PocketGamer, 6 Türk Oyun Stüdyosuna Dikkat Çekti

Two & A Half Gamers’ın kurucusu Felix Braberg, Türk mobil oyun sektörü yükselişte diyor

“Mobil oyun sektörünün ilk zamanlarında‘Kazanmak istiyorsan, Finlerle çalış,’ diyorduk. Şimdi ise ‘Başarmak istiyorsan, Türklerle çalış,’ diyorum,” diyerek başlıyor PocketGamer’daki yazısına Braberg.

Türk oyun pazarında gerçekten çılgın yükselişler yaşayan mobil şirket eksiğimiz yok. Braberg de yazısında Zynga’nın 1.8 milyar dolara satın aldığı Peak Games, 2,5 milyar dolar finansman açıklayan Dream Games gibi hepimizin bildiği şirketlerden bahsediyor bahsetmesine ama asıl odağı bu şirketler değil. Felix Braberg asıl, “Türk oyun sahnesinin üçüncü nesli” diye adlandırdığı yeni nesil şirketler üzerinde duruyor.

İşte Braberg’in dikkatini çeken 6 şirket:

Grand Games

Good Job Games’te birlikte çalışmış olan  Bekir Çelebi, Mustafa Fırtına ve Mehmet Çalım’ın kurduğu İstanbullu stüdyo.

2024’ün Aralık ayında A Serisi turunda 30 milyon dolar yatırım alan stüdyonun oyunu “Magic Sort”, Two & A Half Gamers podcast’ına da (//www.youtube.com/watch?v=Pq0oDsdpc6Y&t=296s) konu olmuş. Son 30 günde “Magic Sort”un uygulama içi satın alma gelirinin 2 milyon dolara, reklam gelirinin ise tahminlerine göre 500 bin dolara ulaştığını söylüyor Braberg.

 

Pine Games

Pine Games'in yönetici kadrosu eski Peak ve eski Dream Games çalışanları ile dolu. E Braberg bunu söyledikten sonra stüdyonun dikkatini çekmiş olması çok da şaşırtıcı gelmiyor. “Reklam geliri şu anda büyük ihtimalle 10.000 ila 25.000 dolar/gün bölgesinde, ama yanılıyor da olabilirim,” diyor Braber.

Yine İstanbullu bir stüdyo Pine Games. Öne çıkan oyunları “Word Weaver” ve “Number Paint” son 30 günde yaklaşık 500 bin kez indirildi.

Agave Games

Kurucuları eski Good Job Games ve Fugo çalışanlarından oluşan Agave Games benim de gözüme çarpan oyunlardan birinin sahibi. Hangi oyun mu? “Find the Cat” elbette! Bugün de şaşırtmıyorum.

Mayıs 2024'te piyasaya çıkan “Find the Cat”, geçtiğimiz bir sene içinde Türkiye'den çıkan en başarılı oyunlardan biri olmuş. Yalnızca reklam geliriyle geçinen oyunun, “günde 72 bin ila 100 bin dolar arasında reklam geliri elde ettiğini tahmin ediyorum,” diyor Braberg.

 

Leap

Leap’in ilk oyunu geçtiğimiz sene Mart ayında çıkan “Hidden Tales”. Oyunun günlük aktif kullanıcı sayısı son dönemde 200 bine ulaştı, bu oyuncuların çoğu ise ABD'de.

“Aktif kullanıcı sayısı, reklam gelirinin şu anda günlük 10.000 ila 20.000 dolar arasında olması anlamına geliyor,” diyor Braberg. Bir gizli obje bulma oyunu olan “Hidden Tales”, pastel renk skalası ve şirin grafikleriyle geniş bir kitleye hitap ediyor ve belli ki bunun da ekmeğini yiyor.

 

YOLO

YOLO Games de bulmaca türünde oyunlarıyla öne çıkan bir stüdyo. İki resim arasındaki farkı bulma üstüne kurulu ilk oyunu “Find Differences,” 2022’de çıkmış. Sonrasında “Find Master” ve “Find Hidden Objects” asında iki oyun daha çıkarmışlar.

Braberg’in yazısına göre, Find Differences bir milyon günlük kullanıcıya ve Find Hidden Objects ise 500 bin günlük kullanıcıya ulaşmış. Ve elbette bu reklam geliri demek.

 

Mage

Son olarak yazısını İzmirli bir stüdyo ile bitiriyor Felix Braberg. Mage Games, “Goal Battle - Soccer Games”i 2024'ün Mart ayında piyasaya sürdü. Ve oyunları şimdiye kadar 1,5 milyon kere indirildi, ayda da yaklaşık 35 bin dolar uygulama-içi gelir elde etti.

 

PocketGamer’ın haberine buradan erişebilirsiniz: Six up and coming Turkish games companies you should know about

YORUMLAR
Parolamı Unuttum