Game Pass’in oyun severler adına ne kadar güzel bir sistem olduğunu fırsat buldukça dile getiriyorum malumunuz. Zaten bu bir anlamda Sony’nin de PS Plus’ı benzer bir yapıya çevirmesi sonucunu doğurdu. Ama bu sistemler sadece oyun severler için değil, oyun geliştiricileri için de önemli bir işlev üstlenebiliyor.
Pentiment’in yönetmeni Josh Sawyer, Xbox Game Pass olmasaydı Pentiment’in büyük olasılıkla geliştirilemeyeceğini söylüyor.
Sawyer; Waypoint Radio'da, bu yeni oyunlarının içeriğinin geleneksel oyun yayıncıları için çok niş kaldığını ifade edip, elbette Xbox’ın projenin varlığından haberdar olduğunu ama oyuna dair bilgilerinin çok sınırlı kaldığını, oyunun ana fikrinin hayata geçirildiği ana kadar kendileriyle pek bir şey paylaşmadıklarını, oyunu gösterdikten sonra da Microsoft’un çok destekleyici olduğunu ve projenin hayata geçirilmesini sağladığını anlatıyor.
Özetle, Sawyer’ın da işaret ettiği üzere; Game Pass, Obdisidian’a bu tarz küçük oyunlar yapmak için esneklik sunmuş durumda. Tabii bir yandan diğer geliştiricilere de benzer bir destek ve özgürlük sunduğu söylenebilir. Bu sayede bizler de böyle farklı, böyle güzel oyunlar görebiliyoruz.
Umuyorum önümüzdeki dönemde de bu tablo devam eder, ister küçük ister büyük olsun, yaratıcı, yenilikçi, keyifli ve güzel oyunlarla buluşuruz.