farkındaydık ama bu şekilde bir anda kapılarını kapatmaya karar vereceğini, bir çok kişinin işsiz bırakılacağını tahmin edememiştik. Üstelik o dönemde yaşanan gerçekten de ciddi sansasyona yol açtı, çalışanlara tazminat ödenmeden sözleşmeleri doğrudan fesh edilmişti, sonrasında Telltale'e bu yüzden dava açanlar da oldu.
Oyun dünyasından kaliteli belgeselleriyle tanıdığımız Noclip, son çalışmasında Telltale Games'de kapalı kapılar ardında neler döndüğünü, stüdyoyu bu duruma getirenlerin neler olduğunu araştırmış.
Noclip kurucusu Danny O'Dwyer 50 dakikalık "Telltale: Oyunların Ardındaki İnsan Hikayeleri" belgeselinde Telltale'den dört eski çalışanla görüşmüş: bunlar Kent Muddle (Sinematik Sanatçısı), Emily Grace Buck (Hikaye Tasarımcısı), Caroline Liddick (Topluluk Medya Yöneticisi) ve Paul Mastroianni (Yönetici Asistanı). Bu dört kişinin hikayelerinden yola çıkan belgesel, Telltale'deki çalışma koşullarına da ışık tutmuş.
Belgeseli izlerken Telltale'deki en büyük sorunun yönetimden kaynaklı olduğunu görebiliyorsunuz. Muddle, yönetimin yaratıcılığı engelleyici tutumlarını anlatmış: "Telltale'deki en büyük problem iyi olduğunu düşündüğünüz şeyi yapamıyor olmanızdı, yöneticilerin iyi olduğunu düşündükleri şeyi yapmak zorundaydınız" diyor Muddle.
Telltale'deki crunch kültürü de şikayetlerin odağında. Buck "70, 80, hatta arada bir 90 saatlik çalışma haftalarıyla karşılaşıyorduk" demiş. İş yükünün azaldığı 40 saatlik haftalarda ise "Haftasonları da dahil her gün gece 11'e kadar ofiste olmaya alışınca 40 saat resmen dinlendirici geliyordu" diyerek paylaşıyor düşüncelerini Emily Grace Buck. Bu yoğun çalışma saatlerinin çalışanlar arasında özel bir bağ oluşturduğunu söyleyen Liddick ise "bu kadar stresli bir yerde çalıştığınızda, herkesle çok çabuk kaynaşıyorsunuz" demiş.
Noclip'in Telltale belgeselini aşağıda izleyebilirsiniz: