Röportaj - Konami'yle GetsuFumaDen'i Konuştuk

Eskinin yeniyle buluşması

Konami geçtiğimiz ay güzel bir sürpriz yaparak Getsufumaden: Undying Moon'u duyurmuştu. 1987 yılında sadece Japonya'ya özel olarak yayınlanan Getsu Fuma Den'i bir kez daha gündeme getiren Getsufumaden: Undying Moon, bu sayede Batı oyuncularıyla da buluşmuş oldu. Üstelik 13 Mayıs'ta Steam'de Erken Erişim'e giren oyun, 40 TL'lik oldukça uygun fiyatıyla da bizi sevindirdi açıkçası.

Hazır oyun erken erişime girmişken biz de Konami'yle hızlıca bir röportaj yapıverdik ve oyunla ilgili merak ettiğimiz soruları sorduk. İlk önce ağızlarından diğer projeleri hakkında da bilgi almaya çalıştık ama Konami'nin bu konularda ne kadar ketum olduğunu unutmuşuz :)

OGZ: Bir çok popüler Konami oyunu arasından yeni proje olarak Getsu Fuma Den'i seçtiniz. Bunu Castlevania, Twinbee, hatta Ganbare Goemon gibi eski Konami oyunlarının da dirileceğine bir işaret olarak yorabilir miyiz?

Konami: Maalesef, GetsuFumaDen'in yapımcısı olarak diğer oyunlar hakkındaki sorularınızı yanıtsız bırakmam gerekecek.

- Orijinal Getsu Fuma Den Batı ülkelerinde resmi olarak yayınlamamıştı. Aynı Kid Dracula'da yaptığınız gibi orijinal oyunu da Batı ülkelerinde yayınlama gibi bir planınız var mı?

Evet! Oyunun Steam'deki Erken Erişim aşamasına katılan tüm oyuncular diğer bazı bonuslara ek olarak orijinal GetsuFumaDen'in Famicom versiyonuna da sahip olacaklar. Bunlar oyunun standart versiyonuna eklenmeyecek, ama çıkış sonrası Digital Deluxe versiyona eklemeyi de planlıyoruz.

- Getsu Fuma Den NES döneminde oldukça popüler 2D aksiyon scroller oyunlarından biriydi, hatta roguelike türüne öncülük eden oyunlarından biri olduğu bile söylenebilir. Günümüzdeki oyun ise doğrudan bir roguelike olarak tanımlanıyor; bu geçişi nasıl yaptınız ve bu geçiş oyun mekaniklerini nasıl etkileyecek?

Biz bu oyunun günümüz oyuncuları için yeni bir oyun olmasını istedik, bu yüzden Roguevania 2D aksiyon türünü benimsedik; bunun hem orijinal oyuna daha uygun olduğunu düşündük, hem de açıkça daha popüler bir türdü. Roguelike türünün rasgelelik unsurlarını Metroidvania türünün 2D aksiyonu ve GetsuFumaDen'in keşif unsurlarıyla birleştirerek oyun kalitesini daha da artırdık.

Roguelike aynı zamanda karakter geliştirmelerinin ve silahların tekrar tekrar oynanışta korunması anlamına geliyor, bu da oyunculara avantaj sağlıyor.

- İlk fragman bize Getsu Fuma Den'in yoğun biçimde Japon mitolojisinden beslendiğini ve benzersiz bir görsel tarza sahip olduğunu göstermişti, ama orijinal oyunda hem oynanış, hem hikaye olarak Batı etkileri de görülüyordu. Bize bu görsel seçimdeki değişimden bahsedebilirsiniz?

Aslında çizim tarzında tamamen özgürlüğü benimsemiş, oyun sektöründeki belli başlı trendleri pek umursamayan çoğu bağımsız oyundan ilham aldığımızı söyleyebilirim. Bir Japon oyun stüdyosu olarak, Japon çizim tarzına dünya çapında ilgi çekebilecek bir görsel tasarım yapmalıyız diye düşündük. Halihazırda Japon tarzına sahip çok sayıda oyun var, bu yüzden biz Japon orta çağından beslenen, oyunun da merkezinde yer alan cehennem temasını işleyen eski parşömen çizimleri tarzını benimsedik.

- GetsuFumaDen: Undying Moon tümden bir remake mi, tekrar canlandırma mı, yoksa orijinal oyunun bir devamı mı?

GetsuFumaDen: Undying Moon, orijinal oyundan yaklaşık 1000 yıl sonra geçiyor. Hikaye, orijinal oyunun ana karakterinin kurucusu olduğu Getsu klanı nesline dayanıyor. Bu oyun KONAMI'nin eski IP'sini kullanıyor olsa da tamamen yeni bir oyun; orijinal oyunun ne remasterı, ne remakei. O oyunu seven oyuncular için orijinalin 2D aksiyonunu koruduk, ama diğer tüm unsurlar yeni. Yeni, daha genç oyuncuların da bu oyundan yeni bir IP gibi keyif almalarını istiyoruz.

- Bize zaman ayırdığınız için çok teşekkür ederiz.

Biz teşekkür ederiz!

YORUMLAR
Parolamı Unuttum