Monolith'in oyun hakkında yaptığı yayını izledik ve üç gün gecikmeli de olsa canlı yayında önemli olan kesimleri sizler için derlemeye karar verdik. Pek çoğumuz büyük bir heyecanla bekliyoruz bu oyunu ve Monolith de kafalardaki soru işaretlerinden bazılarına yanıt verdi.
Yayının toplam süresi 1 saat 52 dakika ve tahmin edebileceğiniz üzere İngilizce. Ben sadece kilit konulara değinmek ve ilgimizi çekecek detaylara değinmek istiyorum. Yayının tamamını izlemek isteyen arkadaşlar bu linke tıklayarak Monolith'in Shadow of War yayınına ulaşabilir. Yayın sırasında, konuşma alanında neredeyse herkesin Az-Laar'ı anması ve onun geri gelmesini istemesi de oldukça eğlenceliydi. Az-Laar yanımızdaki "Demolisher" sınıfından devasa Troll/Ork karışımı arkadaşımızdı. Bu derlemede Reddit'ten "malickadriangerlach" isimli kullanıcının emeği de çok büyük. Kendisine ne kadar teşekkür etsek az.
Geçelim öğrendiğimiz şeylere;
1- Oyunda bazı bölgeleri kaleleri fethederek açacağız. Kaleleri ele geçirmeden bu yeni bölgelerde oynama şansımız olmayacak. Bu yeni bölgeler Shadow of Mordor'dakinden de büyük ve her birinde yeni ana görevler ve yan görevler bulunacak. Kaleyi ele geçirdikten sonra yerleştirdiğimiz Overlord'a göre bu bölgeler değişiklik gösterecek ve buna göre yeniden şekillenecek.
2- Savaş esnasında Ork'larımızı kurtarma seçeneğimiz olacak. Yaralanma seviyelerine göre yardımlarına koşabileceğiz. Muhtemelen delikanlılık ve çetin cevizlik oranına bağlı olarak iyileşen elemanımız savaşmaya devam edecek ya da geri çekilecek, kendisini başka savaşlara saklayacak. Böylece yanımızda daha güvenilir isimler bulundurmayı tercih edeceğiz.
3- Uruk'larımızdan kendimize özel koruma yapabiliyoruz. Boss savaşları sırasında da onların yardımını isteyebiliyoruz ki bunu 16 dakikalık oynanış videosunda da gördük. Bizi savaşırken görürlerse ve yakınlardaysalar da kendi kendilerine desteğe koşacaklar. Bu ilk oyunda da vardı gerçi, ancak yapay zekanın çok daha iyi olduğunu söylediler. İlk oyundaki gibi bazen 10 metre ötemizde olup da bizi görmezden gelmeyecekler yani.
4- Uruk'larımızın bize ihanet etme ihtimali tamamen aldığımız kararlara bağlı. Uruk 1, Uruk 2'den nefret ediyorken biz Uruk 2'nin rütbesini artırırsak Uruk 1 bize kıl olmaya başlıyor. Uruk 1'i kızdıracak şeyleri yapmaya devam edersek bize ihanet ediyor ve Sauron'un saflarına katılıyor. Buna ek olarak savaşlarda bize en çok yardımı dokunan Uruk'lara rütbe atlatmazsak ve alakasız kişileri tepeye koyarsak gene alınabiliyorlar. Bunlara ek olarak onları savaş alanında yaralı bir şekilde terk edersek veya onlar olmadan kaçarsak yine bize olan saygı ve sevgileri düşüyor. İhanete giden yolun kapısını açmış oluyoruz. Ama bu her Uruk bize ihanet edecek demek değil. Bazıları bizimle kırılmaz bağ kurabilecekmiş.
5- Bazı Uruk'ları kontrolümüz altına almadan safımıza katabileceğiz. Bizim yaptığımız işleri beğenip, saygı duyan veya Sauron'dan ölümüne nefret eden Uruk'lar bize katılabiliyorlar.
6- Oyunda yaklaşık 20 kale var deniliyor. Yayın sırasında kalelerden bahsettikleri sırada 20'den fazla kırmızı ışık haritada parlıyor. Ancak bu kadar çok kale yapacaklar mı emin olamadım. Bu iki veri biraz tesadüfen denk gelmiş olabilir. Bazıları kaleden ziyade kale yavrusu olabilir. Yine bunları da ele geçirebiliyoruzdur, ancak asıl kale savaşı tadında olmayabilirler.
7- Kalelerimize saldırı yapılabilecek ve savunan tarafta olabileceğiz.
8- Yüzük Tayfları oyunda yer alacak ve onlara karşı savaşabileceğiz. Ancak muhtemelen açık dünyada karşımıza çıkmayacaklar ve sadece ana görevler ya da yan görevlerde yer alacaklar.
9- Ejderler açık dünyada yer alacak ve sürülebilir olacaklar. Oyun, ejderleri kullanmada bize %100 özgürlük sunacak.
10- Uruk'larımızı eğitip onları bir sınıfa kazandırabileceğiz. Aynı zamanda onları geliştirebileceğiz de. Beast Master denilen ve daha küçük yaratıkları kontrol edebilen bir sınıfı Beast Lord'a terfi ettirirsek Graug ve Ejder gibi yaratıkları kontrol edebilecek. Oynanış videosunda da bir Ejder Lordu'na karşı çıkmıştık. Uruk'ların sınıflarına bağlı olarak pek çok farklı geliştirme seçeneği yer alacak.
11- 16 dakikalık oynanış videosunda ölümsüzlük açıkmış. Üstelik sınırsız ok, sınırsız mana yenilenmesi ve sınırsız infaz da açıktı. Yani oyunun dövüş sistemi tıpkı ilk oyundaki gibi zor olacak ve oynanış o videodaki kadar kolay olmayacak, gerçi ben buna zaten parmak basmıştım. Sadece 16 dakika boyunca sürekli ölen birilerini görmemizi istemedikleri için böyle yapmışlar. Asıl amaç yenilikleri tanıtmakmış.
12- Kalemizi geliştirebiliyor ve savunma sistemlerini de değiştirebiliyoruz. Oynanış videosundaki kaleyi baştan aşağı değiştirebiliyoruz. Seçtiğimiz Overlord'a göre de başka değişiklikler oluyor. Savunmada mancınık taşıyan Graug'a, ejderlere kadar her şeye sahip olabiliyoruz. Son seviye bir kaleyi düşmanın ele geçirmesi oldukça zor. Üstelik son seviye bir kalede daha fazla ele geçirme noktası olacak ve daha fazla Warchief'i kale savunmasına atayabileceğiz.
13- Talion'ın sakalı geri dönecek!
14- Uruk'ların güçlü yönleri de zayıf yönleri de dövüş mekaniklerinde kilit rol oynayacak. Ateşe dayanıklı olmayan bir Uruk çat diye bir ateş saldırısında ölebilecek (Az-Laar :/). Maruz kaldığı saldırıya dayanıklı olan Uruk'lar ise çok fazla etkilenmeden savaşa devam edebilecek.
15- İlk oyundakinin aksine bu oyunda yara, bere izleri daha detaylı ve farklı şekilde olacak. Herkesin yaraları aynı olmayacak. Ejder tarafından katledilen ancak ölümü aldatan bir Uruk'un o eski halinden eser kalmayacak. Kılıç vb. ile öldürülen Uruk'larda da farklı farklı yara izleri olacak, eğer geri dönerlerse vücutlarının çeşitli yerlerindeki yaraları göreceğiz.
16- Overlord'ları öldürmek zorunda değiliz, ancak oynanış videosunda bir hayli havalı bir sahne olduğu için arkadaşı tamamen elimine etmeyi tercih etmişler. Üstelik Overlord'u değiştirerek dünyaya olan etkisini de göstermek istemişler. Hatırlayacağınız üzere kendi Overlord'umuzu atadığımızda Seregost Kale'si büyük değişikliklere uğramıştı.
17- Talion'ın Uruk'lar ile çok daha fazla iletişimi ve aksiyonu olacak. Hatta bazı Uruk'lar ile duygusal bağ bile kurma ihtimalimiz varmış. Tabii vıcık vıcık duygulardan bahsetmiyorlar. Daha çok güven üzerine kurulu bir sistem. Uruk'lar da birbirlerine karşı duygu besleyebilecekler, ancak bunlar da genel olarak nefret ve saygı üzerine kurulu olacak.
18- Uruk'ların beynini yıkamak ve onları kontrolümüz altına almak içni artık onları yakalamak zorunda değiliz. Bizden çok korkan bir Uruk'u tıpkı videodaki gibi bir anda ele geçirebiliyoruz. Bir diğer yöntem ise onları zayıf hale getirmek. Ancak zayıf hale getirme zaten Shadow of Mordor'da da vardı. Yeni bir şey gibi bahsettiler bundan, neden anlamadım. Başka bir sebep daha olabilir.
19- Eğer Uruk'larınızın seviyesi yüksekse ve güçlülerse bir kaleyi siz olmadan da ele geçirebiliyorlar. Hele ki aralarında yüksek seviye farklı olan bir kaleye salarsanız bu yüksek seviyeli Uruk'u size sadece izlemek kalabilir. Tabii bunun gerçekleşmesi için oyunu uzun süre oynamış olmak gerekli.
20- Balrog oyunda düşman olarak karşımıza çıkacak! Yani o gördüklerimiz bir ara sahneden falan değil. Kanlı canlı bir Balrog savaşı resmen açıklandı.
21- Uruk'ların ait olduğu bölgeye göre karakteristik özellikleri ve sınıf yetenekleri olacak. Bir Uruk bize alevli saldırılar yapabilecekken bir diğeri ise patlayıcılar kullanabilecek. Veya başka bir Uruk, Necromancer sınıfındansa bizim gücümüzü azaltacak alan etkilerine sahip olacak. Bright Lord özelliklerimize dirençli olabilecek.
22- Bir kaleyi ele geçirmek için kalenin tüm Warchief'lerini açık dünyada yakalama ve tarafımıza çekme şansına sahibiz. Bununla birlikte aynı seçenek Overlord için geçerli değil. Yani kaleyi öyle ya da böyle fethetmek zorundayız. Ancak ele geçirdiğimiz her Warchief, kale içerisinde tuzaklar vb. kuracağı için kaleyi ele geçirmek fazla kolay bir hale gelebilir.
23- Uruk'ların bireysel özellikleri ve mental yapıları bile önem taşıyacak. Deli bir Uruk'a kaleyi teslim etmek istemeyeceğiz çünkü savunma planı namına pek bir bilgi sahibi olmayacak. Saldırdığımız kalenin Overlord'u da korkak bir karakter olursa ve bizi görür görmez titrerse daha fazla kan dökmeden onu tarafımıza katabileceğiz. Ancak bu arkadaşı orada Overlord olarak tutmak kötü bir seçenek olacak tabii. Bugün Talion'a diz çöken, yarın gider Nazgul'e pardon abi der neticede.
24- Oyunda her bölgede daha fazla hayvan(daha doğrusu yaratık) olacak. Sayı ve çeşit olarak ilk oyuna oranla daha fazla olacaklar. Bunlardan hangilerine binebileceğiz henüz belli değil. Soğuk bir bölgede Buz Örümceği olacak, çorak bölgelerde de kristal yılan dedikleri bir yaratık olacak. Caragor'lar yapıları itibariyle her hava şartlarında mücadele edebilen yaratıklar olduklarından onları her bölgede göreceğiz neredeyse.
25- Oynanış videosunda da gördüğümüz üzere binek çağırabiliyoruz. Oyunda bir yetenek olarak yer alıyor binek çağırma ve Caragor ile başlayıp Graug'a kadar geliştirebiliyoruz. Hatta bir de Ejder açabiliyoruz muhabbeti döndü, ama sonra belki de açamıyoruz denildi. Oyunun çıkmasına daha çok olduğu için bu tip kararlar da değişkenlikler bekleyebiliriz.
26- Hem Uruk'lar hem de Talion zaman içerisinde bir hayli güçlenebiliyorlar. Hatta oyunun sonlarına doğru düşman Uruk'lar öyle bir hale gelecek ki neredeyse zaafları kalmayacak ve daha zorlayıcı olacaklar. Talion da elde ettiği zırh ve eşyalara göre savunma özellikleri kazanıyor. Mesela ateşe tamamen dayanıklı bir zırh bulursa, hiçbir şekilde yakılarak öldürülemeyecek bir hale geliyor.
27- Shadow of Mordor'daki üst seviye sınırı artırılmış. Oynanış videosunda Talion'ı 50. seviyede gördük ve bu daha oyunun sonları bile değildi. Uruk'ların da seviyeleri 40'ın üzerindeydi. Saldırdığımız kalenin seviyesi ise 259'du. Kalelerin 300'e kadar seviyesi olacakmış.
28- Her Uruk sınıfı bize farklı eşyalar düşürecek. Oyunda yine normal, az bulunan ve efsanevi eşyalar olacak. Her Uruk kabilesinin kendine has eşya havuzu olacak. Öldürdüğümüz Uruk'un seviyesine bağlı olarak onlardan düşen eşyaların da seviyesi artacak. Necromancer'lardan elde edeceğimiz eşyalar onların kabilesine ait olacak, Beast Master'lardan elde edeceğimiz eşyalar da bu sınıfa özel olacak.
29- Oyunda bu sefer zorluk seçeneği olacak! İlk oyunda yoktu hatırlayacağınız üzere. Daha doğrusu oyunu bitirdikten sonra bir de "Zor Oyun" modu açılıyordu. Bu sefer doğrudan zoru seçebileceğiz. Oynanış videosundaki seviye ise kolaymış.
30- Eğer karşımıza çıkan Uruk bizden çok daha güçlüyse onu kontrolümüz altına alamayacağız. İlle de benim olsun dersek ya seviye atlamamız gerekli ya da onları küçük düşürüp seviyelerini düşürmek zorundayız. Seviye farkı buradaki ana etmen. Bir Uruk'a "Shun" yaparsak üzerindeki kontrolümüzü kaldırmış oluyoruz. Ocaktan atıyoruz yani.
31- "Ölümüne Savaş Seçeneği" var. Bunu oynanış videosunda gördük. Ben bu seçeneğin yakaladığımız ork ile ölümüne sonuçlanacak bir düello olmasını bekliyordum. Aslında öyle ama savaşan taraf Talion olmayacakmış. İki Uruk er meydanında ölümüne birbirine giriyor.
32- Kalemizi ne kadar geliştirirsek o kadar çok Warchief'i görevlendirebileceğiz. Warchief'leri belirli bölgeleri korumaları için atayabileceğiz. Sniper sınıfından bir Warchief'i de tabii ki bir kulede tercih edeceğiz. Keza kılıçlı bir Warchief'i de düşmanla doğrudan göğüs göğüse gelebileceği bir noktada görmek bizim avantajımıza olacaktır.
33- Celebrimbor olarak oynarken ve daha doğrusu onun özelliklerini kullanırken ruhani güçlerle kullandığımız bir çekicimiz ve mızrağımız var. Bu iki silahla farklı kombolar yapabiliyoruz ve yeni özellikler açabiliyoruz. Aynı zamanda bu silahlarla Uruk dövmek de ayrı bir görsel güzelliğe sahip.
34- İlk oyundaki gibi açık dünyada özgürce gezebileceğiz (kilitli bölgeler hariç). Açık dünyadaki ork çatışmaları ve olayları da devam edecek. İyi ki devam edecek, iki ork grubunun birbirine girmesini izlemek ve zayıf düştüklerinde araya girip mevzuya dahil olmak bana hep keyif vermişti.
35- Yaratıklar bulundukları bölgelere göre görsel değişiklikler içerecek. Mesela soğuk ve karlı bir bölgede yaşayan Graug'un kürkü olacak, tüyleri daha kalın olacak. Caragor'lar için de aynı şey geçerli.
36- Yetenek ağacı çok daha büyük olacak. Düşmanları üzerimize çekme gibi bir yetenek gözüktü mesela. Düşmana ışınlanmak yerine onu yanımıza çekebileceğiz. Daha da hızlı koşup daha yükseğe sıçrayabileceğiz. Teşekkürler Yüzük. Eş zamanlı olarak birden fazla düşmanı elimine etme de geliştirilmiş bir şekilde karşımıza çıkacak. Celebrimbor ile Talion, yine saniyelik bir şekilde birbirinden ayrılıp birden fazla düşmanı aynı anda kesip biçebilecek.
37- Oyunda mağazalar olacak ve her bölgenin kendine has bir ekonomik yapısı olacak.
38- Tıpkı yaratıklar gibi Uruk'ların da tipleri ve giyinimleri bölgeden bölgeye değişiklik gösterecek. Yine Uruk sınıflarında olduğu gibi bulundukları bölgelere has olarak özel eşya düşürecekler.
39- Oyunda ateşli düşmanlar var, bunu gördük. Ancak aynı zamanda buz yetenekleri olan düşmanlar da yer alacak.
40- Oyunda gösterilen kaleler arasında Minas Tirith, Osgiliath ve bir tane Güney Gondor Kalesi var. Ancak bu kaleler hikayeye nasıl dahil edilecek henüz bilemiyoruz. Osgiliath o kadar zor değil de diğerleri biraz düşündürücü. Özellikle Minas Tirith'in düşman eline geçmemiş bir bölge olduğunu düşünürsek Yüzüklerin Efendisi hikayesinin bir hayli dışına çıkmaları gerekecek.
Umarım canınızı sıkmadan, okunabilecek bir şekilde aktarmayı başarmışızdır sevgili Oyungezerler. Middle-earth: Shadow of War ile ilgili her şeyi atlamadan ve kaçırmadan sizlerle paylaşmaya devam edeceğiz. Bizimle kalın!