İş başa düştü
Devamını okuSega ve Amplitude Studios işbirliği ile yapılan 4X strateji oyunu Humankind'dan yeni bir video geldi. Bu videoda yapımcı ekip dikkatimizi oyunun kilit mekaniklerinden biri olacak biyomlar ve arazilere çevirmiş. Strateji severlerin merakla beklediği oyunda bu etkenler, "daha önce hiçbir oyunda olmadığı kadar" önem arz edecek.
Aşağıda görebileceğiniz videoda Amplitude Studios'un önde gelen isimleri ile birlikte oyunun arazilerinde ilginç bir yolculuğa çıkıyoruz. Henüz alfa öncesi süreçte olan oyunda kendi uygarlıklarımızı yaratabilecek ve şehirlerimizi kurabileceğiz. Oyunun 4X strateji efsanesi olan Civilization serisine direkt rakip olacağı da ortada.
Oyunun teknik sanat yönetmeni Mathias Gregoir bölgelerden bahsederken, amaçlarının tamamen realistik bir dünya yaratmak olmadığının altını çiziyor. Buna rağmen yaptıkları tasarımları mantık çerçevesinde şekillendirdiklerini belirten Gregoir, bulunan arazilerin yerel bitki örtüsünü ve çevre oluşumlarını etkileyeceğini vurgulamış.
Bu tasarımlar oyunun gerçekçiliğini artırırken, temel savaş mekanikleri gibi durumlarda da ön plana çıkacak. Oyuncuların stratejisini bu bölgelere göre kurması gerektiğini vurgulayan sanat yönetmeni Aurelien Rantet, bu bölgelerin işleyişini de ilginç bir örnek ile anlatıyor.
Örneğin vadilere giren Gözcü birimleriniz bulundukları bölgenin arkasını göremiyor. Bunun için biriminizi bulundukları vadiden çıkarmanız gerekiyor. Yüksek bir tepeye ulaştığınızda ise görüş mesafeniz artıyor. Buna ek olarak bazı birimler belirlenen tepeleri aşamazken, bazıları sorun yaşamadan bu görevi yerine getirebiliyor. Haliyle bu durum bizleri -özellikle savaş esnasında- en doğru stratejiyi seçmeye itecek.
Bu duruma en iyi örnek videoda 1:28'de karşımıza çıkıyor. Tamamen beyazlı askerler tarafından etrafı sarılan kırmızılı askerler, yüksek bölge avantajlarını da kaybettikleri için içerisinde bulundukları bölgede savaşmak ve kaybetmek zorunda kalıyorlar.
Biyomların oyun içerisindeki etkisi bunlarla da sınırlı değil. Bulunduğunuz biyomlar sıcaklık ve nem oranını da önemli şekilde etkileyecek. Bu sebeple farklı biyomlarda farklı doğal kaynaklar görülebilecek.
Humankind'ın 2020 yılında çıkması bekleniyor.