Riot, Valorant'ta 'Aynı Haritayı Oynatma' Sorununu Nihayet Çözdü

Aynı haritayı gören oyuncu yüzdesi yok denecek kadar az

Valorant oynarken arka arkaya aynı haritaya denk gelme sorunu oyuncuların uzunca bir zamandır şikayetçi olduğu ve çözüm beklediği sorunların başında geliyordu. "Uzunca bir zaman" derken öyle birkaç günden bahsettiğimi sanmayın, resmen aylardır devam eden bir sıkıntıydı bu.

Riot nihayet sorunu çözdüğünü, ama bunun tahmin edildiğinden daha zor olduğunu açıkladı.

Valorant Rekabetçi Ekibinden Brian Chang, "Aynı haritayı arka arkaya gördüğünüzde yaşadığınızın hayal kırıklığının farkındayız. Düzenlediğimiz en son anketlerden birinde Valorant oyuncularının üçte birinden fazlası bu durumun aşırı derecede can sıkıcı olduğunu belirtmişti" diyor.

Chang, Valorant'taki bu sorunun yıllar boyunca hep sürdüğünü söylemiş. Oyun 2020 yılında çıktığında harita seçimi tamamen rastgele şekildeydi ve oyuncuların dört haritadan birine düşüyorlardı. Riot, oyuna daha fazla harita eklediğinde randomizasyon sistemini 'pseudo-random" olarak değiştirmesine rağmen haritaların rasgeleleşmesi beklendiği seviyede olmadı. Ankete göre oyuncularının %67'si "daima" veya "sıklıkla" aynı haritaları oynadığını söylüyor.

Riot da tüm bunlar üzerine çözümü randomizasyon sistemini kaldırmakta bulmuş, bunun yerine serileri minimize edecek en doğru seçimi yapmaya odaklanan bir sistem kullanılacak. Chang bunun bu konuda şimdiye kadarki en büyük yenilik olduğunu da söylüyor.

"Aynı haritayı üç kez arka arkaya gören oyuncuların yüzdesi 0.06'ya düşmüş durumda. Birkaç milyon oyuncudan sadece 8 tanesi aynı haritayı dört kez arka arkaya görmüş, bunların da iki tanesi zaten belli haritalardan kaçmaya çalışanlar. Hiçbir oyuncu aynı haritayı beş kez arka arkaya görmedi. Bu işlemin sıra sürelerine veya maç dengesine de etkisi sıfır" diyor Chang.

Böylece Valorant'ın bir sorunu daha çözülmüş oldu diyebiliriz :)

YORUMLAR
Parolamı Unuttum