10 da yetmez 100 tane...
Devamını okuStanley Parable çok güzel ama bir o kadar da tuhaf bir oyundu. Bu tuhaf oyunun bir de kendisi kadar tuhaf bir başarımı vardı: "Go Outside", yani Dışarı Çık.
Bu başarımı almak için oyunu bir kez çalıştırmak, sonra da 5 sene boyunca oyuna dokunmamak gerekiyordu. Yani 5 sene dolmadan oyunu çalıştırdığınızda sayaç resetleniyor ve başarımı almak için bir 5 sene daha beklemek gerekiyordu. Oyunun kendisini düşününce o zamanlar için değişik ve bir nevi anlamlı bir başarımdı aslında. İnternette bu başarımı almak için takvim tutanlardan tutun da geri sayım yapanlara kadar çok çeşitli mesajlar bulabilirsiniz.
Tabii bunu kazananların önemli bir kısmının hile yaptığını da söylemek lazım, o yüzden oyunun Steam'deki başarım oranı %12.5 civarında.
Crows Crows Crows, aynı başarımı Stanley Parable Ultra Deluxe'e de koydu ama bu sefer süreyi daha da artırarak. "Super Go Outside" ismindeki bu başarım için Ultra Deluxe'u kapadıktan sonra 10 yıl boyunca hiç dokunmamak gerekiyor. Yani bu başarımı alabilmek için en erken tarih 2032 yılı.
Ama Steam'de baktığınızda bu başarımı sahip olan oyuncu yüzdesi %3'ü geçmiş durumda, tabii ki hile ile.
Bu duruma kızan Crows Crows Crows şu mesajı paylaştı:
"Yalnızca oyunu değil, kendinizi de kandırdınız.
Büyümediniz. Kendinizi geliştirmediniz.
Bir kısayolu kullanıp hiçbir şey elde etmediniz.
Bomboş bir zafer kazandınız.
Hiçbir şeyi riske atmadınız ve hiçbir şey elde etmediniz.
Farkı anlayamıyor olmanız çok üzücü."
Bu mesaj Can'ın da hatırlattığı üzere Sekiro zamanı ortaya çıkmış ve popüler olmuş bir meme. PCGamer yazarlarından birinin "Sekiro'yu hile kullanarak bitirdim ve pişman değilim" tadındaki makalesinin ardından bir Twitter kullanıcısı kendisine bu sözlerle yüklenmiş.
Crows Crows Crows'un bu mesajı espri amaçlı paylaştığını düşünmüyorum şahsen, %3'ten fazla oyuncunun hile yaparak böyle özel bir başarımı elde etmesi herhalde onların da çok hoşuna gitmemiştir. Meme'yi kullanmak için süper uygun bir fırsat yakalamışlar ama :)
Zaten ekip daha sonra "bu mesajınız zaman yolculuğu yapanlara karşı ayrımcılık yapıyor" şeklindeki cevaba da bilimsel bir açıklama getirerek zaman yolculuğu yapan bir oyuncunun bu başarımı almak için spesifik aşamalardan geçmesi gerektiğini anlatmış ve "Oyuncuların %3.3'ünün bunu yaptığını hiç sanmıyorum ahbap" şeklinde bir yorum da yapmış.
Stanley Parable'ın özü zaten yap denileni yapmamaktan oluşuyor. "Hileyle" başarımı almak da manidar oluyor haliyle. İlginç bir çıkış olmuş