Ghost of Tsushima Hakkında Bildiğimiz Her Şey

Tsushima’nın Hayaleti bizleri çağırıyor

Playstation 4’e özel oyunlar serisinin son üyesi olacak Ghost of Tsushima, Temmuz ayında oyun severlerle buluşacak. Evi, Tsushima Adası Moğol istilasına uğrayan kahramanımız Jin’in samuraylıktan ninjalığa uzanan hikayesine şahitlik etmek için sabırsızlanırken, bugüne kadar oyun hakkında öğrendiklerimizi derleyelim istedik.

Çıkış Tarihi:

Ghost of Tsushima da erteleme gören oyunlar arasında yerini almıştı. Özellikle The Last of Us Part II için açıklanan son erteleme, bu oyunun çıkış tarihinin de sarkabileceğini akıllara getirmişti. Neyse ki o kadar büyük bir erteleme görmedi, 17 Temmuz 2020’de çıkışını gerçekleştiriyor.

Fiyatı Ne Kadar?

Ghost of Tsushima’nın standart sürümü 429 TL’den, Digital Deluxe sürümü ise 489 TL’den ön siparişe sunuldu.

Koleksiyon Versiyonu:

Tahmin edilebileceği üzere Ghost of Tsushima’nın da bir koleksiyon versiyonu bulunuyor. Koleksiyoner versiyonunda oyuna ek olarak, Sakai Maskesi, kumaş üzerine işlenmiş oyun haritası, Sashimono Savaş Arması, Furoshiki, Dark Horse tarafından hazırlanan 48 sayfalık mini sanat kitabı ve oyun için ek içerikler yer alıyor. Oyun içi içerikler ise; 1 teknik puan, Charm of Hachiman’s Favor, Hero of Tsushima seti, yönetmenin yorumu (ünlü bir Japon Tarihçi tarafından oyunun dünyası gerçekte yaşananlar ile kıyaslamalı olarak anlatılıyor) ve PS4 dinamik samuray teması şeklinde sıralanmakta.

Kahramanımız Jin Sakai:

Oyunumuz, 13. Yüzyıl sonlarında oyuna adını veren Tsushima Adası’nda geçiyor. Moğol seferlerinin hedefinde Japonya var ve Japonya’nın pek çok bölgesi gibi Tsushima Adası’da Moğol saldırılarından payını alıyor. Adanın işgalinin ardından yaşananlar, yıllar boyunca bir samuray olarak yaşayan Jin Sakai’nin büyük bir kırılmayla bir ninjaya dönüştüğünü, Moğollardan adaya ve ada halkına yaptıklarının hesabını sormak üzere bir maceraya atıldığını görüyoruz.

Jin, disiplininin dışına çıktığı için eski dostlarının da eleştirisine muhatap olsa da sonuçta ada halkı için kurtarıcı rolüne bürünebilecek tek kişi de o gibi görünmekte. Oyunda, müttefiklerimizle anlaşmazlıklar yaşayabileceğimiz, hatta işler beklendiği gibi gitmezse çatışma durumuna da gelebileceğimiz söyleniyor. Ama elbette esas düşmanımız belli; Jin’in hedefinde Moğol kumandan Khan ve onun orduları var.

Yapımcıları, oyunun tarihi bir olaydan yola çıkmakla birlikte sonuç olarak bir kurgu olduğunu ve tarihi gerçekleri yansıtmak gibi bir misyon üstlenmediğini belirtiyorlar. Samuray denildiğinde zihnimizde canlanan imgeyi oyuna yansıtmak yönündeki tercihleri buna bir örnek teşkil ediyor. Oyundaki zırhları, giyim kuşamı ile samurayımız aslında 13. Yüzyıldaki samuraylardan ziyade daha sonraki dönemlerde, 16.-17. Yüzyıllarda yaşayan samuraylara benziyor. Yani tutup da “Ama bu o dönemdeki samuraylara benzememiş” diye eleştirmek çok da makul bir eleştiri olmaz.

Öte yandan, özellikle kılıç kullanımı başta olmak üzere silahlar konusunda profesyonellerden destek alınmış ve böylece olabildiğince gerçekçi bir deneyim sunulmaya çalışılmış durumda.

Oynanış:

Oyunun çatışmaya yönelik kısımlarında temel olarak 2 yöntemi benimseyebileceğimizi görüyoruz: Samuray ve Hayalet. İsimleri zaten kendilerini gayet iyi ifade ediyor. Savaşçı stili olan 'Samuray'da, gözü kara bir şekilde düşmanın ortasına dalarken, hayalet stilinde gizlilikle ilerleyeceğiz.

Oyunun temasına uygun bir silah çeşitliliği bulunuyor. Ana silahlarımız yay ve kılıcın yanında, çeşitli el bombalarına da yer veriliyor. Ayrıca Jin’in bir kancası da var, böylece binalar veya ağaçlar arasında salınıp düşmanların tepesine binmesi mümkün olacak.

Tanıtım videolarında, Jin’in düşmanlarıyla çatıştığı sahnelerde farklı kılıç hamleleri ve duruşların kullanıldığını gördük. Bazı hamlelerin ve duruşların, dayanıklılığı (stamina) daha hızlı tükettiği ve bu nedenle hamlelerimizi de düzgün bir şekilde tasarlamamızın önem arz edeceğini görebiliyoruz.

Haritada dolanmak ve keşif ile ilgili kısımlarda ise; bir yandan rüzgârı yardıma çağırabiliyor bir yandan da görsel işaretlerden istifade edebiliyoruz. Örneğin, dumanların yükseldiği bir noktayı gördüğünüzde buraya yönelerek ya da bir kuşu veya tilkiyi takip ederek belki bir yan görev veya halihazırda gerçekleştirmekte olduğunuz görev ile ilgili bir bilgiye ulaşabileceksiniz.

Fotoğraf ve Sinema Modu:

Oyun için yayınlanan son videoda (State of Play gösterimi) fotoğraf moduna ilişkin bazı bilgiler de paylaşıldı; gayet hoş detaylara sahip olduğunu gördük. Renk filtrelerinin yanında derinlik ayarı, belirli nesnelere odaklanma gibi özellikler sunulurken, Jin’in duygusal durumunu veya rüzgârın yönünü ve hızını da değiştirebileceğimizi, uçuşan parçacıkları seçebileceğimizi görüyoruz. Hatta oyun müziklerinden dilediğimiz bir parçayı da arka planda dinleyebiliyoruz. Oyunun çıkışının ardından bol bol fotoğraf paylaşılacağını tahmin etmek zor değil :)

Son fragmanda buna ek olarak bir de sinema modu gösterildi. Siyah-beyaz filtre ile oyunumuz tam bir klasik samuray filmine dönüşüyor.

Ek Paket(ler) Olacak Mı?

Bugüne kadar bu yönde herhangi bir açıklama yapılmış değil. Dolayısıyla, mevcut bilgi ek paketlerin olmayacağı yönünde. Ama önümüzdeki dönemde bu yönde bir adım atılırsa da çok şaşırtıcı olmaz.

Hangi Dil Seçeneklerine Sahip Olacak?

Oyun İngilizce seslendirmenin yanında Japonca ve Moğolca seslendirme de sunacak. Hatta yapımcıları Japonca seslendirmelerin daha dramatik bir tecrübe sunduğu görüşünde. Ülkemiz oyuncularını ilgilendirebilecek bir detay ise, oyunun Türkçe altyazı seçeneğini de içermesi.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum