Neler olmuş, neler?
Devamını okuHitman serisinin World of Assassination üçlemesi, bu yılın başında çıkış yapan Hitman 3 ile noktalandı; oyunun gerek incelemelerde başarılı bir performans sergilediğini gerek oyun severlerden gayet olumlu tepkiler aldığını söylemek mümkün. Görülen o ki bu tablo satış performansına da yansımış durumda.
IO Interactive CEO’su Hakan Abrak, Gamesindustry.biz ile gerçekleştirdiği röportajda, Hitman 3’ün serinin en iyi ortalamaya sahip oyunu olmanın yanında aynı zamanda en karlı oyunu olduğunun da altını çiziyor. Paylaşılan bilgiye göre Hitman 3, Hitman 2’ye göre ticari anlamda %300 daha başarılı olmuş.
World of Assassination üçlemesinin ilk oyunu Square Enix’in beklentilerini karşılayamamış, bunun sonucunda IO Interactive ile Square Enix’in yolları ayrılmıştı. Üçlemenin finali, ilk haftasında maliyetini karşılamış ve kara geçmişti; takip eden dönemdeki satışlarıyla da serinin rekorunu kırmayı başardığı görülüyor.
Hakan Abrak, “IO olarak nasıl yapılacağını iyi bildiğimiz bir şey varsa o da bir Hitman oyunudur. Bu ‘Ben Kung Fu biliyorum’ demek gibi, biz Hitman’in biliyoruz” diyor; ne kadar da güzel bir benzetme yapmış öyle :)
Hitman serisinin bu başarıısı, IO Interactive’in elini de rahatlatmış belli ki, üçüncü bir stüdyo kurduklarını, IO Barcelona’nın açıldığını da duyurdular. Kopenhag ve Malmö’deki stüdyolar gibi bu stüdyo da IO’nun James Bond oyunu Project 007’nin geliştirilme sürecinde yer alacak, aynı zamanda henüz duyurulmayan yeni bir IP üzerinde de çalışmalara katkı sunacak.
IO Interactive’in önümüzdeki dönemde imza atacağı çalışmaları merakla bekliyoruz, yakından takipteyiz.