Cyberpunk 2077 önümüzdeki dönemin merakla beklenen aksiyon-rol yapma oyunları içinde zirveye aday olanlardan (her ne kadar yapımcılar oyunu tanımlamak için daha farklı bir ifadeye yönelmiş olsalar da). Haliyle oyundaki rol yapma kısmıyla ilgili konular merak ediliyor, yapımcılara bu konular hakkında sorular yöneltiliyor, değerlendirmeler yapılıyor.
Bu konulardan birisi de oyundaki ahlaki tercihler meselesi. RYO’ların genelde ahlak konusunu NPC davranışlarını, karakter görünümünü ve oyun sonunu etkileyen bir sistem olarak ele aldıkları görülür. Bunu yaparken bir yandan dünyanın tamamen siyah veya beyaz olmadığını, grinin tonları bulunduğunu göstermek amaçlanırken, bir yandan da oynanışa ilişkin bir sınır çekmek de hedefleniyor olabilir. Mesela aldıkları kararların veya eylemlerinin bir sonuç doğurmadığını gördüğünde bazı oyuncuların deneyebilecekleri çok farklı tercihler (örneğin tüm NPCleri öldürmek, her yere zarar vermek, hep olumsuz tercihler üzerinden ilerlemek vs. gibi) bu sayede frenlenmiş olabilir.
CD Projekt, Cyberpunk 2077 için böyle bir ahlak sistemi kullanıp doğru ile yanlışı bir oyun mekaniği ile ayırmaya ihtiyaç duymamış. Elbette tercihlerin sonuçları olacak, aksi halde bir rol yapma oyunu olarak değerlendirmek zor olur :) Ama söz gelimi para için bir karaktere zarar vermek gibi konuların doğru olup olmadığı tamamen oyuncunun değerlendirmesine bırakılmış bir şey, oyun bununla ilgili bir değerlendirme yapıp önümüze bir tablo çıkarmayacak. Dolayısıyla, oyuncular oyun tarafından doğru olarak değerlendirileceğini düşündükleri davranışları yapmak, tercihleri seçmek durumunda kalmayıp daha özgür kararlar verebilecekler.
Bu tercihin nasıl sonuçlar doğuracağını, oyunun bize nasıl bir deneyim yaşatacağını görmek için 16 Nisan 2020’ye kadar bekleyeceğiz. Takipteyiz.
Sanırım olması gereken de bu. Ancak oyuna nasıl yedirilebilir tam kafamda oturtamadım.